Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@21:28:58 GMT

کلاهبرداری پیامکی با عنوان ثبت‌نام کارت سوخت

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۷۸۶۹۸

کلاهبرداری پیامکی با عنوان ثبت‌نام کارت سوخت

 سرهنگ محمدپور روز چهارشنبه در این باره افزود: افرادی با ارسال پیامک و اخبار جعلی، مردم را به سایت‌ها و اپلیکیشن‌های جعلی برای ثبت نام کارت سوخت هدایت می‌کنند و از این طریق اطلاعات محرمانه بانکی و شخصی افراد را به سرقت می‌برند.

وی در خصوص پیامک «ثبت نام کارت سوخت مبتنی بر کارت بانکی» خبر داد و گفت: در این روش لینکی به صورت پیامک برای افراد ارسال شده و از کاربر درخواست می‌کند برای ثبت نام کارت سوخت مبتنی بر کارت بانکی به آدرس niopde.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

click مراجعه کنند که بعد از مراجعه به این سایت از کاربران اطلاعاتی از قبیل کد ملی صاحب خودرو و پلاک خودرو را می‌خواهند.

محمدپور ادامه داد: افراد سودجو با دریافت این اطلاعات، کاربر را به درگاه بانکی برای واریز مبلغ ۲ هزار تومان برای کارمزد ثبت نام هدایت می‌کنند که این درگاه فیشینگ و جعلی بوده و تمامی اطلاعات کارت بانکی افراد را به سرقت برده و حسابشان را خالی می‌کنند.

وی به کاربران توصیه کرد؛ به این گونه پیامک‌ها تحت هیچ شرایطی اعتنا و اعتمادی نکنند، به هیچ عنوان اطلاعات شخصی و بانکی خود را در این سایت‌ها وارد نکنند و در صورتی که به هر علت با ورود به سایت‌های جعلی اطلاعات کارت بانکی خود را درج کردند بلافاصله رمز دوم اینترنتی خود را تغییر دهند.

محمدپور تصریح کرد: اخبار مربوط به ثبت نام کارت سوخت را تنها از طریق مراجعه و سازمان‌های معتبر پیگیری کنند و توجه داشته باشند این قبیل سایت‌های کلاهبرداری از کاربران اطلاعاتی از قبیل کد ملی، شماره حساب، شماره کارت، رمزهای اول و دوم، تاریخ انقضا و CVV۲ کارت بانکی را می‌خواهند.

محمدپور در ادامه گفت: مردم هشدارهای پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت اطلاع از هر گونه فعالیت مجرمانه در فضای ‌مجازی یا پیام‌رسان‌های‌ موبایلی موضوع را از طریق نشانی پلیس‌ فتا به آدرس ww.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

۳۲۱۵* ۶۰۵۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کلاهبرداری اینترنتی کارت سوخت خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۸۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ رفع مسدودی ۶۰۰۰ کارت سوخت کامیون و اتوبوس

تین نیوز

فعالان صنفی بخش حمل و نقل جاده ای کشور از رفع مسدودی 6000 کارت سوخت ناوگان عمومی خبر دادند.

به گزارش تین نیوز، طبق این گزارش، با پیگیری کانون های رانندگان و دارندگان کالا و مسافر کشور  و کمک و تلاش حوزه معاونت حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور ۶۰۰۰ کارت سوخت ناوگان حمل و نقل جاده ای کشور که به دستور مقام قضایی قفل شده بود، آزاد شد.

قابل ذکر است در تاریخ هشتم فرودین ماه امسال جلیل سالاری معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی گفت:اکنون گازوئیل در داخل کشور لیتری ۳۰۰ تومان فروخته می شود که این رقم حتی هزینه حمل هر لیتر گازوئیل را هم پوشش نمی دهد. بنابراین نیاز است که یک سامانه پایشی ایجاد شود که به طور مثال بارنامه های جعلی که بسیار زیاد صادر می شود را شناسایی و با آن مقابله کند.

سالاری افزود: مشاهدات ما نشان می دهد که بخش زیادی از سهمیه سوخت این مجموعه ها به سمت قاچاق منحرف می شود. یعنی وقتی همکاران من وضعیت فعالیت مجموعه های اقتصادی که سهمیه سوخت آنها توسط دستگاه های متولی تایید شده را پایش می کنند، انحراف حدود یک و نیم میلیارد لیتری میان توزیع و مصرف را مشاهده می کنیم.

معاون وزیر نفت گفت: بسیاری از بارنامه های جعلی در کشور صادر و منجر به این شده که سهمیه سوخت تخصیص یافته به این خودروها به سمت قاچاق منحرف شود. این موارد باعث اتلاف حجم بسیار بالایی از سرمایه های کشور شده است.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی اظهار داشت: بنابراین بهینه سازی مصرف انرژی و همچنین مدیریت مسیرهای تخصیص سوخت از اقدامات مهمی است که برای کاهش مصرف سوخت باید انجام شود.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی گفت: با توجه به اختلاف قیمت بسیار زیادی که گازوئیل در داخل و خارج کشور دارد، فروش سهمیه گازوئیل در مبادی مرزی به مراتب بیشتر از اجرت حمل بار سود دارد. این مسئله موجب مهاجرت تعداد زیادی از کارت های سوخت به مرزها شده و صاحبان این کارت ها از فروش سهمیه گازوئیل درآمد کسب می کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ◄ رفع مسدودی ۶۰۰۰ کارت سوخت کامیون و اتوبوس
  • سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت معرفی می‌شود
  • هشدار درباره کلاهبرداری پیامکی
  • بزودی صدور دسته چک منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان خواهد شد
  • شناسایی متهم برداشت غیرمجاز یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریالی در تربت حیدریه
  • مسدود شدن ۲۹۰ کارت سوخت در کردستان
  • مستاجران مراقب کلاهبرداری در سامانه خودنویس باشند
  • دستگیری قاچاقچی با ۳۲ کارت سوخت در بم
  • دستگیری یک قاچاقچی با ٣٢ کارت سوخت در بم
  • بازداشت قاچاقچی با ۳۲ کارت سوخت در بم