Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

به نوشته خبرگزاری رویترز، آنگلا مرکل که در مجلس سفلی آلمان صحبت می‌کرد گفت اروپا تصمیم گرفته برجام را حفظ کند و به تلاش‌ها برای یافتن راه‌حل‌ها جهت کاستن از تنش‌ها ادامه خواهد داد. 

صدراعظم آلمان گفت: «گام به گام به تلاش‌های خود جهت یافتن راه حل‌هایی که از تشدید تنش‌ها در آن منطقه حساس دنیا جلوگیری می‌کند ادامه خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وظیفه ما است.»

واشنگتن بعد از خروج از برجام در راستای سیاستی موسوم به «فشار حداکثری» به اقداماتی تحریک‌آمیز مانند قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً تروریستی، اعزم یک ناوگروه، چند بمب‌افکن بی‌-۵۲ و چند جنگنده اف-۲۲ به منطقه رو آورده است. 

جمهوری اسلامی ایران بعد از خروج آمریکا از برجام یک سال «صبر راهبردی» را در دستور کار قرار داد و به طرف‌های توافق هسته‌ای به ویژه کشورهای اروپایی که وعده جبران خروج آمریکا را می‌دادند مهلت داد به تعهدات خود ذیل توافق هسته‌ای عمل کنند. 

با گذشت یک سال و محقق نشدن وعده‌های اروپا، شورای عالی امنیت ملی ایران در بیانیه‌ای روز ۱۸ اردیبهشت‌ماه به طرف‌های توافق هشدار داد در صورتی که ظرف ۶۰ روز به تعهدات خود در زمینه‌های نفتی و بانکی عمل نکنند ایران طبق مفاد برجام، از تعهدات خود ذیل این توافق خواهد کاست. 

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۰۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهدید بن غفیر در خصوص خروج از کابینه نتانیاهو

ایتامار بن غفیر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در حالی که به نظر می‌رسد مذاکرات آتش‌بس غزه وارد مرحله حساسی شده، تهدید کرد در صورت حصول «توافق سهل انگارانه» کابینه را ترک خواهد کرد.

به گزارش تایمز اسرائیل، این وزیر صهیونیست در بیانیه‌ای از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به دلیل عدم اعزام هیئت مذاکره‌کننده به قاهره تمجید کرد و گفت از وی انتظار دارد بر سر وعده‌هایی که در دیدار هفته گذشته داده، بماند. به گفته او این وعده «نه به توافق بی‌محتوا، بله به [حمله] رفح» بوده است.

وی افزود: «نخست وزیر به خوبی می‌داند که بهای عدم رعایت این تعهد چیست». 

در حال حاضر گزارش‌ها حاکی از آن است که مذاکرات با میانجیگران مصری و قطری وارد مرحله حساسی شده و برخی منابع مصری از «پیشرفت» در آن خبر داده‌اند. در سرزمین‌های اشغالی نیز تظاهرات علیه نتانیاهو ادامه دارد و معترضان خواستار برکناری وی و توافق هر چه سریع‌تر برای بازگرداندن اسرا شده‌اند.

در همین حال، اسامه حمدان، یکی از رهبران حماس تاکید کرده که برای حصول توافق، نباید هیچ حمله‌ای به غزه صورت بگیرد که قطعا شهر رفح نیز جزء آن خواهد بود. وی خواستار تضمین آمریکا و یک بیانیه روشن شده که مواضع طرف صهیونیست و طرف آمریکایی را روشن می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • خجالت بکشید!
  • ماجرای جلوگیری از ورود پزشک فلسطینی به فرانسه
  • دلیل منع ورود پزشک فلسطینی به اروپا
  • هنیه: خواهان توافقی برای تضمین خروج اشغالگران از غزه هستیم
  • پیش‌نویس توافق مبادله اسرا: آزادی 800 اسیر فلسطینی در قبال 33 اسیر اسرائیلی
  • حمله به یک سیاستمدار حزب سوسیال دموکرات آلمان
  • تهدید بن غفیر در خصوص خروج از کابینه نتانیاهو
  • جهش ۴۶ درصدی صادرات آلمان به ایران در فوریه ۲۰۲۴
  • ادامه اعتراضات در تفلیس و هشدار اتحادیه اروپا
  • مثلث آمریکایی چه هدفی را در تقابل با فعالیتهای هسته‌ای ایران دنبال می‌کنند؟ / نقشه راه گروسی در تهران پس از عملیات وعده صادق