Web Analytics Made Easy - Statcounter

پریسا عابدپور روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طبق قانون صدور مجوز برداشت هرگونه مواد معدنی فقط از طریق سازمان صنعت، معدن و تجارت می‌باشد و برداشت بدون دریافت مجوز حتی برای نهادهای دولتی و غیردولتی، غیرقانونی است.

وی تاکید کرد: در صورت مشاهده هرگونه برداشت بدون مجوز این ماده معدنی، متخلفان در اسرع وقت به مراجع ذیصلاح معرفی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: در حال حاضر ۳۲ فقره مجوز برداشت مصالح شن و ماسه در این استان با میزان برداشت یک میلیون و ۴۷ هزار و ۵۶۸ مترمکعب و اخذ ۲ هزار و ۱۴۹ میلیون ریال حقوق دولتی فعال است.

عابدپور ادامه داد: از ۳۲ فقره مجوز برداشت صادر شده، ۲۳ فقره مجوز برداشت رودخانه‌ای با میزان برداشت ۳۹۴ هزار و ۳۷۸ مترمکعب می‌باشد؛ همچنین ۹ فقره مجوز برداشت مصالح کوهی با حجم برداشت ۳۲۶ هزار و ۵۹۵ مترمکعب وجود دارد.

وی گفت: شن و ماسه‌ای که از بستر رودخانه‌های دایمی یا فصلی به منظور استفاده در عملیات ساختمانی و راهسازی برداشت می شود، با تشخیص و صدور مجوز برداشت موقت سازمان صنعت، معدن و تجارت قابل بهره‌برداری است.

طی سال گذشته ۹۱ فقره مجوز برداشت مصالح شن و ماسه رودخانه‌ای در آذربایجان‌غربی به حجم ۹۷۲ هزار و ۴۳۵ مترمکعب برای مصرف در طرح‌های عمرانی و واحدهای شن و ماسه صادر شد.

ممنوعیت برداشت شن و ماسه از رودخانه‌ها طی فصول پاییز، زمستان و اوایل بهار به صورت سالانه و مستمر انجام می‌شود.

۹۹۱۸/۳۰۷۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صنعت و معدن درآمد معدنی آذربایجان غربی معادن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۲۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه ۲ میلیارد ریالی یک محتکر روغن موتور در زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ مظفری گفت: با گزارش گشت مشترک تعزیرات حکومتی پیرامون کشف روغن موتور از یک باب منزل مسکونی، پرونده این تخلف برای رسیدگی به شعبه چهارم تعزیرات حکومتی ارسال شد.

وی افزود: پرونده قاچاق روغن موتور به ارزش ۲ میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال در شعبه چهارم بدوی تعزیرات حکومتی زنجان رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان ادامه داد: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده، تخلف را محرز دانست و متهم را علاوه بر ضبط کالا به پرداخت ۲ میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال جزای نقدی معادل ارزش کالای کشف شده محکوم کرد.

مظفری با اشاره به بازدید‌های نظارتی و مشترک تعزیرات با سایر دستگاه ها، گفت: در این بازدید‌ها ۱۵۰ تیم گشت مشترک در استان برای بازرسی اعزام شدند و در مجموع ۹۲۹ بازرسی انجام دادند.

وی افزود: در طرح ویژه نوروز و ماه مبارک رمضان نیز روسای شعب سیار تعزیرات حکومتی زنجان به همراه ضابطان قضایی از ۹۲۹ واحد صنفی بازدید و ۶۸ واحد متخلف را پلمب کردند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان ادامه داد: شهروندان می‌توانند هرگونه تخلف اعم از گرانفروشی و کم فروشی را در سامانه ۱۳۵ تعزیرات حکومتی ثبت کنند.

دیگر خبرها

  • غرق شدن ۲ جوان در رودخانه نازلوچای ارومیه
  • تصرف و برداشت غیر مجاز بستر رودخانه تا گرانفروشی توسط ماسه شویی‌ها در اهر
  • جریمه ۲۳ میلیارد ریالی برای مدرسه غیرانتفاعی متخلف
  • انهدام باند حفاران غیرمجاز در ارومیه
  • شناسایی سه هزار مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در آذربایجان‌غربی
  • رها‌سازی مرحله دوم آب از سد سیلوه پیرانشهر به دریاچه ارومیه
  • انسداد ۲۵۷ حلقه چاه غیرمجاز در لرستان
  • سه هزار مورد تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • ۳ هزار مورد تغییرکاربری زمین‌های‌کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • جریمه ۲ میلیارد ریالی یک محتکر روغن موتور در زنجان