Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- آخرین اخبار دنیای فوتبال را با هم مرور می کنیم.
به گزارش آریا، کریستیانو رونالدو، مهاجم یوونتوس و تیم ملی پرتغال پس از پیروزی همراه با تیم ملی کشورش می‌گوید که اولویت‌اش موفقیت تیم است، نه کسب عناوین فردی. به نقل از گل، رونالدو با زدن چهار گل برابر لیتوانی یک قدم دیگر به تاریخ‌سازی و تبدیل شدن به بهترین گل‌زن تاریخ رقابت‌های ملی نزدیک‌تر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او که تاکنون برنده پنج توپ طلای جهان است، با درخشش شب گذشته‌اش، بیست و پنجمین گل خود در بازی‌های انتخابی یورو را به ثمر رساند و از این حیث نیز با گذشتن از رابی کین، به بهترین گل‌زن این رقابت‌ها تبدیل شد. او که حالا 93 گل به ثمر رسانده است و فاصله‌ای تا شکستن رکورد علی دایی ندارد، در رابطه با احتمال برنده شدن توپ طلا، گفت:
مثل همیشه که گفته‌ام، من برای جوایز فردی زندگی نمی‌کنم. این نتیجه، حاصل کاری است که تمام تیم انجام داده است، اما خب قطعاً خوب است، دروغ نمی‌گویم. برای من این‌که بتوانم نقشی بزرگ در کمک به تیم داشته باشم، بسیار مهم است. برابر صربستان گل‌زنی کردم و امروز هم چهار گل به ثمر رساندم که من را بسیار خوشحال می‌کند. با این‌حال ما باید این لحظات را کنار بگذاریم و به فکر آینده باشیم.
رونالدو فصل گذشته در سری آ 21 گل و در مجموع همه رقابت‌ها 28 گل برای یوونتوس به ثمر رساند. او که این فصل هم کار خود را با گل‌زنی برای یوونتوس آغاز کرده است، در رابطه با شرایط خود، گفت: من اوقات خوبی را پشت سر می‌گذارم، اما تیم هم عملکرد بسیار خوبی دارد. درحال حاضر بسیار خوشحالم و از وضعیتم لذت می‌برم، اما نه‌ به‌خاطر این‌که مدام گل می‌زنم، به خاطر این‌که  در تیم ملی سطح بالایی از موفقیت و پیروزی را حفظ کرده‌ایم که خوشحال‌کننده است. حالا وظیفه من این است که به تیم در این راه کمک کنم.  

- از والنسیا خبر می‌رسد پیتر لیم، مالک باشگاه تصمیم به اخراج مارسلینو گارسیال تورال گرفته است. خفاش‌ها که پیش از روی کار آمدن مارسلینو دوران کابوس واری را سپری می‌کردند و در مقاطعی حتی از کاندیداهای سقوط به شمار می‌رفتند، با او دو سال متوالی سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را به دست آوردند و کوپا دل ری را هم فتح کردند. مارسلینو پیشتر در ویارئال هم ارزش‌هایش را ثابت کرده بود و در مجموع از مربیان صاحب سبک و معتبر فوتبال اسپانیا به شمار می‌رود. او مربی مورد اعتماد متئو آلمانی، مدیراجرایی والنسیا است که حتی فصل گذشته علی رغم سپری کردن یک نیم فصل ضعیف، این مربی را اخراج نکرد و در پایان هم مزد اعتمادش را گرفت. از ابتدای تابستان اتفاقاتی در والنسیا رخ داد که مشخص بود پیتر لیم دیگر تحمل ندارد تصمیمات نقل و انتقالاتی باشگاهش، بدون دخالت او گرفته شود. تا انتهای فصل پیش، اختیار مطلق در این زمینه به آلمانی داده شده بود اما لیم در یک اتفاق عجیب، اختلاف شدیدی با او پیدا کرد و حتی تا آستانه اخراج وی نیز پیش رفت که در نهایت رخ نداد. با این حال ظاهرا آتش اختلافات دامن گیر باشگاه خواهد شد. کادنا کوپه دقایقی پیش در خبری ویژه گزارش داد پیتر لیم تصمیمش را مبنی بر اخراج مارسلینو گرفته است و این مربی همین امروز رسما برکنار می‌شود. به گفته این منبع که منابع دیگری همچون ال چیرینگیتو و کادناسر هم خبرش را تایید کرده‌اند، آلبرت سلادس، سرمربی اسبق تیم ملی زیر 21 سال اسپانیا هم اکنون در والنسیا است تا جانشین مارسلینو شود. ظاهرا هنوز شخص مارسلینو در جریان قرار نگرفته است.

