Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@07:39:22 GMT

دانش آموزان عشایری دزفول نیازمند چادر و کانکس هستند

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۷۷۲۶۸

دانش آموزان عشایری دزفول نیازمند چادر و کانکس هستند

مصطفی جمالوند روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ۲ هزار و ۵۰۰ دانش آموز در  ۷۵ مدرسه عشایری دزفول تحصیل می کنند  که آموزش  این تعداد دانش آموز در ۱۸ مدرسه، ۴۵ چادر و ۱۲ کانکس انجام می شود.

وی اظهار داشت: سیل پارسال خسارت هایی به برخی چادرها و کانکس های مدارس عشایری وارد کرد و باعث شد در آستانه سال جدید تحصیلی با مشکلاتی مواجه شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در حال حاضر مهمترین مشکل دانش آموزان عشایری کمبود چادر و کانکس است که از مسوولان تقاضا می شود نسبت به تامین آنها همکاری لازم را داشته باشند.

مسئول آموزش عشایر شهرستان دزفول اظهار داشت: حدود هفت نفر از دانش آموزان عشایری شهیون در محدوده آبشار شوی مدرسه ندارند که می توان با کمک خیرین نسبت به احداث یک اتاق به عنوان مدرسه برای این دانش آموزان اقدام کرد.

جمالوند کمبود نیروی آموزشی را از دیگر مشکلات عشایری دانست و گفت: در حال حاضر ۱۵۰ نیرو در مناطق عشایری دزفول مشغول تحصیل هستند.

وی افزود: برای آغاز سال تحصیلی جدید حدود ۱۸ نیرو کم داریم که باید در سال تحصیلی جدید این کمبود برطرف شود.

وی به کمبود وسیله نقلیه کوهستانی برای بازدید از مناطق عشایری اشاره کرد و گفت: با توجه به سخت گذر بودن منطقه نیازمند وسیله نقلیه کوهستانی هستیم که با وجود پیگیری های فراوان و قول مساعد مسئولان تاکنون این مشکل رفع نشده است.

وی بیان کرد: با ورود به فصل سرما و کوهستانی بودن منطقه، باید سهمیه سوختی برای  دانش آموزان عشایری در نظر گرفته شود تا در روزهای سرد سال با مشکل مواجه نشوند.

۲ مدرسه عشایری در دزفول آماده بهره برداری است

مسئول آموزش عشایر شهرستان دزفول گفت: یک مدرسه سه کلاسه در محدوده روستای بن جعفر دزفول توسط بنیاد علوی ساخته شده که آماده بهره برداری است.

وی افزود: این مدرسه در ۵۰۰ مترمربع زیربنا و با هزینه ای افزون بر چهار میلیارد ریال ساخته شده است.

جمالوند گفت: یک مدرسه ۶ کلاسه دیگر نیز با بیش از چهار میلیارد ریال اعتبار توسط یکی از خیرین دزفول به نام بهمن دریکوندی در روستای زاویه مرادی ساخته شده که مساحت آن حدود ۷۵۰ متر است .

وی افزود: پیش از ساخت این مدرسه دانش آموزان عشایر منطقه در کانکس تحصیل می کردند که با بهره برداری از آن در آینده نزدیک مشکل کمبود فضای آموزشی در این منطقه رفع می شود.

شهرستان دزفول با حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارای بخش های مرکزی، چغامیش، سردشت و شهیون است که بخش های سردشت وشهیون در مناطق کوهستانی و سخت گذر واقع شده اند و از کمبود امکانات زیربنایی رنج می برند.

۷۲۷۸/۳۰۲۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دزفول مدرسه آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۷۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش‌آموزان آمریکایی از مدرسه خود به دلیل ممنوعیت مراسم حمایت از فلسطین شکایت کردند

شماری از دانش‌آموزان دبیرستان «جکسون رید» در واشنگتن پایتخت آمریکا از مدیران مدرسه خود به دلیل جلوگیری از برگزاری مراسم حمایت از فلسطین و سانسور شکایت کردند.

این شکوائیه چهارشنبه ارائه شد و در آن آمده است که مدیران مدرسه با اعضای «انجمن دانش‌آموزان عرب» در این مدرسه رفتار متفاوتی دارند.

در این شکوائیه تاکید شده است: انجمن دانش‌آموزان عرب و اعضای آن در چهار ماه گذشته تلاش کردند تا فعالیت‌های معنی‌داری مانند نمایش فیلم مستند، نصب پوستر و برگزاری برنامه فرهنگی داشته باشند، اما مدیریت مدرسه همواره مانع از این اقدامات شده است.

این شکایت‌نامه توسط اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا در دادگاه منطقه کلمبیا ارائه شده است و از دادگاه خواسته است که اجازه دهد تا پیش از پایان سال تحصیلی دانش‌آموزان برنامه‌های مورد نظر خود را برگزار کنند.

در این شکایت آمده شده است: آزادی بیان سرکوب شده است، زیرا مدرسه اجازه نمی‌دهد که دیدگاه‌های دانش‌آموزان درباره جنگ جاری در غزه و تاثیرات آن بر مردم فلسطین شنیده شود.

این در حالی است که اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا در حمایت از مردم غزه و توقف جنگ اسرائیل به دانشگاه‌های هاروارد، تگزاس، براون و کالیفرنیای جنوبی رسیده و دانشگاه‌های تگزاس و کالیفرنیا صحنه درگیری پلیس با دانشجویان شده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم
  • ۴۲ مدرسه در شهرستان گناباد بازسازی شد
  • کتابخانه سیار، روشی خلاق برای ترویج کتابخوانی
  • دانش‌آموزان آمریکایی از مدرسه خود به دلیل ممنوعیت مراسم حمایت از فلسطین شکایت کردند
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • بازارچه‌ای برای آموزش اشتغال به دانش آموزان متوسطه در رشت
  • خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است
  • مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود
  • ضرورت توجه به افزایش معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان
  • پاکسازی محدوده شهر قم از زباله‌های پلاستیکی توسط دانش آموزان