Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران خودسوزی این دختر با واکنش‌های زیادی از جمله معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور،‌ پروانه سلحشوری نماینده مجلس و چند تن از بازیکنان تیم ملی فوتبال و سلبریتی های مختلف همراه بود و در این میان رسانه های ضدانقلاب نیز بر سر آن جنجال به پا کردند.

مسعود شجاعی در پستی اینستاگرامی خود نوشت: همان‌گونه در گذشته‌های نه‌چندان دور، اعمال زور برای برداشتن حجاب به ضرب چماق و یا عدم حق انتخاب برای رفتن دخترانمان به مکتب و مدرسه، باعث تعجب ما و سرزنش طرز تفکر شنیع و قرون وسطایی گذشتگان‌مان شده است؟! بدون شک امروز هم خودسوزی دختری که دلیل کارش تمدید حکم بازداشتش به اتهام تلاش برای دیدن یک مسابقه فوتبال بوده، برای آیندگان غیرقابل درک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  جواد کاظمیان در اینستاگرام
دختر جان!
شرم می کنم از بازی کردن در ورزشگاهی که تو پشت درهای بسته اش ماندی، پشت درهای بسته اش سوختی. از شعله های آتشی که فقط تو را نسوزاند، تمام ما را خاکستر کرد. شاید یک روز درهای بسته باز شدند و زنان و دختران کنار مردها برای فوتبال خواندند اما صندلی تو تا آخر دنیا خالی می ماند. ما را ببخش اگر نتوانستیم برای رویای تو کاری کنیم.
پروازت آرام دختر جان   علی کریمی در اینستاگرام:
با به اشتراک گذاشتن تصویر گرافیکی دخترانه‌ای که در قلب‌اش توپ فوتبال نشانده شده نوشت: زنان سرزمین ما، خیلی وقتها، خیلی مَردن. تا اطلاع ثانوی استادیوم ممنوع   علی خطیر در اینستاگرام:
از اون بالا راحت‌ تر میتونی بازی تیم مورد علاقه‌ ات را نگاه کنی ...

یکی دیگر از واکنش‌های تند مربوط به داریوش مصطفوی است :

من اگر رئیس فدراسیون یا وزیر ورزش بودم، در دادگاه حاضر می‌شدم و سعی می‌کردم رضایت این بچه را بگیرم. کار مشکلی هم نیست. وقتی با قاضی پرونده صحبت کنیم و به او بگوییم فوتبال چه ویژگی‌هایی دارد و شرایط جامعه به چه صورت است او متقاعد می‌شود . من حاضرم به جای این دختر به زندان بروم تا او و امثال او چنین شرایطی را تجربه نکنند و وجهه کشورمان در انظار عمومی دنیا آسیب نبیند.

  فرهاد مجیدی اینستاگرام:
سحر جان سکوهای آزادی حسرت دیدنت را تا ابد با خود خواهند داشت.
امیرناظمی، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در توییتر :
خبر فوت دختر آبی خبر محکومیت همه ماست
علی پروین در اینستاگرام:
با تصویر سیاه از استادیوم آزادی نوشت روح‌ات شاد
سعید آذری مدیرعامل سابق باشگاه ذوب آهن و کنونی فولاد در اینستاگرام:
تسلیت خدمت خانواده محترم هوادار در گذشته فوتبال. فوتبال از دوقطبی بودن خیلی وقت است خارج شده است. و دیگر دو قطبی بودن جرم محسوب نمی شود ولی دو قطبی بودن را من به نوبه خود  نمی فهمم برای یک دختر عاشق فوتبال.
نمیدانم چرا خود سوزی کردی، ولی سوالی ذهنم را در گیر کرده است آیا فوتبالی که مدیرانش ما هستیم، و بازیگرانش و دست اندر کارانش مشخصند، آنهایی که حتی لحظه ای پای نزدیکترین رفقایشان  به خاطر موقعیت و پول نمی ایستند، آنهایی که برای بازی کردن  و بودن در میان یازده نفر اصلی همه اصول و مرام را زیر پا میگذارند، آنهایی که برای گرفتن پست و مقام تن به هر ذلتی میدهند، ارزشش را داشتند که تو بهترین سرمایه زندگیت را به آتش بکشی؟
خدا کند داشته باشد، دختر آبی آسمانی که حالا دیگر نیستی ما بی مرامها حتی ککمان هم نمی گزد در این وانفسای بی مرامی و بی معرفتی از خود سوزی تو.
علاقمندی به فوتبال جنسیت نمی شناسد، عشق است، عشق، عشقی کور کننده به اکثریتی که فقط باید آنها را در صفحه چند اینچی تلویزیون دوست داشت.   نزدیکشان که میشوی تازه متوجه میشوی چه بیهوده برایشان اشک ریختی و چه بیهوده عشق ورزیدی.
روحت قرین رحمت دختر آبی.
به امید روزی که بفهمیم حضور دختران آبی، قرمز، زرد، سبز، و همه رنگهای زیبای عرصه فوتبال در استادیومهای ما از حضورشان در این اجتماع خطرناک امن تر است.
بدرود، برای نوشتن بیشتر اشکم بند نمیاید هر چه فکر میکنم میبینم ما بی ارزش تر از آنی بودیم که تو خود را به خاطر ما بسوزانی، بی ارزشتر.

