Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، کمال‌الدین غلامی عصر چهارشنبه در نشست خبری که چند تن از بازیکنان و مربیان والیبال نشسته آقایان و بانوان گنبدکاووس نیز در آن حضور داشتند، گفت: درخواست حمایت و توجه به رشته‌های ورزشی جانبازان و معلولان در گنبدکاووس که در هر دوره از بازی‌های تیم ملی، تورنمنت‌های آسیایی، جهانی و پارالمپیک یک تا سه بازیکن از این شهرستان در تیم ملی حضور دارند، به معنای طلبکاری نیست بلکه گلایه دوستانه و بیان کوتاهی‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با وجود اینکه شرکت روانکارهای گلستان حدود ۱۳ سال است از تیم والیبال نشسته گنبدکاووس که در لیگ برتر کشور حضور دارد در حد توان، حمایت مالی می‌کند اما به دلیل برخی محدودیت‌های مالی شرکت لازم است، دیگر مسوولان و شرکت‌ها نیز از این تیم و دیگر رشته‌های زیرمجموعه هیات جانبازان و معلولان حمایت مالی نمایند.

غلامی اضافه کرد: هم اکنون گنبدکاووس در رشته‌های والیبال نشسته آقایان و بانوان، بستکبال با ویلچر مردان، دو و میدانی و تنیس روی میز، بازیکنان ملی پوش و مربی دارد که همه آنان در مسابقات آسیایی، جهانی و پارالمپیک برای کشور و استان گلستان و این شهرستان افتخار کسب کرده‌اند.

وی تصریح کرد: با وجود این افتخارات، توجه و حمایت چندانی از ورزشکاران این رشته‌ها نمی شود و مسوولان استان و شهرستان فقط شعار حمایت از ورزش را می‌دهند اما به وعده‌های خود عمل نمی کنند.

رییس هیات ورزش های جانبازان و معلولان گنبدکاووس ادامه داد: رشته والیبال نشسته آقایان این شهرستان در سال‌های ۹۶ و ۹۷ با بازیکنان بومی موفق به کسب رتبه سوم لیگ برتر شد و با وجود قول مساعد کمک سه میلیارد ریالی فرماندار ویژه و نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی و استاندار سابق گلستان درسال گذشته، این وعده هنوز محقق نشده است.

غلامی بابیان اینکه کسب مدال توسط ورزشکاران سالم در مسابقات آسیایی، جهانی و پارالمپیک سخت و این امر برای ورزشکاران معلول به مراتب سخت‌تر است، اضافه کرد: با این حال حداقل توقع ورزشکاران معلول، حمایت برابر از ورزشکاران اعم از ورزشکاران سالم و معلول است.

وی خاطرنشان کرد: درصورت عدم حمایت از ورزشکاران جانباز و معلول، بدون تردید این ورزشکاران از ادامه مسیر دلسرد می‌شوند و باید به فکر گذران زندگی خود از طریق دیگر باشند.

غلامی با قدردانی از حمایت‌های مدیرکل سابق ورزش و جوانان گلستان در واگذاری سالن محله چای بویین گنبدکاووس برای رشته های ورزش جانبازان و معلولان، گفت: متاسفانه در دوره جدید و از امسال قرار است این سالن از طریق مزایده به بخش خصوصی واگذار شود که جفا در حق ورزشکاران معلول و جانباز این شهرستان بالاخص ملی‌پوشان است.

به گزارش ایرنا، مربی تیم والیبال نشسته روانکارهای گلستان (گنبدکاووس) نیز در این نشست خبری با ابراز گله‌مندی از آنچه که آن را بدعهدی مسوولان این شهرستان و استان گلستان اعلام کرد، گفت: با وجود کسب رتبه سوم مسابقات لیگ برتر در دو سال ۹۶ و ۹۷ و قول مساعد سال گذشته مبنی بر کمک سه میلیارد ریالی به این تیم، هنوز این امر محقق نشده است.

فرشید عاشوری افزود: مسوولان گنبدکاووس باید پیگیر این کمک باشند چرا که تیم روانکارهای گلستان با مشکلات مالی فراوانی مواجه است و این کمک می تواند بخش قابل توجهی از مشکلات آن را رفع نماید.

وی با اشاره به گفت و گوها و نشست‌های خود با اعضای شورای اسلامی شهر گنبدکاووس و شهردار این شهر، اضافه کرد: همانگونه که شهرداری حمایت مالی چند میلیارد تومانی از تیم والیبال این شهرستان را انجام می دهد، حداقل سالانه سه میلیارد ریال هم که فقط پول یک بازیکن تیم والیبال شهرداری است را به تیم والیبال نشسته کمک نماید.

عاشوری که چهار مدال پاراآسیایی در کارنامه ورزشی خود دارد و سه سال هم مربی تیم ملی والیبال نشسته کشور بوده است، ادامه داد: توجه به ورزش جانبازان و معلولان می تواند در ایجاد نشاط و تندرستی برای اقشار معلول و جانباز مفید و آنان را خانه نشینی خارج و به کسب موفقیت‌های وروزشی امیدوار کند.