- نیمار سنیور به بیان دلیل منتفی شدن بازگشت نیمار به بارسلونا در یک محفل ورزشی پرداخته است. به گزارش موندو دپورتیوو، همان طور که از ماه‌ها پیش گزارش داده شد که نیمار از پیوستن به پاری سن ژرمن پشیمان شده و دوست دارد به بارسلونا برگردد، در نقل و انتقالات تابستانی این ستاره برزیلی هر کاری از دستش برمی‌آمد انجام داد تا به هدفش برسد. او رسما درخواست خروج داد و به لئوناردو هم گفت که فقط خواهان بازگشت به بارسلونا است. با این حال دو باشگاه علی رغم مذاکرات فراوان، به توافق نرسیدند تا احتمالا شنبه از نیمار در پارک دو پرنس، بار دیگر رونمایی شود. شب گذشته فاکس اسپورت برزیل که از منابع معتبر محسوب می‌شود، گزارشی ویژه منتشر کرد و مدعی شد به فایل صحبت‌های پدر نیمار در یک رویداد ورزشی در اسکاتلند به نام Edinburgh Sports Conference دست پیدا کرده است. پدر نیمار در مصاحبه با دیگر ایجنت‌ها درباره داستان بازگشت پسرش به بارسلونا گفته است: علی رغم بسته شدن پنجره نقل و انتقالات، مذاکرات دو باشگاه متوقف نشده است. به عنوان یک ایجنت، وقتی ساختاری در نقل و انتقالات برای آمدن یا رفتن بازیکن وجود نداشته باشد، احساس ضعف می‌کنید. قرارداد ما - با پاری سن ژرمن - هیچ بند فسخی نداشت و همین هم تمام ماجرا را به شدت پیچیده کرد. یک برزیلی فقط دوست دارد در تیمی بازی کند که خوشحال است. نیمار در بارسلونا خیلی خوشحال بود و وقتی دوستانش گفتند آیا دوست دارد برگردد، تحت تاثیر قرار گرفت. از جانب ما هیچ قصوری در قضیه صورت نگرفت. هر کاری در توانمان بود انجام دادیم اما نتوانستیم به توافقی برسیم و نشد.  
گفتنی است بنا بر مصاحبه اخیر بارتومئو، انتقال نیمار به بارسلونا در ژانویه قطعا منتفی است اما در تابستان 2020 پرونده جذب او دوباره توسط مدیران باشگاه بررسی خواهد شد.

- پلیس در ایالت سائو پائولوی برزیل می‌گوید زنی که به نیمار اتهام تجاوز و تعرض جنسی زده بود به کلاهبرداری، اخاذی و تهمت‌زنی متهم شده است. به گزارش رویترز، کاپیتان تیم ملی فوتبال برزیل به تجاوز و تعرض جنسی به نایخلا ترینداده متهم شده بود. این زن ادعا کرده بود که نیمار در ماه می در هتلی او را مورد اذیت و آزار قرار داده است، اما در ماه آگوست این پرونده به علت کمبود شواهد، مختومه اعلام شد. حالا اما پلیس در سائوپائولو می‌گوید که به درخواست همسر این زن، اسیتونس آلوز او را به علت کلاهبرداری دستگیر کرده است. پس از حواشی‌ای که این خبر در پی داشت، نیمار چند فرصت تبلیغاتی را از دست داد و بسیاری از شرکای او همکاری‌های خود را با او به حالت تعلیق در آوردند. با این‌حال نیمار همواره بر بی‌گناهی خود تاکید داشت.

- آدرین رابیو هافبک تیم فوتبال یوونتوس در نزاع حقوقی با باشگاه پاری‌سن‌ژرمن به خاطر پرداخت نشدن مبلغ 40 هزار یورو از پاداش‌های مربوط به دوران بازیگری‌اش در پارک‌دو‌پرنس پیروز شد. هافبک سابق PSG تابستان امسال پس از نزدیک به یک سال اختلاف با تیم پایتخت فرانسه که منجر به تبعید او از تیم اصلی باشگاه و فرستاده شدنش به تیم ذخیره‌ها شد، به عنوان بازیکنان آزاد به یوونتوس پیوست. اخراج از تیم اصلی اما تنها مجازاتی نبود که PSG برای هافبک فرانسوی سابق خود در نظر گرفت چرا که به دلیل عدم رضایت وی به تمدید قراردادش، این بازیکن 24 ساله را از «پاداش اخلاقی» که رقم آن به 40 هزار یورو می‌رسد هم محروم کرد.این تصمیم باشگاه پس از آن اتخاذ شد که رابیو یکی از پست‌های صفحه شخصی پاتریس اورا (بازیکن سابق منچستریونایتد) در تمسخر باخت و حذف PSG به دست منچستریونایتد در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا را پسندید، اقدامی که به مذاق مدیران پاری‌سن‌ژرمن خوش نیامد. طبق اعلام نشریه اکیپ، کمیته استیناف سازمان لیگ فوتبال فرانسه با بررسی دادخواست رابیو، قهرمان فصل گذشته لوشامپیونه را به پرداخت بدهی 40 هزار یورویی‌اش به این بازیکن فرانسوی محکوم کرده است. رابیو ماه جولای امسال با یوونتوس قراردادی 4 ساله بست.

