Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-30@08:58:27 GMT

مادر، معرفت و احکام الهی را با شیره جانش به او آموخت

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۸۲۲۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ به منظور گرامیداشت یاد و خاطر شهدای استان مرکزی خبرگزاری بسیج استان به باز خوانی زندگی شهید محمد ابراهیمی می پردازد.

   مادرش می­گوید:« ایشان، بسیار فهمیده، با شعور، مؤدب، صبور، مهربان و با استعداد بود. در کارهای خیر، پیش­قدم بود. هیچ موقع باعث نگرانی و ناراحتی ما نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایشان در سن 16 سالگی شهید شد. به او گفتیم:« اول درس بخوان بعد به جبهه برو.» گفت: نه. برای درس خواندن وقت بسیار است ولی برای جنگیدن با دشمن وقت کم است.» ایشان بسیار با نظم بودند.

   با آغاز جنگ تحمیلی، برای جبهه­رفتن، شوری در دلش بود ولی سنش کم بود و اجازه رفتن نداشت، تا این که بالاخره زمانی که در کلاس دوم راهنمایی تحصیل می کرد، از پدرش برای حضور در جبهه رضایتنامه گرفت و به میدان عمل رفت و در نهایت، در بیست و سوم دی ماه سال 1365  درعملیات کربلای 5 در شلمچه عراق به شهادت رسید.پیکر مطهر شهید در زادگاهش به خاک سپرده شد.

وصیت­نامه:

    بسم الله الرحمن الرحیم

   حمد و ثنا برای معبود ومعشوقی است که بندگان خود را مورد امتحان سختی قرار داد. خوشا به احوال شهیدان که از این امتحان خداوند پیروز بیرون آمدند و از همه پیشی گرفتند و خود را به معشوق­شان رساندند. سپاس خدای را که به من قدرت تشخیص صراط مستقیم را از راه ضلالت و گمراهی عطا­فرمود و به من فهماند که در این راه جز سعادت و رسیدن به مقام قربت، چیز دیگر نیست و این بالاترین افتخار و سربلندی است که شامل حال من شده است. ولی ای خدای کریم، همین­قدر می­دانم که هرکس تو را شناخت، عاشقت شد و هرکس عاشقت شد، دست از همه چیز شست و به سوی تو شتافت و من نیز این حال را به خوبی در خود احساس می­کنم.

اگر خداوند فوز عظیم شهادت را نصیب من کرد و شهادت راه خدا شامل حال من شد، اگر خواستید مراسمی بعد از شهادت من برگزار­کنید، ساده­تر ترتیب­دهید. از روحانیون شهرمان می­خواهم اگر مایلند نماز شب اول قبر را برایم بخوانند. اما وصیت به پدر ومادر مهربان و نور چشمم، امیدوارم که این فرزند کوچک­تان را ببخشید، اگر چه من به وظیفه فرزندی خود هرگز عمل نکردم، ولی عاجزانه از شما می­خواهم، مرا عفو نمایید و در پیشگاه پروردگار از دست من راضی باشید. شما ازآن موقعی که اذن جهاد به من دادید، از فرزندتان دست کشیدید و تقدیم خداوند نمودید وحالا که این نعمت بزرگ نصیب من شده خوشحال باشید، چرا که آرزوی دیرینه من، شهادت در راه خدا بود و همین امر مرا به جبهه کشانید. پدر و مادرعزیزم، از شما می­خواهم که طوری صبور وبردبار باشید که منافقین و دشمنان، دیدن غم را در چهره­تان به گور ببرند، چرا که شما پدر و مادری هستید که فرزندتان را به پیشگاه پروردگار تقدیم نمودید. پدر و مادرم در ضمن اگرمن فرزند خوبی برای شما نبودم، مرا ببخشید.

 

 

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۲۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش حقوق سربازان به اجرا در می آید؟

به گزارش صدای ایران از ایلنا، وی با اشاره به تعیین تکلیف وضعیت تسهیلات در سال جدید و اینکه آیا با وجود عدم تصویب بودجه و نهایی شدن برنامه هفتم افزایش‌ها در آن اعمال می‌شود، گفت: الان هنوز سال مالی ۱۴۰۲ است و ربطی به کامل نشدن بودجه ندارد، براساس قانون کسانی که سال گذشته ثبت‌نام کردند و دریافت تسهیلات آنها بنا به شرایطی به امسال موکول شده خب به نرخ سال گذشته دریافت می‌کنند و کسانی که امسال پرونده تشکیل داده و ثبت‌نام کنند، به نرخ امسال تسهیلات خود را دریافت خواهند کرد.

وی در ادامه اظهار داشت: تسهیلات ازدواج و فرزندآوری باید پرداخت شود و آنچه که در اینجا اهمیت دارد احکام بودجه است که تصویب و ابلاغ شده است، بر این اساس عدم بررسی و تصویب جداول بودجه مانعی برای بحث پرداخت تسهیلات ایجاد نمی‌کند.

راستینه همچنین در رابطه با افزایش حقوق سربازان نیز تصریح کرد: ما احکام را تحویل دولت دادیم و به دولت اجازه دادیم بر اساس احکام جدول مصارف خود را تدوین کند، خب جداول ارتباطی به حقوق و مزایا ندارد؛ حقوق و مزایا از احکام تبعیت می‌کند لذا بهانه‌ای برای دولت وجود ندارد. دولت بر اساس احکامی که تصویب و ابلاغ شده باید نسبت به اعمال افزایش حقوق و مزایای سربازان اقدام کند.

وی در پاسخ به این سوال که دولت مالیات بر ارزش افزوده را افزایش داده، اما همسان‌سازی را اجرا نمی‌کند، عنوان کرد: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حتما باید اعمال شود، ما قطعا این مساله را پیگیری می‌کنیم، یکی از وظایف دولت این است که احکام برنامه هفتم و بودجه ۱۴۰۳ را که تصویب و ابلاغ شده با جدیت اجرا کند. در بحث همسان‌سازی که میان دولت و مجلس اتفاق نظر وجود دارد؛ حالا اینکه این ماه اعمال نشده حتماً دولت باید با معوقاتش نسبت پرداخت آن در ماه‌های بعد اقدام کند.»

دیگر خبرها

  • احکام شرعی | حکم خرید و فروش سگ
  • جشن تکلیف هزار و ۶۳۰ فرشته زمینی در ملایر
  • افزایش حقوق سربازان به اجرا در می آید؟
  • طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه ایثارگران اعلام وصول شد
  • دهه کرامت؛ فرصتی برای افزایش معرفت مردم به اهل بیت (ع)
  • دهه کرامت؛ فرصتی برای افزایش معرفت مردم به اهل بیت(ع)
  • تدریس برترین دانش‌های نظامی در نیروی زمینی ارتش
  • ترجمه «قلمروزدایی علم و دین» روانه بازار نشر شد
  • زائران حج شناخت و معرفت خود را تقویت کنند
  • پلیس مکتبی پیشگام برای اجرای احکام الهی