به گزارش ایرنا، جلیل ایمری بازیکن - مربی تیم ملی والیبال نشسته جمهوری اسلامی و روانکارهای گلستان (گنبدکاووس) نیز در این نشست خواستار توجه جدی به ورزش جانبازان و معلولان گنبدکاووس ازسوی مسوولان این شهرستان شد و گفت: بازیکنان تیم روانکارهای گلستان در زمان حضور در لیگ برتر و رفتن به شهرهای دیگر مجبور بودند بیشتر ساندویچ برای ناهار و شام بخورند و در خوابگاه های درجه سه و چهار اقامت کنند.

وی که با ۲۰ سال عضویت در تیم ملی والیبال نشسته جمهوری اسلامی و کسب پنج مدال از مسابقات پاراالمپیک از نامداران این رشته است، افزود: کمک سالانه سه تا پنج میلیارد ریالی به یک تیم ورزشی که موفق به کسب عناوین برتر درمسابقات لیگ برتر کشور می‌شود، خواسته زیادی نیست.

ایمری اضافه کرد: مسوولان گنبدکاووس و استان گلستان اگر به فکر توسعه ورزش بالاخص در بین قشر جانباز و معلول هستند، در عمل باید وارد میدان شوند و از سخن گفتن، وعده دادن و عمل نکردن به وعده‌ها پرهیز نمایند.

به گزارش ایرنا، در این نشست زهرا دانایی توس بازیکن ملی پوش والیبال نشسته بانوان جمهوری اسلامی و محمد نعمتی بازیکن جوان تیم ملی والیبال نشسته آقایان کشور نیز حضور داشتند.

شهرستان گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است و ورزشکاران زیادی در سطح ملی دارد.

/۳۰۳۹/۱۸۶۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گنبدکاووس ورزش معلولان والیبال نشسته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۸۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزشکار جوانمرد هرگز زیر بار زور نمی رود

آیت الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در مراسم تجلیل از پیشکسوتان ورزش باستانی استان یزد با بیان اینکه از کودکی با ورزش باستانی آشنا بودم، اظهار کرد: در آن زمان زورخانه ها جایگاه ویژه ای داشت و علما، بازاریان متدین و افراد معتقد در این فضا حضور می یافتند و فضا به قدری معنوی و روحانی بود که مردم خود را مکلف به احترام به این مکان می دانستند.

وی با اشاره به اینکه سر در ورودی زورخانه ها و سر در حجره طلاب کوتاه گرفته می شد تا کسی که می خواست وارد شود، متواضعانه وارد شود، عنوان کرد: این معماری نشانگر این است که انسان در مرکز علم و ورزش باید اخلاق‌مدار و دارای تواضع و خشوع باشد.

آیت الله ناصری ادامه داد: تواضع در برابر خداود متعال، ادب، گذشت، جوانمردی و ... از جمله خصلت هایی بود که در ورزش زورخانه ای وجود داشت و جای خرسندی است که این روحیات هنوز هم در زورخانه ها مورد توجه است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد تاکید کرد: دل سپردن به ائمه اطهار(ع)، معنویتی است که در زورخانه ها به شکل پررنگی وجود دارد و این روحیه قابل تقدیر، هر روز در ورزش زورخانه ای در حال تقویت است.

وی ادامه داد: گذشت و جوانمردی که در اثر ورزش باستانی در انسان به وجود می آید، ایستادگی در مقابل فساد را افزایش می دهد و افرادی غیرتمند در این ورزش تربیت می شوند.

آیت الله ناصری عنوان کرد: فرهنگ دینی، غیرت، جوانمردی و ایثار ورزشکاران باستانی مثال زدنی و قابل تقدیر است و داستانها و حکایات بسیاری در این زمینه وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه این افراد در مبارزات انقلاب نیز از پیشتازان مبارزات بودند، تصریح کرد: ورزشکار جوانمرد هرگز زیر بار زور نمی رود و خدمتگزاری به مردم نیز شاخصه اصلی آنهاست.

آیت الله ناصری تاکید کرد: اگر این روحیات به محله های ما بیاید و مجددا در برخی محلات احیا شود، شاهد اتفاقات خوبی در محلات و در میان مردم خواهیم بود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خطاب به ورزشکاران عنوان کرد: روحیات و درس های خود را به نسل جوان انتقال دهید و در نظر داشته باشید که هر کدام از شما می تواند معلمی برای یک نوجوان باشد و روحیه غیرت، دین مداری و ... را در نوجوانان تقویت کنید.

در این مراسم از پیشکسوتان و ورزشکاران موفق در زمینه ورزش باستانی تجلیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • ورزشکار جوانمرد هرگز زیر بار زور نمی رود
  • ورزش باعث افزایش قد می‌شود؟
  • زیرساخت های بردسکن نیازمند رسیدگی فوری از سوی مسوولان استان است
  • انتخابات مرحله دوم گنبد در ۲۳۰ شعبه برگزار می شود
  • ورزش واقعا باعث رشد قد می‌شود؟
  • ورزش باعث رشد قد می‌شود؟
  • والیبال نشسته به دنبال نمایش جدید در پاریس
  • آکادمی پارالمپیک، مرجع اعلام وضعیت مصدومان والیبال نشسته
  • والیبال نشسته به دنبال نمایش جدید در پاریس/سید طلا با تاکتیک نوین
  • در هوای بهاری چطور ورزش کنیم؟