Web Analytics Made Easy - Statcounter

نطنز- معاون وزیر میراث فرهنگی کشور گفت: با توجه به اینکه در دوره سال های قبل کارشناسان اقداماتی از جمله رفع نواقص و لوله کشی گاز و نصب علمک و... انجام داده و با توجه به کارهای مطالعاتی انجام شده ثبت جهانی روستای ابیانه در نوبت قرار دارد.

محمد حسن طالبیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز در خصوص سفر خود به این شهرستان اظهار کرد: در این سفر آداب و رسوم مذهبی شهرهای نطنز، بادرود و ابیانه را از نزدیک دیدم و آیین نخل گردانی از جلوه های ویژه و با شکوه مراسم عزاداری این شهرستان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری با اشاره به میراث ناملموس کشور گفت: تاکنون قریب به هزار و ۶۰۰ اثر ناملموس فرهنگی در کشور به ثبت رسیده است که ۱۳ اثر در فهرست ثبت میراث جهانی قرار گرفته است.

طالبیان در ادامه در خصوص وضعیت ثبت جهانی روستای تاریخی ابیانه گفت: سهم سالانه ایران برای ثبت جهانی آثار تاریخی و طبیعی در یونسکو یک اثر اعلام می شود و بر این اساس با توجه به اینکه در دوره سال های قبل کارشناسان اقداماتی از جمله رفع نواقص و لوله کشی گاز و نصب علمک و... انجام داده و با توجه به کارهای مطالعاتی انجام شده ثبت جهانی روستای ابیانه در نوبت قرار دارد.

کد خبر 389107

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ماه محرم عاشورا آئین نخل گردانی بادرود ابیانه وزارت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری جاذبه های گردشگری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۶۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس نوبت صبح ۶ شهرستان خوزستان غیرحضوری شد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، با اعلام شامگاه دوشنبه دبیر کمیته اضطرار آلودگی هوای استان، فعالیت مدارس تمامی مقاطع تحصیلی نوبت صبح در شهرستان‌های اهواز، باوی، کارون، آبادان، خرمشهر و شادگان روز سه‌شنبه به دلیل پیش‌بینی وقوع گرد و غبار به صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد.

مدارس نوبت صبح و بعد از ظهر روز دوشنبه نیز به دلیل وقوع گرد و غبار به صورت غیرحضوری برگزار شد.

اداره کل هواشناسی خوزستان پیش از این نسبت به وقوع گرد و غبار در روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری هشدار سطح نارنجی صادر کرده بود.

دیگر خبرها

  • مرگ خاموش تخت جمشید و بیستون
  • ثبت ۵ اثر طبیعی شهرستان سپیدان در فهرست آثار طبیعی ملی
  •  رشد ۴۶ درصدی جمع‌آوری زکات فطره و کفاره در نطنز 
  • ۲۰۰ مجوز موافقت اصولی برای گردشگری دریایی در مازندران صادر شد
  • توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد
  • مسجد جامع ارومیه قابلیت جهانی شدن را دارد
  • مدارس نوبت صبح ۶ شهرستان خوزستان غیرحضوری شد
  • غیرحضوری شدن مدارس نوبت صبح آبادان و خرمشهر
  • مدارس چند شهر خوزستان فردا سه‌شنبه تعطیل شد
  • غیر حضوری شدن نوبت صبح مدارس برخی شهر‌های خوزستان