Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت با اشاره به عملیات پروازی انتقال قلب از یزد به تهران گفت: قلب کودک ۹ ساله یزدی در روز عاشورا برای پیوند به کودک ۹ ساله‌ای در تهران منتقل شد.

به گزارش ایسنا دکتر مهدی شادنوش اظهارکرد: این کودک یزدی در یک حادثه حین دوچرخه سواری آسیب دیده بود و بلافاصله تلاش برای بازگرداندن او به زندگی در بیمارستان رهنمون یزد انجام شد اما شدت ضربه به سر این پسر ۹ ساله به‌حدی بود که سبب مرگ مغزی وی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه گفت: با مرگ مغزی کودک تیم رضایت‌گیری واحد فراهم اوری اعضای پیوندی بیمارستان شهید رهنمون یزد موفق به اخذ رضایت از این خانواده برای اهدای اعضای بدن شدند.

رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت افزود: با این اعلام رضایت این خانواده و با توجه به هماهنگی‌های انجام شده توسط مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت و با کمک اورژانس کشور تیم پزشکی تخصصی از آشیانه هواپیمایی ریاست جمهوری پرواز کرد و پس از فرود هواپیما در یزد بلافاصله به بیمارستان شهید رهنمون یزد رفت و بعد از دریافت، قلب پیوندی را به‌صورت پروازی به بیمارستان شهید رجایی منتقل کرد.

شادنوش ادامه داد: خوشبختانه عملیات انتقال هفتمین قلب اهدایی با موفقیت انجام شد و قلب سجاد ٩ ساله که هنگام دوچرخه سواری در یزد تصادف کرده بود، در سینه مهیار ٩ ساله در تهران جای گرفت.

وی با بیان اینکه این عملیات در روز عاشورا با موفقیت انجام شد، گفت: این هفتمین عملیات انتقال قلب بین استانی است که با ایثار این خانواده بزرگوار میسر شد البته هماهنگی برای انتقال اعضا به‌صورت استانی دشوار و حاصل یک کار بین‌بخشی است و خوشبختانه استان یزد نیز رکورددار این عملیات و اقدام انسان‌دوستانه و خداپسندانه در کشور است.

به گزارش سایت وبدا،‌ رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت در پایان گفت: کبد این کودک ۹ ساله نیز برای پیوند به دیگر بیماران نیازمند از یزد به شیراز منتقل شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قلب عاشورا يزد وزارت بهداشت پيوند اعضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۸۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین روز از اولین کنگره سراسری پیوند کلیه انجمن علمی پیوند کلیه ایران در بیمارستان فرهیختگان

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

دیگر خبرها

  • دومین روز از اولین کنگره سراسری پیوند کلیه انجمن علمی پیوند کلیه ایران در بیمارستان فرهیختگان
  • انجام ۵۰ هزار پیوند کلیه در ایران/تقدیر از ۳ پزشک پیشکسوت عرصه پیوند کشور در بیمارستان فرهیختگان
  • کشف جسم بی‌جان دو کودک غرق شده در شهرستان نیمروز
  • اولین کنگره سراسری پیوند کلیه انجمن علمی پیوند کلیه ایران در بیمارستان فرهیختگان
  • اولین کنگره پیوند کلیه در بیمارستان فرهیختگان
  • تل آویو: گور‌های جمعی را ما ایجاد نکردیم!
  • پرتناقض‌ترین سن کودک کدام است؟
  • انتقال موفقیت‌آمیز نمک‌گیر برقی ۶۰ تنی در نفت و گاز مارون
  • کودک چهار ساله در خرسان غرق شد/عملیات جستجو ادامه دارد
  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان یزد