Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا رویگری بازیگر نقش کیان در سریال «مختار نامه» که مدتی است به دلیل کسالت خانه نشین شده و فعالیت هنری او کمرنگ شده است درباره بی آگاهی از تاریخ اسلام و بی توجهی به این مسائل در زمینه فیلم سازی صحبت می‌کند.

بازیگر سریال تلویزیونی «مختارنامه» گفت: «متأسفانه به دلیل کم کاری‌های شدید در حوزه فرهنگ و هنر بسیاری از جوانان امروز جامعه نه تنها از تاریخ اسلام آگاهی چندانی ندارند که حتی از تاریخ کشورشان هم بی اطلاع‌اند؛ این اتفاق بسیار ناراحت کننده‌ای است که مسئولان ذیربط باید برای آن چاره اندیشی و تدبیر ویژه داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

رویگری ادامه داد: «درست است که تولید آثار تاریخی_مذهبی گران است و بودجه‌های هنگفت برای تولید آن‌ها باید صرف شود اما این اتفاق نباید مانع از آن شود که ما به سمت تولید این نوع فیلم و سریال‌ها برویم. ما هرگز نباید در مقابل هالیوود که می‌خواهد اسلام و ایران را متحجر و عقب افتاده نشان دهد دست روی دست بگذاریم، ما نباید شاهد باشیم که آن‌ها آثاری همچون «۳۰۰» و «اسکندر» را بر ضد ایران و اسلام بسازند و خودمان منفعلانه رفتار کنیم.»

رویگری خاطرنشان کرد: «تاریخ اسلام و تاریخ ایران سرشار از اتفاقات و دستاوردهای بزرگ انسانی در ابعاد جهانی است و ما باید با درایت و تدبیر ویژه از سوی یکایک مسئولان و دولتمردان، سازمان‌ها و نهادهای گوناگون و... در طی سال شاهد تولید تعداد زیادی از این قبیل آثار ارزشمند در سینما و تلویزیون کشورمان باشیم.»

این سینماگر با بیان اینکه مایه شرمساری است که بسیاری از فیلمسازان دغدغه مند و برجسته کشور برای ساخت آثار تاریخی_مذهبی جدیدشان مدت‌ها است معطل مانده‌اند گفت: «به عنوان نمونه استاد میرباقری مدت‌ها است که می‌خواهند سریال مهم و ارزشمند «سلمان فارسی» را بسازند اما به دلیل کمبود بودجه کارشان روی زمین مانده است؛ این اتفاق در حالی است که پول‌های زیادی در بخش‌های دیگر صرف می‌شود اما ما نسبت به انجام کار فرهنگی بی توجهیم و برای این نوع آثار پولی صرف نمی‌کنیم.»

بازیگر فیلم سینمایی «مسافر ری» در انتهای صحبت‌هایش گفت: «ما نباید با کم کاری‌های مان با دست خودمان کاری کنیم که مردم و به ویژه نسل جوان به سمت تماشای ماهواره‌ها بروند؛ ما نباید کاری کنیم که کشورهای بیگانه از موضع انفعالی مان سوء استفاده کرده و دست به تولید آثاری علیه کشور و دین‌مان بزنند. بنده باز هم تأکید می‌کنم که این وظیفه یکایک مسئولان و متولیان است که دغدغه مندانه نسبت به این مسأله ورود پیدا کنند و از هر فیلمساز و سینماگری که تمایل خود را برای تولید این قبیل آثار نشان می‌دهد حمایت کنند.»

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: رضا رویگری بازیگر مختار بازیگر مشهور ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۱۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان سی‌ودومین جایزه جهانی کتاب سال منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، فراخوان سی‌ودومین جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران توسط خانه کتاب و ادبیات ایران منتشر شد. مهلت ارسال آثار این جایزه تا ۳۱ شهریور است.

سی‌ودومین دوره جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران با هدف شناسایی و معرفی کتاب‌های ارزشمند در دو حوزه مطالعات اسلامی و مطالعات ایرانی، در سه بخش تألیف، ترجمه و تصحیح که برای نخستین‌بار طی سال گذشته میلادی (۲٠۲۳) به زبان‌های گوناگون در کشورهای مختلف (غیر از ایران) چاپ شده است، در بهمن‌ماه ۱۴٠۳ برگزار می‌شود.

دبیرخانه جایزه جهانی کتاب سال از تمام ناشران، پدیدآورندگان و صاحب‌نظران دعوت می‌کند یک نسخه مکتوب از کتاب موردنظر خود را برای شرکت در این دوره از جایزه به نشانی دبیرخانه و نسخه الکترونیک کتاب را نیز به پایگاه الکترونیکی جشنواره به نشانی www.bookaward.ir ارسال کنند.

بر اساس این فراخوان موضوع آثار ارسالی در بخش مطالعات اسلامی شامل کلیات، معارف اسلامی، تاریخ اسلام، رجال، اخلاق، علوم قرآنی، حدیث، ترجمه متون اسلامی، قرآن‌پژوهی و تفسیر، فقه و حقوق اسلامی، علم کلام، فلسفه، تصوف و عرفان، تاریخ علم در اسلام، فرهنگ و تمدن اسلامی، اقتصاد اسلامی، هنر و معماری اسلامی، مطالعات اسلامی معاصر و … و در بخش مطالعات ایرانی شامل کلیات، زبان و زبان‌شناسی ایرانی، مردم‌شناسی، تاریخ علم در ایران، شعر و ادب فارسی، تاریخ ایران، هنر و معماری ایرانی، تاریخ و تمدن ایران باستان، ترجمه آثار اندیشمندان ایرانی و… است.

آثار ارسالی باید از ابتکار و خلاقیت در ارائه بینش اسلامی و تحقیقات و مطالعات ایرانی و بهره‌مندی از ارزش فرهنگی درخور توجه و منطبق با معیارهای تحقیقی و پژوهشی و استناد به منابع معتبر و علمی، برخوردار باشند.

تناسب حجم کتاب با محتوا، فصل‌بندی موضوعات، رعایت هماهنگی فصل‌ها و یک‌دستی مطالب، ذکر فهارس فنی، اهتمام به ویراستاری، آرایه مناسب کتاب و نداشتن اغلاط چاپی، رعایت معیارهای اساسی ترجمه در کتاب‌های ترجمه‌شده، رعایت آداب و قواعد تصحیح انتقادی متون به همراه توضیحات و حواشی لازم و ارائه نسخ بدل به حد کافی در کتاب‌های تصحیح‌شده از ویژگی‌های آثار ارسالی است.

کد خبر 6093284 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • فراخوان سی‌ودومین جایزه جهانی کتاب سال منتشر شد
  • فرجی: در فصل ۵ «نون خ» هفت نفر دست و پایشان شکست/ صحبت کردن درباره فصل جدید زود است
  • نگاه به ماجرای غزه از منظر «ما رأیت إلا جمیلا»
  • چهره متفاوت بازیگر نقش علی در آینه عبرت بعد از ۳۵ سال
  • هدیه عجیبی که رونالدو از عربستانی‌ها گرفت
  • واکنش دوستان بازیگر زن سریال نون خ به چهره و ظاهرش (فیلم)
  • یادگارهایی از «خلیج‌فارس» در آستان مبارک رضوی
  • قاچاق کالا عملاً روند تولید را مختل می‌سازد
  • ببینید | اعتراف خنده‌دار مهران غفوریان در برنامه تلویزیون؛ حرکت جالب همسر آقای بازیگر علیه او
  • پناه عجیب اریک تن هاخ به تاریخ؛ وقتی تیم‌سازی مفهومش را از دست می‌دهد