Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-07@15:22:42 GMT

واکنش ایران به وعده نتانیاهو درباره الحاق کرانه باختری

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۸۰۵۲۹

ساعت 24- سخنگوی وزارت امور خارجه اعلان نیت خبیث نتانیاهو درباره الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی را محکوم کرد.

سید عباس موسوی سرگرم شدن برخی کشورهای عربی که داعیه رهبری جهان عرب را دارند به امور حاشیه ای و مشغول شدن به جنگ و برادر کشی در یمن با حمایت حامیان رژیم اشغالگر قدس و دوستی با رژیم صهیونیستی و همپیمانی با نتانیاهو را فرصتی برای رژیم اشغالگر قدس برای علنی سازی نیات پلید این رژیم کودک کش دانست و گفت: نتانیاهو یک روز با اتهام پراکنی علیه جمهوری اسلامی ایران و روز دیگر با اعلان نیت خبیث خود در انضمام بخش های دیگری از فلسطین به دنبال کسب رای برای باقی ماندن در قدرت و استمرار توسعه طلبی و تجاوز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اجلاس سازمان همکاری اسلامی افزود: جمهوری اسلامی ایران از هر اقدام جمعی کشورهای اسلامی برای ممانعت از استمرار تجاوزات و توسعه طلبی های رژیم غاصب فلسطین، حمایت می کند.

وزارت امور خارجه فرانسه به اظهارات نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی واکنش نشان داد.

واکنش ایران به اظهارات نتانیاهو درباره الحاق کرانه باختری

خبرگزاری فارس: وزارت امور خارجه فرانسه روز چهارشنبه به طور ضمنی وعده انتخاباتی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره الحاق بخش‌های از کرانه باختری و دره اردن به سرزمین‌های اشغالی را رد کرد.

وزارت امور خارجه فرانسه تاکید کرد که این کشور همچنان به ایجاد دولت فلسطینی پایبند است.

از سوی دیگر یکی از سخنگویان اتحادیه اروپا امروز (چهارشنبه) در ایمیلی به خبرگزاری فرانسه، در خصوص اظهارات اخیر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ارتباط با الحاق کرانه باختری و بخش‌های مهمی از این منطقه به دیگر مناطق فلسطین اشغالی هشدار داد.

نتانیاهو روز گذشته (سه‌شنبه) رسما اعلام کرد که در صورت پیروزی در انتخابات پیش رو و تشکیل کابینه جدید، شهرک‌های صهیونیست‌نشین کرانه باختری و بخش‌های مهمی از این منطقه را به اراضی تحت اشغال رژیم صهیونیستی الحاق می‌کند.

این مقام اروپایی تأکید کرد که ادعای اخیر نتانیاهو، چشم‌انداز سازش را تضعیف می‌کند و گفت: «طبق قوانین بین‌المللی، سیاست ساخت و توسعه شهرک‌...غیرقانونی است و تداوم آن و اقداماتی که در این زمینه صورت گیرد، حیات راه‌حل دو دولتی و چشم‌انداز صلح پایدار را تضعیف می‌کند».

واکنش کویت و ترکیه به اظهارات نتانیاهو درباره اشغال مناطق دیگری از کرانه باختری
ترکیه و کویت به اظهارات نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر تصمیمش برای اشغال بخش‌های دیگری از کرانه باختری در صورت پیروزی در انتخابات آتی کنست واکنش نشان دادند.

به گزارش خبرگزاری کویت، وزارت خارجه کویت، اظهارات بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به مناطق اشغالی را محکوم کرد.

وزارت خارجه کویت خاطر نشان کرد این اظهارات نقض آشکار قوانین بین المللی به شمار می‌رود.

ترکیه نیز با وقیحانه خواندن اظهارات نتانیاهو، آن را نقض کننده قوانین بین المللی و غیر قابل قبول خواند و از جامعه جهانی خواست به آن واکنش نشان دهد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در یک تجمع انتخاباتی اعلام کرد که درصورتی پیروزی در انتخابات آتی رژیم صهیونیستی حاکمیت «اسرائیل» بر منطقه غور اردن و شمال بحر المیت را به رسمیت خواهد شناخت.

خبرآنلاین

منبع: ساعت24

کلیدواژه: نتانیاهو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۰۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش حاجی‌میرزایی به اظهارات صحرایی درباره سند 2030: از خدا پروا کنید!

به گزارش جماران؛ محسن حاجی میرزایی وزیر پیشین آموزش و پرورش در شبکه اجتماعی اکس نوشت: «جناب آقای صحرایی، حفظ صندلی لرزان وزارت و پوشاندن ناکارامدی‌ها ارزش آن را ندارد که شأن و شرافت انسانی خود را پایمال کنیم. آنچه درباره سند ۲۰۳۰ و سند تحول در دولت قبل گفته‌اید نادرست است و تعدی در حق کسانی که دلسوزانه و مجدانه برای تحقق تحول در آموزش و پرورش تلاش کرده اند. از خدا پروا کنید.»

 

 

صحرایی وزیر فعلی آموزش و پرورش در برنامه صف اول گفته است: «دولت سیزدهم دو اتفاق را رقم زد نخست اینکه مرگ سند ۲۰۳۰ را رسماً اجرا کرد چرا که هنوز هم بودند کسانی که در بدنه دولت به سند ۲۰۳۰ اعتقاد داشتند. سند ۲۰۳۰ به عنوان یک رویکرد در دولت پیشین وجود و در وزارت آموزش و پرورش دفتر داشت و حتی ردیف بودجه برای آن تخصیص داده شده بود، در حالی که برای سند تحول بنیادین بودجه نداشتیم.  واقعیت این است که همین امروز هم من نمی‌توانم با جرات بگویم که سند ۲۰۳۰ به طور کامل از بین رفته است چرا که ممکن است در وزارت آموزش و پرورش کسانی باشند که به این سند اعتقاد داشته باشند.»

 

دیگر خبرها

  • طرح تل‌آویو برای تبدیل غزه به مکانی غیرقابل سکونت
  • ثبات بازار ارز یکی از دستاوردهای عملیات وعده صادق بود
  • ایران تئوری بازدارندگی اسرائیل را درهم کوبید
  • اعلام شهادت ۴ تَن از مبارزان قسام و گردان‌های قدس در کرانه باختری
  • واکنش نتانیاهو: به شروط حماس برای آتش‌بس
  • واکنش حاجی‌میرزایی به اظهارات صحرایی درباره سند 2030: از خدا پروا کنید!
  • وعده صادق، عبور از بازدارندگی خودساخته رژیم صهیونیستی بود
  • رشید:۲۴۰جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل در وعده صادق کمک کرد
  • ملتهب شدن اوضاع کرانه باختری در سایه حمله مجدد نظامیان صهیونیست
  • ادامه حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کرانه باختری