مهناز افشار در توییتر خود نوشت: و تو می مانی با وجدانت سحر هم مُرد ...   پوریا پورسرخ با انتشار این عکس نوشت: سحر عزیز.....
ببخش که در حضور مقامات فیفا رژه حضور بانوان در استادیوم میگیریم و تو روى تخت بیمارستانى... سوخته از ارتکاب همان فعل ...
ببخش که خبر تصادف امثال من و فرش قرمز فلان فیلم،مهمتر شده تا دلیل نبرد تو براى زندگى...
...ببخش که صفحات به ظاهر بزرگان همه چیز دان ، فقط براى تو جا نداشته...شاید جا بوده و جرأت نبوده...ما استاد نق زدن شده ایم ولی فقط در مواردى که برایمان تبعات نداشته باشد...
قسم میخورم تا عمر دارم، پام رو به استادیومى نذارم که تو براى دیدنش باید بسوزى ... .
صداى سنج و دمام رو روى تخت بیمارستان میشنوى امسال... قسم میخورم فراموش نکنم این جمله منتسب به صاحب این ایام رو ....
-از ظلم بر کسى که در برابر تو غیر از خدا فریادرسى ندارد پرهیز کن-.   واکنش پروانه سلحشوری به خودسوزی دختر هوادار استقلال: دچار نوعی بی‌تفاوتی و کرختی اجتماعی هستیم   این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه «دچار نوعی بی‌تفاوتی و کرختی اجتماعی هستیم» گفت: « این بی‌تفاوتی همه بار را به دوش فعالان اجتماعی، سیاسی انداخته است و آن‌ها که تعداد زیادی هم ندارند همه بار را به دوش می‌کشند. متاسفانه شاهدیم که آن‌ها هم اگر صدایشان از حد معمول بالاتر رود تحویل زندان داده می‌شوند و هزینه بسیاری می‌پردازند».

وی با تاکید بر اینکه «مردم باید فکری کنند» گفت: « به نظر من مردم باید دست به دست هم دهند و هم برای مشکلات معیشتی فکر علاجی کنند و هم برای مشکلات اجتماعی. مگر سوختن یک دکه‌دار در تونس منجر به انقلاب نشد؟ پس چرا ما اینقدر نسبت به هم بی‌تفاوت هستیم؟ چرا وقتی این همه زنان را تحت فشار قرار می‌دهند، ساکت هستیم و کسی حرفی نمی‌زند؟»

به گفته وی، بدتر از این است که از مسئولان کشور هم صدایی در نمی‌آید. مثلا در ماجرای اخیر چند نفر از وزارت ورزش حرف زدند؟ چند نفر از زنان مسئول در جای جای کشور فریاد زدند؟ هیچ کدام ما متاسفانه صدای هم نمی‌شویم. همه می‌ترسیو دچار روزمرگی می‌شویم. ما دنبال بقا هستیم و به خاطر اینکه بقا برای مهم‌تر از اتفاقاتی است که رخ می‌دهد، سکوت می‌کنیم.

سحلشوی با تاکید بر اینکه « اگر همنوایی ایجاد می‌شد، قطعا این فشارها بالاخره یک جایی متوقف می‌شد. مثلا الان پذیرفته‌اند که زنان در بازی‌های ملی به ورزشگاه بروند. من واقعا نمی‌دانم چطور می‌توان به مسئولان کشور گفت که هیج جای دنیا این روش وجود ندارد. 49 یا 50 کشور مسلمان داریم و کشورهایی مثل هند که جمعیت مسلمان بسیار دارد؛ در هیچ کدام چنین سبکی پیشه نشده است».

این نماینده مجلس در پاسخ به این پرسش که نقش تفکرات و اندیشه‌های مردسالارانه در سکوت جامعه مدنی درباره مساله ورزشگاه رفتن زنان و یا اتفاقات تلخی مثل همین خودسوری، چیست؟ گفت: « متاسفانه مردان در این باره بهتر از زنان نسبت به موضوع اخیر واکنش نشان دادند، ببینید وریا غفوری چه قدر قشنگ نوشت. شجاعی، میرداودی و ... همین طور . حالا چند تا زن واکنش نشان دادند؟ ».

وی افزود: « من باور دارم که ما به طور تاریخی با مشکل مردسالاری مواجه هستیم اما در این‌جا فکر می‌کنم سکوت فعلی ناشی از نبود جامعه مدنی قوی و زنانی است که پشتیبان یکدیگر باشند.»

سحلشوی پیگیری‌های انجام شده در مورد مساله کودک همسری و حساس شدن جامعه نسبت به آن را مثال زد و گفت: « الان کیهان و ... بسیار علیه ما مطلب می‌نویسند و مانع می‌شوند اما درباره موضوعاتی مثل کودک همسری توانستیم جامعه را حساس و آن را تبدیل به یک مطالبه عمومی کنیم. اکنون دیگر جامعه نسبت به این موضوع واکنش جدی نشان می‌دهد اما همین جامعه درباره ورزشگاه رفتن زنان ساکت است. شاید به خاطر اینکه مساله آنقدر زجرآور نیست. وقتی کودک همسری طرح می‌شود احساس می‌کنیم که زندگی یک انسان در حال از دست رفتن است اما در مورد ورزشگاه نرفتن اینطور نیست. البته من معتقدم که این هم در همان حد است. شاید برای خیلی از زنان این موضوع فانتزی باشد و اهل فوتبال نباشند اما هویت برخی با همین تیم‌هایی که طرفدار آن هستند، تعریف می‌شود. برای آنان این تحقیر شدن و اجازه حضور در ورزشگاه را نداشتن به اندازه نابود شدن همه زندگی است. اینکه یک نفر به این خاطر خود را بسوزاند مگر معنی دیگری غیر از این دارد؟»

وی ادامه داد: «آیا این خودسوزی حداقل به جامعه این پیام را نمی‌دهد که آی مردم من به عنوان یک زن چیزی را می‌خواهم که جامعه از دادن آن دریغ می‌کند؟ چیز عجیبی هم نیست. همه زنان در کل دنیا از این حق برخوردار هستند. اینکه بگوییم با اسلام همخوانی ندارد هم توجیه خوبی نیست. زیرا هیچ کشور اسلامی دنیا ورزشگاه رفتن زنان را ممنوع نکرده است. آیا ما دین دیگری را تبلیغ می‌کنیم و اسلام جدیدی را آورده‌ایم؟ قطعا اینطور نیست. پس باید دید پشت این محدودیت‌ها چیست؟».

سحلشوری همچنین به مطالبه موتور سواری زنان اشاره کرد و گفت: «توجیهاتی برای ایجاد ممنوعیت می‌آورند که آدم از خواندن آن هم شرم می‌کند. در این وضعیت که وسیله نقلیه و هزینه حمل و نقل گران است و بسیای از مردم به استفاده از موتور گرایش پیدا کرده‌اند، چرا زنان را از این حق محروم می‌کنند؟ گاهی فکر می‌کنم اگر اول انقلاب درباره سطح آموزش هم آنقدر تبلیغ نمی‌شد، الان می‌گفتند حضور زنان در خانه مهم‌تر از تحصیل است.»  

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: صدای ایران هوادار استقلال خودسوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۸۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز بهترین روز ورزش ایران است/ ۵ درصد استقلال و پرسپولیس برای پیشکسوتان

کیومرث هاشمی در آیین واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی که صبح امروز در محل وزارت امور اقتصادی و دارایی با حضور احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی، اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال و پرسپولیس و همچنین شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و شرکت‌های تابعه آن و اعضای هیات مدیره بانک‌های شهر، ملت، تجارت، صادرات، رفاه و اقتصاد نوین برگزار شد، اظهار کرد: خوشحال هستیم که امروز این اتفاق مبارک رخ می‌دهد. ۳۵ سال است که امروز در ورزش ایران فعالیت می‌کنم و امروز بهترین روز ورزش ایران است.

