Web Analytics Made Easy - Statcounter

برای نخستین بار در فرانسه، روز شنبه ۱۶ شهریور (۷ سپتامبر) دو زن امامت نماز جماعت مسلمانان را در پاریس بر عهده داشتند.   به گزارش دویچه‌وله، این نماز جماعت در اتاقی اجاره‌ای و در مکانی که به دلایل امنیتی آدرس آن منتشر نشده است برگزار شد.   خبرگزاری فرانسه از نماز خواندن حدود ۶۰ مرد و زن به امامت اوا ژانادان و آنه صوفی مونیسنه که هر دو ۱۰ سال پیش به اسلام گرویده‌اند خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این دو امام جماعت حجاب بر سر نداشته‌اند و حجاب برای نمازگران زن نیز اختیاری بوده و به انتخاب خودشان بستگی داشته است.

این دو زن امام جماعت در پی ترویج "اسلامی مدرن" هستند. کاینا بهلول، زن دیگری است که او نیز در فرانسه در پی جلب کمک مالی برای ساخت مسجدی "لیبرال" است که خود امامت آن را برعهده بگیرد.   او به "قرائت مردسالارانه و ضد زن از متون اسلام که قرن‌ها جا افتاده است" انتقاد دارد.

پیش از این در آمریکا (نیویورک)، دانمارک، کانادا، بریتانیا (لندن) و آلمان (برلین) نماز به امامت زنان برگزار شده است.   هرچند رویکرد ترقی‌خواهانه این زنان از سوی بسیاری از افراد ستایش شده است، اما همگی آن‌ها در معرض تهدید خصوصا از سوی مسلمانان افراطگرا هستند.  

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: زن امام جماعت فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۶۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایرادهای سابق شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب هنوز به قوت خود باقی است

دریافت 924 KB

به گزارش همشهری آنلاین،‌ طحان نظیف گفت: برخی ایرادات سابق شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب هنوز به قوت خود باقی است و انشاالله تا روزهای آینده جمع بندی و ارسال نظر را خواهیم داشت.

کد خبر 849316 برچسب‌ها خبر ویژه زنان - حجاب شورای نگهبان زنان

دیگر خبرها

  • آیا بانوان می‌توانند امام جماعت شوند؟ + نظرات مراجع تقلید
  • بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از بی‌توجهی به امر نماز است
  • عدم تامین معیشت؛ مانع استقبال روحانیون از مسئولیت امامت جماعت
  • برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی بناب
  • ایرادهای سابق شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب هنوز به قوت خود باقی است
  • جنجال شعرخوانی علم الهدی درباره منیژه از تریبون نماز جمعه /مشاوران شما بیت هایی بهتر از شاهنامه را می توانستند پیدا کنند
  • اقامه نماز بر پیکر مطهر شهید «مرتضی غلامی» در گناوه
  • «افتخار به حجاب» + فیلم
  • مساجد پنهان در کوچه‌پس‌کوچه‌های توکیو
  • اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در فارس