Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@21:44:49 GMT

فیلیپین: پکن مخالف حضور خارجی‌ها در دریای چین جنوبی است

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۷۸۲۸۷

فیلیپین: پکن مخالف حضور خارجی‌ها در دریای چین جنوبی است

به گزارش خبرگزاری مهر، تئودور لاکسین وزیر خارجه فیلیپین در مصاحبه با شبکه خبری ABS-CBN اعلام کرد: پکن در پی محدود کردن مداخله بیگانگان و حضور نیروهای نظامی خارجی در پروژه های نفت و گاز دریای چین جنوبی در چارچوب توافق‌نامه همکاری مذاکرات اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آ.سه.آن) است.

وزیر خارجه فیلیپین در ادامه خاطر نشان کرد: در جریان مذاکرات، پکن در برابر عدم حضور نیروی نظامی خارجی و لزوم همکاری با آنها در پروژه های نفت و گاز مقاومت می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لاکسین در پایان متذکر شد: رودریگو دوترته رئیس جمهوری فیلیپین در دیدار با شی جین پینگ همتای چینی خود نیز بر لزوم تکمیل فوری پیمان عدم تعرض تاکید کرد.

گفتنی است چین و کشورهای آ.سه.آن در حال مذاکره بر سر تصویب سند عدم تعرض هستند.

کد خبر 4716129

منبع: مهر

کلیدواژه: فیلیپین چین دریای چین جنوبی ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی عراق ایران فلسطین سوریه لبنان حزب الله لبنان دونالد ترامپ روسیه افغانستان عربستان سعودی جنگ 2015 یمن برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۸۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند

به گزارش جماران؛ ​جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه گفت انتظار می‌رود چند کشور اروپایی تا پایان ماه مه میلادی کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.

جوزپ بورل این اظهارات را در نشست مجمع جهانی اقتصاد که در ریاض برگزار می‌شود مطرح کرد. 

در حال حاضر از میان 27 کشور عضو اتحادیه اروپا تنها هشت کشور، فلسطین را به عنوان کشور مستقل به رسمیت شناخته‌اند. این کشورها عبارتند از: لهستان، بلغارستان، مجارستان، جمهوری چک، اسلواکی، سوئد و قبرس. 

در ماه‌های گذشته کشورهای ایرلند، اسپانیا، اسلوونی و مالت آمادگی خودشان را برای پیوستن به این 8 کشور اعلام کرده‌اند. 

با وجود این، اتحادیه اروپا به عنوان یک نهاد کشور فلسطین را به رسمیت نشناخته است. برخی از مهم‌ترین کشورهای عضو اتحادیه اروپا از جمله آلمان و فرانسه معتقدند که به رسمیت شناختن فلسطین تنها از رهگذر مذاکرات بر سر راهکار دو دولتی قابل حصول خواهد بود.

دیگر خبرها

  • ظریف: یکی از دلایل موافقت آمریکا با برجام، کاستن از حضور خود در منطقه بود / اعراب منطقه و اسرائیل به همین دلیل با برجام مخالف بودند؛ نمی‌خواستند شاهد کاهش حضور آمریکا در منطقه باشند / خیال می‌کنیم اگر در روندی شرکت نکنیم شکل نمی‌گیرد / در کاسپین این اشتبا
  • ارتفاع موج در دریای خزر افزایش می‌یابد/ تشدید فعالیت سامانه بارشی تا پایان هفته
  • علت ممنوعیت سریال مصری حشاشین؛ تحریف تاریخ ایران
  • مذاکرات اطلاعاتی- امنیتی ترکیه و سومالی
  • کورس مذاکرات هیئت‌های تجاری داخلی و خارجی در غرفه فارس
  • لزوم همکاری بیش از پیش بانک مسکن در اجرای طرح‌های نهضت ملی
  • مذاکرات نظامی مغرب و ناتو
  • لزوم ترویج و بهره مندی از آثار استاد مطهری در مراکز علمی و فرهنگی
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • کمیته همکاری‌های کشاورزی ایران و آفریقا تشکیل شد