- براساس اعلام این نهاد قضایی، در جریان چندین عملیات یورش به منازل مسکونی افراد مضنون که در موناکو فرانسه، لیژ بلژیک و لندن انگلیس انجام شده است، 2 نفر به اتهام پولشویی بازداشت شده‌اند. در همین رابطه روزنامه آ.اس اسپانیا مدعی است «کریستوف هروتای» مدیربرنامه دروازه‌بان بلژیکی رئال مادرید یکی از بازداشت‌شدگان عملیات امروز است. دستیار این وکیل نیز دستگیر شد. پلیس بلژیک در حال تحقیقات بیشتر است تا روی پرونده این فساد زنجیره ای تحقیق کند. براساس گزارش روزنامه بلژیکی «دِ استاندارد»، مقامات قضایی این کشور تحقیقات گسترده‌ای به منظور پیگیری پرونده کلاهبرداری، فساد مالی و همچنین اقدامات مرتبط با پولشویی در فوتبال به جریان انداخته‌اند. در جریان این تحقیقات که از اوایل سال جدید میلادی آغاز شده است تعدادی از مقامات بلندپایه فوتبال بلژیک از جمله «مجی بیات» مالک ایرانی سابق باشگاه شارلروا نیز بازداشت شد.

- ستاره فرانسوی جوان بارسلونا این روزها دوران مصدومیت را پشت سر می گذارد و هنوز چند هفته ای به بازگشت او به میادین باقی مانده است. عثمان دمبله که در هفته های اخیر به سبب بی انضباطی مجددش و سپس به خاطر قضیه نیمار در راس خبرها بوده، زیر نظر پزشکان بارسا قرار دارد. عدم توجه به توصیه پزشکان بارسا، دیر حاضر شدن در تمرینات و غیبت های غیرموجه دمبله باعث شد تا اخطاری سفت و سخت به مدیر برنامه های او داده شود. کوین پرینس بواتنگ ستاره غنایی که نیم فصل دوم فصل گذشته را قرضی در بارسا توپ زد و اکنون برای فیورنتینا بازی می کند، در مصاحبه با بیلد و در مورد بی انضباطی های دمبله گفت:« عثمان از نظر من هنوز بچه است و باید او را همینطور که هست، قبول کرد. او ممکن است هر از چند گاهی دیر به تمرینات بیاید اما هدف او مثل برخی بازیکنان شورش و به چالش کشیدن مربیان نیست. عثمان خیلی ساده بگویم، مثل یک بچه کوچک است.» بواتنگ ادامه داد:« مشکل اصلی اینجاست که این روزها ستاره های جوان فوتبال در پول غرق هستند و این نباید برای یک بازیکن 18 ساله اتفاق بیفتد. اگر هم چنین پولی دریافت می کنند، باید به آنها روش درست خرج کردن را یاد بدهید. از نظر من دمبله مثل بچه کوچکی است که به یک استخر بزرگ پرتاب شده. 150 میلیون یورو برای جذب او هزینه شده؛ در حالی که هنوز درکی از این قضیه ندارد.»

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: والنسیا شکست پاری سن ژرمن رابیو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۸۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گل دوم عثمان دمبله به لوریان روی حرکت تکنیکی زیبا و پاس کیلیان ام باپه (لوریان 0-3 پاری سن ژرمن)

پاری سن ژرمن با کسب بردی پر گل مقابل لوریان، حالا در یک قدمی کسب دوازدهمین قهرمانی خود در لیگ فرانسه قرار گرفته است. گل سوم پاری سن ژرمن روی حرکت انفرادی زیبای ام باپه خلق شد.

دانلود (11.2MB)

دیگر خبرها

  • خلاصه بازی لوریان ۱ - ۴ پاری‌سن‌ژرمن + ویدئو
  • موناکو، PSG را یک هفته دیگر در انتظار قهرمانی گذاشت
  • پاری‌سن‌ژرمن برد و در آستانه قهرمانی قرار گرفت
  • گل های بازی لوریان ۱-4 پاری سن ژرمن (لوشامپیونه فرانسه 2023/24)
  • گل دوم عثمان دمبله به لوریان روی حرکت تکنیکی زیبا و پاس کیلیان ام باپه (لوریان 0-3 پاری سن ژرمن)
  • آتش بازی دمبله و ام‌باپه در لوشامپیونه؛ پاریس به قهرمانی نزدیک و نزدیک ‌تر شد
  • لوریان ۱-4 پاری سن ژرمن؛ جام به پاریسی‌ها چشمک زد
  • یاد نیمار زنده شد؛ پاریس به دنبال تک‌ستاره بارسلونا
  • گران‌قیمت‌ترین نقل و انتقالات بازیکنان تهاجمی در تاریخ فوتبال / نیمار در صدر
  • لوئیز انریکه: تاریخ پاری سن ژرمن را با فتح چهارگانه می‌نویسیم