Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@14:15:06 GMT

میزان تعطیلی واحدهای تولیدی در قزوین ۱۸ درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۸۲۱۸۷

میزان تعطیلی واحدهای تولیدی در قزوین ۱۸ درصد کاهش یافت

حجت‌الاسلام والمسلمین نورالله قدرتی روز پنجشنبه با اعلام این خبر اظهار داشت:در راستای لبیک‌گویی به مقام معظم رهبری در سال رونق تولید شاهد هم‌افزایی و تفاهم خوبی در سطح استان میان مدیران بخش‌های مختلف اجرایی برای تحقق شعار سال و اقتصاد مقاومتی هستیم.

وی افزود: امروز صنعتگران و تولیدکنندگان استان بیش از گذشته به دستگاه قضایی اعتماد دارند و درخواست‌های اقتصادی و مشکلات خود را در ستاد تسهیل اقتصاد مقاومتی دنبال می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقام ارشد قضایی استان با اعلام اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۴۰ مورد درخواست از سوی تولیدکنندگان و صنعتگران استان به دستگاه قضا و ستاد تسهیل اقتصاد مقاومتی استان قزوین ارسال شده است، گفت: طی بررسی‌های صورت گرفته بیش از ۶۱ درصد مشکلات این پرونده‌ها مربوط به مسائل مالی و بانکی است.

وی با تأکید بر اینکه این قوانین و مقررات و بخش‌نامه‌ها باید اصلاح شود، گفت: در جنگ اقتصادی و تحریم‌های صورت گرفته توسط دشمن باید همه قوا، مدیریت‌ها و بخش‌های مختلف کشور، مردم و مسئولان مجاهدانه عمل کنند.

رییس ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان قزوین تصریح کرد: دستگاه قضایی تمام‌ قد در راستای حمایت از تولید و تحقق شعار سال فعالیت دارد چون سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی را نسخه بی‌بدیلی برای برون‌رفت کشور از جنگ اقتصادی می‌داند.

رییس‌ کل دادگستری استان قزوین تأکید کرد: استان قزوین می‌تواند محل امنی برای سرمایه‌گذاری است و از همه علاقه‌مندان جهت حضور در این استان و سرمایه‌گذاری دعوت می‌شود.

استان قزوین با چهار هزار واحد تولیدی یکی از قطب‌های صنعتی کشور است.

۶۱۰۱

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صنعت و معدن رونق تولید دادگستری قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۲۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش پرشدگی مهمترین منبع آبی دامغان

ایسنا/سمنان سرپرست شرکت آب منطقه‌ای سمنان با اشاره به کاهش پرشدگی سد دامغان در مقایسه با سال قبل، گفت: میزان پرشدگی این منبع مهم آبی ۶۱ درصد است.

حمید احسانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: میزان پرشدگی این سد در سال آبی گذشته ۷۱ درصد بود و اکنون ۱۰ درصد با آن میزان فاصله دارد. 

وی با اشاره به بارش‌های چند هفته اخیر در استان، بیان کرد: این بارندگی‌ها منجر به افزایش سه درصدی شاخص پرشدگی سد شهید شاهچراغی دامغان شد. میزان پرشدگی سد دامغان تا هفته اول فروردین ماه ۵۸ درصد بود که با بارش‌های خوب اخیر، این میزان از مرز ۶۱ درصد عبور کرده است. 

احسانی با اشاره به کاهش درصد پر شدن این سد، ادامه داد: سال گذشته میزان پر شدن مخزن این سد از ۱۱.۶۸ میلیون مترمکعب در سال آبی گذشته به حدودا ۱۰.۲میلیون مترمکعب در ۱۰ اردیبهشت ماه امسال رسید.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای سمنان افزود: تراز نرمال سد شهید شاهچراغی شهرستان دامغان ۱۶.۵ میلیون مترمکعب است. 

وی از سد دامغان به‌عنوان مهمترین منبع آبی در شهرستان دامغان نام برد و بیان کرد: امید می‌رود با بارش‌های بهاری شاهد افزایش حجم آب پشت سد باشیم. 

او یادآوری کرد: میزان ورودی لحظه‌ای ناشی از سیلاب‌های اخیر به این سد براساس آخرین آمارها ۶۹۵ لیتر بر ثانیه و خروجی لحظه‌ای آن نیز ۳۸۲ لیتر بر ثانیه بوده است. میزان ورودی لحظه‌ای سد در سال آبی گذشته ۳۴۷ و خروجی آن در سال آبی قبل ۵۶۷ لیتر برثانیه بوده است. 

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای سمنان با اشاره به کمبود منابع آبی و کاهش بارندگی‌های ناشی از گرم شدن زمین خواستار مدیریت و مصرف بهینه‌تر آب در بخش‌های شرب، کشاورزی و صنعتی شد. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حضور ۸واحد تولیدی از قزوین در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • کاهش پرشدگی مهمترین منبع آبی دامغان
  • ۲ هزار و ۱۵۱ واحد تولیدی در سال ۱۴۰۲ احیا شدند
  • حمایت قضایی از تولید/ جلوگیری از بیکاری ۱۹۱ هزار ‌کارگر
  • حمایت دستگاه قضائی از کار و کارگر/ ۲ هزار و ۱۵۱ واحد تولیدی در سال ۱۴۰۲ احیا شد
  • حمایت دستگاه قضایی از کار و کارگر/ ۲ هزار و ۱۵۱ واحد تولیدی در سال ۱۴۰۲ احیا شد
  • جلوگیری از تعطیلی ۲ هزار واحد تولیدی و بیکاری ۱۹۸ هزار نیروی کار
  • رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور
  • بیش از ۷۰ درصد جمعیت کردستان از خدمات وزارت کار بهره‌مند هستند
  • رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان