Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «دونالد ترامپ» روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران در کاخ سفید با اشاره به اینکه «جان بولتون» مشاور برکنار شده وی مرتکب اشتباههایی به ویژه در خصوص رابطه با کره شمالی و ونزوئلا شده است، گفت که برای جانشینی این مشاور امنیت ملی سابق، پنج فرد واجد شرایط را درنظر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور آمریکا بدون اشاره به نام پنج نامزد موردنظر خود برای جانشینی بولتون گفت که افراد زیادی علاقمند به تصدی پست مشاور امنیت ملی آمریکا هستند.

ترامپ در پاسخ به این پرسش که آیا وی برای تضمین دیدار خود با رئیس جمهوری ایران گزینه کاستن از تحریمها علیه تهران را درنظر دارد یا خیر، گفت: «باید دید چه اتفاقی می افتد».

گفتنی است که در میان جانشینان احتمالی بولتون، نام افرادی همچون «استفان بیگون» فرستاده ویژه آمریکا در امور کره شمالی؛ «ریچارد گرنل» سفیر آمریکا در آلمان؛ «رابرت اُبرین» مذاکره کننده ارشد آمریکا در حوزه گروگان گیری؛ و «جان سالیوان» معاون وزیر خارجه آمریکا به چشم می خورد.

اعلام گزینه‌های احتمالی برای جان بولتون در شرایطی صورت می‌گیرد که روز گذشته دونالد ترامپ در حساب کاربری خود در توئیتر گفت: «شب گذشته به جان بولتون اطلاع دادم که دیگر به خدمات او در کاخ سفید نیازی نیست. من و همین‌طور برخی افراد دیگر در دولت با بعضی از پیشنهادهای او به شدت مخالف بودیم، بنابراین از جان خواستم استعفایش را تقدیم کند که صبح امروز تحویل من شد. از جان بابت خدماتش بسیار متشکرم. هفته آینده مشاور امنیت ملی جدیدی معرفی خواهم کرد».

اخراج جان بولتون در حالی انجام شد که پیش از این نیز بسیاری از منابع نزدیک به کاخ سفید از اختلاف نظرهای شدید ترامپ با مشاور امنیت ملی خود خبر داده بودند.

چند ماه پیش از این نیز ترامپ با انتقاد از رویکرد بولتون گفته بود که اگر جلو بولتون را نمی‌گرفت، او آمریکا را وارد جنگی تمام عیار کرده بود.

کد خبر 4716301

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی عراق ایران فلسطین سوریه حزب الله لبنان لبنان دونالد ترامپ روسیه نتانیاهو افغانستان عربستان سعودی جنگ 2015 یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۰۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد، اما ...

روزنامه تایمز مدعی شد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا طرحی مفصل برای حل مسالمت‌آمیز مناقشه اوکراین دارد؛ اما قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا آن را ارائه نخواهد کرد.

به گزارش ایسنا، یک منبع نزدیک به ترامپ که نخواست نامش فاش شود، به روزنامه تایمز گفت: (ترامپ) یک طرح دارد، اما نمی‌خواهد درباره آن با شبکه‌های خبری صحبت کند، چون در آن صورت دیگر نمی‌تواند از آن استفاده کند.

به گفته این منبع، ترامپ قصد دارد برای پیروزی در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا، پایان بخشیدن به جنگ اوکراین را در فهرست وعده‌های اصلی خود قرار دهد.

این گزارش در حالی منتشر شده که ترامپ بار‌ها گفته است در صورت پیروزی در انتخابات می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن این جنگ را تمام کند. او همچنین در اواخر ماه میلادی گذشته گفت در صورت پیروزی در انتخابات تنها زمانی حاضر به حمایت از اوکراین خواهد شد که اروپا هم در این حمایت شریک باشد.

این روزنامه همچنین به نقل از منابع آگاه نوشت ترامپ قصد دارد در صورت پیروزی در انتخابات حداقل بودجه نظامی لازم برای کشور‌های عضو ناتو را از ۲ درصد به سه درصد افزایش دهد.

منابع نزدیک به ترامپ باور دارند به نظر می‌رسد ترامپ این ایده را در پی گفتگو با «آندژی دودا»، رئیس‌جمهور لهستان پرورده باشد. دودا نیز پیش‌تر خواستار افزایش چشمگیر در بودجه دفاعی ناتو شده بود و انتظار می‌رود در اجلاس آتی سران ناتو آن را مطرح کند.

دیگر خبرها

  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • ترامپ بهترین دوست اسرائیل!
  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ
  • پیش‌بینی مشاور بایدن: اوکراین سال آینده به روسیه ضد حمله می‌زند
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • مشاور امنیت رژیم صهیونیستی: صحبت درباره پساجنگ در غزه مضحک است
  • منافع غرب در باقی ماندن اسرائیل است
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد، اما ...
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین