Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@04:39:06 GMT

چین سفیر آلمان را احضار کرد

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۸۱۷۴۳

چین سفیر آلمان را احضار کرد

چین در واکنش به دیدار وزیر خارجه آلمان با یک فعال جنبش اعتراضی هنک‌کنگی، سفیر برلین در پکن را احضار کرد.

به گزارش ایسنا، سفیر چین در برلین اعلام کرد، سفیر آلمان در پکن به وزارت خارجه چین احضار شده تا «ناخشنودی عمیق» دولت این کشور به خاطر ملاقات هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان با جوشوا وونگ، از رهبران جنبش اعتراضی هنگ‌کنگ به او ابلاغ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جوشوا وونگ که مدتی بازداشت بوده پس از آزادی و سفر به آلمان، شامگاه دوشنبه، نهم سپتامبر در مراسمی در برلین با وزیر خارجه و شماری از نمایندگان پارلمان فدرال آلمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری آلمان، سفیر چین در برلین با اعلام خبر احضار همتای خود در پکن، دیدار هایکو ماس و جوشوا وونگ را رویدادی خواند که به گفته او، بر روابط دوجانبه دو کشور تأثیری منفی خواهد گذاشت.

دولت چین بارها از دولت آلمان خواسته بود به این فعال جنبش اعتراضی در هنگ‌کنگ اجازه سفر به این کشور را ندهد.

جوشوا وونگ روز چهارشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی از دولت آلمان خواست خشونت پلیس علیه معترضان و سوء‌استفاده از قدرت در هنگ‌کنگ را محکوم کند.

او همچنین از دولت آلمان خواسته است که از ادامه صادرات تجهیزاتی که مورد استفاده پلیس هنگ‌کنگ قرار می‌گیرد، خودداری کند. جوشوا وونگ نسبت به تبدیل شدن هنگ‌کنگ به یک حکومت پلیسی هشدار داد.

چین ملاقات هایکو ماس با فعال جنبش اعتراضی هنک‌کنگ را نشانه «بی‌احترامی» برلین به چین توصیف کرده بود.

وزیر خارجه آلمان در مراسمی که در ساختمان پارلمان فدرال برگزار شد، پس از گفت‌وگو با جوشوا وونگ همراه او مقابل دوربین خبرنگاران قرار گرفت.

سفیر چین در برلین اظهار کرد، پکن مدارک زیادی در اختیار دارد که دخالت کشورهای خارجی در ناآرامی‌های هنگ‌کنگ را اثبات می‌کند.

وزارت خارجه آلمان در واکنش به انتقادهای چین از دیدار هایکو ماس با فعال مشهور جنبش اعتراضی هنگ‌کنگ، تاکید کرده که ملاقات سیاستمداران آلمانی و فعالان جنبش مدنی امری «کاملا طبیعی» است. هایکو ماس نیز تصریح کرده که دولت آلمان همواره به دفاع از آزادی بیان خواهد پرداخت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: چین اعتراضات هنگ کنگ آلمان هایکو ماس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۱۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش طالبان به تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه

وزیر خارجه حکومت طالبان در دیدار با سفیر ترکیه در کابل از تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه قدردانی کرد.

به گزارش مشرق، «امیرخان متقی» وزیر خارجه حکومت طالبان در دیدار با «جنک اونال» سفیر ترکیه در کابل از موضع این کشور در خصوص تحریم تجاری رژیم صهیونیستی قدردانی کرد.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط وزارت خارجه طالبان، دو طرف در این دیدار همچنین در مورد روابط دوجانبه، تحولات مثبت اخیر در افغانستان، سفر هیئت‌های سیاسی و اقتصادی چندین کشور به افغانستان گفتگو کردند.

متقی همچنین در این دیدار بر آغاز تجارت با ترکیه از طریق مسیر لاجورد و افتتاح نمایشگاه‌های مشترک در ترکیه و افغانستان تأکید کرد.

سفیر ترکیه نیز در این دیدار با تأکید بر افزایش تلاش‌های مشترک برای گسترش بیشتر روابط ترکیه و افغانستان گفت در چند روز آینده خطوط هوایی ترکیه پروازهای خود را به کابل از سر می‌گیرند.

«هبت‌الله آخندزاده» رئیس طالبان پیش از این در پیامی گفته بود: «قضیه فلسطین، قضیه تمام امت اسلامی می‌باشد، ما بار دیگر تجاوز و اشغالگری اسرائیل بر غزه را شدیداً محکوم می‌کنیم».

وی تصریح کرده بود: جای تأسف است که مدعیان حقوق بشر جهان، نظاره‌گر ظلم بر فلسطین هستند و تاکنون هیچ جناح بین‌المللی گام عملی در راستای توقف این ظلم‌ها برنداشته و مسئولیت خویش را در قبال این اندوه بزرگ ادا نکرده است.

منبع: تسنیم

دیگر خبرها

  • روسیه سفرای انگلیس و فرانسه را احضار کرد
  • آلمان سفیر خود را از مسکو فرا می‌خواند
  • جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین: این صدای آمریکاست! | چند دانشجو بازداشت شده‌ اند؟
  • تظاهرات حامیان فلسطین در برلین
  • واکنش طالبان به تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • قدردانی طالبان از تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل
  • اعتراضات ضد اسرائیلی به دانشگاه برلین کشیده شد
  • آلمان کاردار سفارت روسیه را احضار کرد
  • اطفای حریق پایگاه نظامی دیهل متال آلمان متوقف شد