وی افزود: مردم همواره با این دو باشگاه زندگی کرده‌اند و ورزش امروز یک صنعت است و از تمامی عزیزانی که همراهی کردند تا این اتفاق مبارک و بزرگ رخ دهد و از شخص رییس جمهور گرفته، دولت محترم، وزارت امور اقتصاد و دارایی، فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان تشکر می‌کنم. همچنین از خریداران عزیز دو باشگاه تشکر می‌کنم که وارد این عرصه شدند و به فوتبال ایران کمک کردند و شاهد توسعه باشگاه‌داری در کشور خواهیم بود.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه وزارتخانه در جایگاه نظارتی خود گام برخواهد داشت، خاطرنشان کرد: از تمامی رسانه‌ها و کارشناسان نیز تشکر می‌کنم و اعتقاد داریم رسانه یک فرصت برای ورزش کشور است و همواره خودمان را مدیون رسانه می‌دانیم. باید از ظرفیت رسانه‌ها استفاده کنیم.

هاشمی با بیان اینکه با مدیریت خوب سهامداران دو باشگاه شاهد رشد و تحول فوتبال ایران خواهیم بود، عنوان کرد: هر زمان که حال این دو باشگاه خوب باشد، حال فوتبال ایران خوب است و هر زمان که حال فوتبال ایران خوب باشد، حال ورزش کشور خوب خواهد بود. 

وی افزود: کار وزارت ورزش و جوانان تیمداری نیست بلکه وظیفه نظارتی داریم و دولت کمک کرد تا این اتفاق رخ دهد و بعضا به ما نقد می‌کردند که نباید این اتفاق رخ دهد، اما امروز خوشحال هستیم که اراده دولت محقق شد و از همه پیشکسوتان نیز تشکر می‌کنم و باید بگویم ۵ درصد هم برای پیشکسوتان پیش بینی شده که در اختیار وزارت ورزش و جوانان است و واگذاری آن ۵ درصد هم انجام می‌شود تا وزارت ورزش کاملا خود را از تیمداری دور کند و آرزوی دیرینه ورزش کشور محقق شود و بدون دغدغه در رقابت‌های بین‌المللی حضور یابند.

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه یکی از مشکلات بحث مالکیت مشترک بود و مسائل دیگری داشتند که باید حل می‌شد، اظهار کرد:جلسات مختلفی با حضور مسئولان دو باشگاه و فدراسیون فوتبال برگزار و این مشکلات حل شد تا بتوانند به بهترین شکل در لیگ قهرمانان آسیا حضور یابند.

وزارت ورزش نقشی در مورد اینکه چه کسی به این دو باشگاه بیاید نداشته است، گفت: امیدوار هستیم بخش خصوصی در مورد این دو باشگاه به خوبی تصمیم‌گیری کند و خروجی تصمیمات بنابر تاکید رییس جمهور، خوشحالی مردم باشد و با روند خوب مدیریت امیدواریم این هدف محقق شود.

 روز گذشته در فرابورس ایران ۸۵ درصد از سهام باشگاه استقلال از سوی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و شرکت‌های تابعه آن شامل شرکت‌های پتروشیمی شهید تندگویان، بوعلی، پارس و بندرامام خمینی و همین مقدار از سهام باشگاه پرسپولیس نیز توسط بانک‌های شهر، ملت، تجارت، صادرات، رفاه و اقتصاد نوین انتقال پیدا کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی سایر حوزه ها

دیگر خبرها

  • برای هفته‌های آخر لیگ کارگروه رصد تشکیل شده است
  • ای‌اف‌سی واگذاری استقلال و پرسپولیس را تأیید کرد
  • با مالکان جدید سرخابی‌ها شاهد رشد فوتبال خواهیم بود
  • امروز بهترین روز ورزش ایران است/ ۵ درصد استقلال و پرسپولیس برای پیشکسوتان
  • زارعی: واگذاری سرخابی‌ها از سوی AFC تایید شد
  • چهره پرافتخار آبی پوش می شود | اولین تصمیم مهم باشگاه استقلال پس از تغییر مالکیت
  • بمب بزرگ مالکان جدید استقلال؛ سرمربی پرافتخار در یک‌قدمی نیمکت آبی‌ها
  • بمب بزرگ استقلال پس از تغییر مالکیت
  • واکنش جنجالی مدافع شمس‌آذر بعد از بازی با استقلال
  • جلسه اضطراری حفظ سهمیه خوزستان!