Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-08@17:52:22 GMT

اولین کشور اروپایی روابط با سوریه را از سرمی‌گیرد

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۸۰۶۳۷

اولین کشور اروپایی روابط با سوریه را از سرمی‌گیرد

مجارستان به عنوان اولین کشور اروپایی روابط با سوریه را از سرمی‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت خارجه مجارستان اعلام کرد که قصد دارد به عنوان اولین کشور اروپایی سال آینده میلادی روابط دیپلماتیک خود با دولت سوریه را از سر بگیرد.

بر اساس اعلام وزارت خارجه مجارستان، این اقدام در راستای پیگیری امور انسانی و مأموریت‌های کنسولگری در این کشور به انجام می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس اعلام خبرگزاری فرانسه، مجارستان قرار است با آغاز سال جدید میلادی دیپلماتی را برای این منظور به دمشق اعزام کند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: مجارستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۰۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلزدگی اروپایی‌ها از دموکراسی درحال افزایش است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، بر اساس یک مطالعه جهانی، نارضایتی از دموکراسی در برخی از بخش‌های اروپا که حکومت‌ها از برآورده کردن انتظارات دموکراتیک شهروندان بازمانده‌اند، در حال افزایش است.

شاخص ادراک دموکراسی (DPI) که با جامعه آماری ۶۳ هزار نفر از ۵۳ کشور جهان، از جمله ۱۵ کشور عضو اتحادیه اروپا بزرگترین ارزیاب دموکراسی در سطح جهانی محسوب می‌شود، تحقیقی بین ماه‌های فوریه و آوریل سال جاری انجام داد.

براساس این تحقیق، اگرچه اکثر شهروندان اتحادیه اروپا (۵۷ درصد) وطنشان را دموکراتیک می‌دانند، اما در سه کشور فرانسه، یونان و مجارستان اکثریت اکنون بر این باورند که در دموکراسی زندگی نمی‌کنند.

تنها ۳۱ درصد از شهروندان مجارستان کشور خود را یک دموکراسی به حساب می‌آورند. این کشور در سال‌های اخیر بر سر نقض حاکمیت قانون در مواردی چون تصویب قوانینی خفقان رسانه‌های مستقل و مداخله سیاسی در امور قضایی درگیری‌های بسیاری با بروکسل داشته است.

نارضایتی میان یونانی‌ها نیز درحال افزایش است و تنها ۴۳ درصد از آن‌ها بر این باورند که کشورشان دموکراتیک است.

یونان که خود زادگاه دموکراسی است در سال‌های اخیر به دلیل مقابله با مهاجرانی که از مسیر دریای مدیترانه به این کشور می‌آیند، روند فرسایشی کاهش آزادی رسانه‌ها و بازخواست رونامه‌نگاران و مخالفان دولت، زیر ذره‌بین قرار گرفته است.

پارلمان اروپا پیش‌تر در سال جاری با تصویب قطعنامه‌ای تداوم پسرفت حاکمیت قانون در یونان را محکوم و خواستار بازنگری در کمک‌های اتحادیه اروپا به این کشور شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نارضایتی فزاینده اروپایی‌ها از دموکراسی
  • دلزدگی اروپایی‌ها از دموکراسی درحال افزایش است
  • سران کشورهای بزرگ به تل‌آویو رفتند تا علیه اسلام اعلام جنگ کنند
  • سفر بدون ویزا به چین تمدید شد
  • تصاویری جدید از محمود احمدی نژاد در خارج از کشور درحال خوش و بش کردن
  • اردوغان: کارهای ناتمام‌ خود را در سوریه به پایان خواهیم رساند
  • محمود احمدی نژاد دوباره عازم خارج از کشور شد | علت چیست؟ +تصاویر
  • محمود احمدی نژاد به خارج از کشور رفت /علت چیست؟ +تصاویر
  • اربیل: در روزهای سخت اولین تماس ما با جمهوری اسلامی ایران است
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق