Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در این دیدار بر همکاری با گروه صنعتی ایران خودرو و ایجاد حلقه‌های ارتباطی بین شرکت‌های دانش‌بنیان و این گروه صنعتی تاکید کرد.

وی ضمن تایید فعالیت‌های انجام شده در گروه صنعتی ایران خودرو تاکنون، برای همکاری و تامین فعالیت‌های فناورانه دانش بنیان با حمایت نهادهای مالی کشور اعلام آمادگی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 فرشاد مقیمی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو نیز در این دیدار با تاکید بر بهره مندی از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه صنعت خودرو گفت: برای ایجاد یک چهره خوب و مطمئن از صنعت خودرو برای مردم و حاکمیت نیاز به حرکت جهادی و نیز پشتوانه فناوری و نوآوری دانش¬بنیان است.

وی با اشاره به حرکت¬های ایجاد شده در گروه خودروسازی برای استفاده از دانشمندان و مهندسین جوان و خلاق کشور افزود: قصد داریم با محوریت و پرچم¬داری گروه خودروسازی و به کارگیری توان کشور در حوزه¬های مختلف، یک حرکت یکپارچه و منسجم برای دستیابی به محصولات جدید از جمله خودروهای برقی ایجاد کنیم.

وی  همکاری شرکت های دانش بنیان برای طراحی و تولید خودروهای برقی از سیاست‌های گروه صنعتی برشمرد و گفت: برای تحقق این مهم  حمایت های مالی و معنوی معاون علمی وفناوری رئیس جمهوری و نهادهای قانون‌گذار برای توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز آن بسیار ضروری است.

وی با اشاره به توجه به حوزه های فناورانه برای ارتقای کیفی و تولید محصولات جدید، اظهار کرد: اجرای هرچه سریع تر تعهدات به مشتریان، سرمایه‌گذاری برای توسعه محصول و افزایش داخلی سازی قطعات از اولویت‌های کاری ایران خودرو است.

مقیمی تصریح کرد: استفاده از جوانان خلاق و نخبه کشور برای طراحی محصولات جدید از دیگر برنامه های جدید این شرکت است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ایران خودرو خودروهای برقی دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۶۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز تولید خودروهای برقی چینی در تایلند

هیات سرمایه‌گذاری تایلند (BOI) اعلام کرد که چری اتومبیل، شرکت خودروسازی چین کارخانه‌ای در تایلند راه‌اندازی خواهد کرد که خودروهایی را برای بازارهای داخلی و صادراتی تولید خواهد کرد و تولید آن در سال ۲۰۲۵ آغاز خواهد شد.

به گزارش ایسنا، ناریت تردستیراسوکدی، دبیر کل هیئت سرمایه‌گذاری تایلند اظهار کرد که پیش‌بینی می‌شود این تاسیسات ۵۰ هزار خودروی الکتریکی و هیبریدی در فاز اول تا سال ۲۰۲۵  تولید کند و تا سال ۲۰۲۸ تولید را به ۸۰ هزار خودرو افزایش دهد.

هیات سرمایه‌گذاری تایلند عنوان کرد که چری اتومبیل، هشتمین خودروساز چینی خواهد بود که یک کارخانه تولیدی در تایلند راه‌اندازی می‌کند و به سایرین از جمله بی‌وای‌دی، گریت وال موتورز و چانگان موتورز می‌پیوندد.

تایلند یک مرکز مونتاژ و صادرات خودرو منطقه‌ای است که مدت‌هاست تحت سلطه برندهای ژاپنی مانند تویوتا موتورز و هوندا موتورز بوده است اما در سال‌های اخیر، یارانه‌های دولتی و مشوق‌های مالیاتی برای وسایل نقلیه الکتریکی موجی از سرمایه‌گذاری را از چین به راه انداخته است که خودروسازان آن بیش از ۱.۴۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

طبق گزارش رویترز، تایلند قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ حدود یک سوم تولید سالانه ۲.۵ میلیون خودروی خود را به خودروهای برقی تبدیل کند.

دیگر خبرها

  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها
  • خودروی برقی پریمیوم «اکسید»، لوکس‌تر و پیشرفته‌تر از تسلا
  • امضا تفاهم نامه همکاری میان جهاد کشاورزی و شرکت‌های دانش بنیان
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها برای تحقق رشد تولید
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها در راستای تحقق رشد تولید
  • همکاری دانش‌بنیان دانشگاه مراغه و شرکت فولاد تبریز
  • معرفی برگزیدگان رویداد مدیریت مصرف آب در صنعت نساجی
  • خودروی سفارشی محمدرضاشاه پهلوی هم برقی شد! /عکس
  • گامی نو در صنعت راهسازی/توسعه فناوری‌های قیر و آسفالت با مشارکت دانش‌بنیان‌ها
  • آغاز تولید خودروهای برقی چینی در تایلند