Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی عصر چهارشنبه در تماس تلفنی "امانوئل مکرون" رئیس جمهور فرانسه با وی، اظهارداشت: در صورتی که توافقات با اروپا نهایی شود، آماده ایم به تعهدات برجامی برگردیم و جلسه ایران و ۱+۵ نیز تنها زمانی امکان پذیر است که تحریم‌ها برداشته شود.

رئیس جمهور با تشکر از تلاش‌های رئیس جمهوری فرانسه، به گام سوم ایران برای کاهش تعهدات برجامی اشاره و تاکید کرد: گام سوم ایران تحت نظر آژانس بین المللی انرژی اتمی است و در عین حال قابلیت بازگشت‌پذیری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



روحانی همچنین استحکام برجام و امنیت در آبراه‌های جهان از جمله خلیج فارس و دریای عمان را دو هدف عمده برشمرد و این را به نفع جهان و از جمله اتحادیه اروپا و حتی آمریکا دانست.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه برجام فرصتی بزرگ برای همگان بود تا در اقتصاد رو به توسعه ایران مشارکت و سرمایه گذاری کنند، گفت: اتحادیه اروپا و بویژه فرانسه ضروری است که نقش خود را برای حفظ برجام به خوبی ایفا کنند.

رئیس جمهور فرانسه نیز در این تماس تلفنی با تشریح اقدامات و مذاکرات فشرده کشورش با مقام‌های آمریکایی درباره بسته جدید پیشنهادی توافقات گفت: فرانسه به تلاش‌هایش برای اجرای مفاد برجام و رسیدن به تفاهم ادامه می‌دهد.

امانوئل مکرون در این گفت و گوی تلفنی، اقدامات و برنامه‌های آتی کشورش را برای تداوم مذاکرات و رسیدن به تفاهم، تشریح کرد.
روسای جمهوری دو کشور همچنین توافق کردند که به رایزنی‌های خود ادامه دهند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: حسن روحانی مکرون مذاکره با آمریکا ایران و آمریکا مناقشه ایران و آمریکا ایران و فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۰۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحولات غزه و روابط دوجانبه محور رایزنی وزیران خارجه ایران و عمان

وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان در تماس تلفنی درخصوص روابط دوجانبه و تحولات اخیر غزه رایزنی کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سید بدر بن حمد البوسعیدی وزیر امور خارجه سلطنت عمان طی تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، آخرین روند مناسبات دو کشور در زمینه های مختلف را مورد گفت وگو قرار داده و بر تداوم مسیر کنونی در توسعه روابط تاکید کردند.

وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و عمان همچنین تحولات اخیر در نوار غزه را مورد بررسی قرار داده و بر ضرورت پایان یافتن جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین، آتش بس فوری، آزادی اسرا و ارسال کمک های انسانی برای مردم غزه تاکید کردند.

کد خبر 751550

دیگر خبرها

  • عملیات «وعده صادق» جلوه روشنی از عقلانیت انقلابی بود/ میز مذاکره را هیچگاه ترک نکرده‌ایم
  • با سقوط اوکراین آمریکا وارد جنگ می شود؟
  • گفت‌وگوی تلفنی وزرای امور خارجه ایران و عمان
  • مداخله دوباره مکرون در انتقال امباپه به مادرید
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و عمان
  • تحولات غزه و روابط دوجانبه محور رایزنی وزیران خارجه ایران و عمان
  • درخواست رئیس جمهور فرانسه از رئال برای امباپه
  • بالاگرفتن جنگ لفظی بین مقامات فرانسه و روسیه
  • تماس تلفنی وزیر دفاع آمریکا با وزیر جنگ اسرائیل
  • مکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود