Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@08:26:14 GMT

ترامپ در حال بررسی طرح فرانسه درباره ایران است

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۸۲۸۵۹

ترامپ در حال بررسی طرح فرانسه درباره ایران است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی‌بیست، برخی منابع غربی مدعی انتشار جزئیاتی از طرح رئیس جمهور فرانسه در ارتباط با میانجی‎گری در روابط آمریکا و ایران شده‌اند.

در همین ارتباط، این منابع مدعی شده‌اند که طرح امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه درباره خط اعتباری ۱۵ میلیارد دلاری برای خرید نفت از ایران، شامل گفتگوهای منطقه‌ای با ایران در آینده نیز خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر گفته شده که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور و «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا مخالفتی با این طرح نشان نداده و در حال بررسی پیشنهاد فرانسه هستند.

در ادامه جزئیات طرح فرانسه گفته شده است که در برابر پول (اعتبار ۱۵ میلیارد دلاری)، ایران باید به پایبندی به توافق هسته‌ای با قدرت‌های جهانی که در سال ۲۰۱۵ منعقد شد بازگردد و تهران همچنین باید با عدم تهدید امنیت خلیج فارس و عدم ممانعت از دریانوردی در این منطقه موافقت کند.

در طرح فرانسه همچنین تعهد تهران به انجام گفت‌وگوهای منطقه‌ای خاورمیانه‌ای نیز در آینده ذکر شده است.

در این گزارش به نقل از منابعی که مطلع اعلام شده، همچنین  پیش بینی شده است که ترامپ یا با همکاری با طرح فرانسه موافقت می‌کند یا اینکه برخی تحریم‌ها علیه تهران را تسهیل می‌کند، هرچند در حال حاضر نیز ترامپ دیدار با حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران را در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در نظر گرفته است.

هنوز منابع رسمی در فرانسه و یا در آمریکا به انتشار جزئیات موسوم به طرح فرانسه واکنشی نشان نداده‌اند، اما امانوئل ماکرون پیش از این اعلام کرده بود که در تلاش است تا با میانجی‌گری در روابط تهران و واشنگتن از تشدید تنش‌ها در منطقه جلوگیری کند.

از سوی دیگر انتشار جزئیاتی موسوم به طرح فرانسه در شرایطی صورت گرفته است که پیش از این ایران هرگونه مذاکره را منوط به لغو و تعلیق تحریم‌ها عنوان کرده بود و به نظر می‌رسد تداوم تحریم‌های آمریکا همچنان بزرگترین مانع هرگونه مذاکره و گفتگو با ایران است.

کد خبر 4716373

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا ایران فرانسه سازمان ملل متحد حسن روحانی برجام تحریم اقتصادی ایران امانوئل ماکرون ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی عراق ایران فلسطین سوریه حزب الله لبنان دونالد ترامپ لبنان نتانیاهو روسیه افغانستان عربستان سعودی جنگ 2015 یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۲۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کامرون ایده ماکرون در مورد اعزام نیرو به اوکراین را رد کرد

دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس امروز جمعه ایده امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه را در مورد امکان اعزام نیرو به اوکراین رد کرد.

به گزارش ایسنا، اوایل این هفته، ماکرون در مصاحبه‌ای با اکونومیست گفت که در صورت درخواست کی‌یف، امکان اعزام نیرو به اوکراین را رد نمی‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور فرانسه افزود: بسیاری از کشورهای اروپایی رویکرد فرانسه در مورد امکان اعزام نیرو به اوکراین را درک کرده و با آن موافقت کرده‌اند.

در همین حال کامرون در مصاحبه با اسکای نیوز گفت: من سربازان ناتو را در کشور [اوکراین] نخواهم داشت، زیرا فکر می‌کنم این می‌تواند تشدید خطرناکی در وخامت اوضاع باشد.

این دیپلمات ارشد افزود که فکر نمی‌کند درست باشد که «سربازان ناتو سربازان روسی را بکشند.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ماکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • ماکرون با شی درباره تجارت و اوکراین صحبت می‌کند
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • حرف‌های جنجالی رابرت دنیرو درباره بازگشت ترامپ به قدرت
  • ماکرون: گفت‌وگو با روسیه باید ادامه پیدا کند
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • کامرون ایده اعزام نیرو به اوکراین را رد کرد
  • کامرون ایده ماکرون در مورد اعزام نیرو به اوکراین را رد کرد
  • بررسی مسائل زیست محیطی اصفهان در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس جمهور
  • بررسی پروژه‌های ریلی از جمله خط‌آهن سریع‌السیر تهران-مشهد