Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-26@07:59:20 GMT

نفت ایران درمسیر سقوط

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۸۲۹۹۲

نفت ایران درمسیر سقوط

ساعت 24 - یک ادعای تایید نشده حاکی از این است که میزان نفتی که ایران برای صادرات نفت در ماه اوت (تیر / شهریور ۸۹) راهی بازار کرده تنها ۱۹۶ هزار بشکه در روز بوده است. این آمار کاهش ۹۰ درصدی حجم صادرات ایران را نسبت به ماه مشابه پارسال نشان می‌دهد.اطلاعات شرکت کپلر، که حرکت نفتکش‌ها را ردیابی می‌کند، نشان می‌دهد که بخش عمده نفتی که ایران در ماه‌های اخیر راهی بازار کرده، فروش نرفته و در مخازن شناور (نفتکش‌ها) باقی مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مجموع حجم نفتی که ایران در دریا یا خشکی ذخیره کرده به رقم بی‌سابقه ۱۲۰ میلیون بشکه رسیده است. این حجم نفت در شرایط فعلی مشتری ندارد.در ماه اوت (شهریور / تیر ۱۳۹۸) بخش عمده صادرات نفت ایران، یعنی حدود ۱۳۸ هزار بشکه در روز، به چین رفته مقدار اندکی هم به ترکیه و سوریه رسیده است. آمارهای صادرات نفت ایران که از اوایل دهه ۱۳۵۰ میلادی در دست است نشان می‌دهد که حتی در اوج جنگ ایران و عراق هم فروش نفت تا این حد سقوط نکرده بود. نمودار زیر روند صادرات نفت ایران را در پنجاه سال اخیر نشان می‌دهد.بعد از آنکه آمریکا صدور معافیت‌های خرید نفت را متوقف کرد، چین، هند و ترکیه، کشورهایی بودند که با این اقدام آمریکا مخالفت کردند. اما آمارهایی که شرکت کپلر منتشر کرده نشان می‌دهد که هند واردات از ایران را به صفر رسانده و چین هم باوجود لحن تند مقاماتش نسبت به تحریم‌های آمریکا، حجم خرید از ایران را نسبت به پارسال حدودا یک ششم کرده است.چین و هند با وجود مخالفت با تحریم‌های آمریکا خرید نفت از ایران را تا حد قابل توجهی کاهش دادند. هند در دو ماه اخیر خرید از ایران را متوقف کرده است .از اردیبهشت امسال، بعد از آنکه آمریکا تحریم کامل نفت ایران را آغاز کرد، بخش عمده نفت ایران به مخازن زیر زمینی نفت در جینجوی چین رسیده است. در دو ماه اخیر هند خرید از ایران را به صفر رسانده است.

سوریه که براساس اطلاعات موجود در بازار مقصد محموله نفتکش آدرین دریای یک (قبلا گریس یک) هم بود، بعد از تحریم آمریکا نفتی از ایران وارد نکرده بود، تا آنکه از سه ماه پیش حدودا روزی ۳۳ هزار بشکه نفت ایران را وارد کرده است. سوریه به دلیل خشونت‌های حکومتش در سرکوب مخالفان با تحریم‌های سازمان ملل متحد روبه ‌رو است. ترکیه، دیگر خریداری است که هنوز از ایران نفت وارد می‌کند. گرچه حجم واردات در (همانطور که در نمودار بالا پیداشت) تا حد قابل توجهی کاهش یافته است.کاهش فروش، تولید نفت ایران را هم به کمتر از دو میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز کاهش داده است. دلیل کاهش تولید، محدود بودن توان ذخیره‌سازی ایران است. کاهش فروش و تولید، می‌تواند علاوه بر کاهش درآمدهای نفتی ایران، هزینه تولید را هم بالاتر ببرد و فشاری مضاعف بر صنایع نفت ایران وارد کند. آیا آمارهای ارایه شده که نشان می دهد تولید و صادرات نفت خام ایران به شدت کاهش یافته است به دلیل  تحریم‌های و فشاربی سابقه  آمریکا بر اقتصاد ایران است ؟ وعده مقام‌های ایران در مورد ادامه فروش نفت و امید به چین و هند عملی نشده و آمریکا تاکنون موفق شده تهدیدش را عملی کند و فروش نفت ایران را بدون ایجاد تنش در بازار جهانی نفت، به مقداری ناچیز نزدیک کند.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۲۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این اسید لاغرتان می‌کند

هزاران سال است که از سرکه‌ی سیب به عنوان دارویی طبیعی برای حفظ سلامت جسم استفاده می‌شود. مطالعات نشان می‌دهد مصرف سرکه‌ی سیب مزایای بسیاری برای حفظ سلامتی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به کاهش سطح قند خون اشاره کرد.

به گزارش خبرآنلاین، سرکه سیب طی یک فرآیند تخمیر دو مرحله‌ای تولید می‌شود و اسید استیک جزء فعال و اصلی سرکه سیب است. همچنین سرکه سیب به عنوان اسید اتانوئیک شناخته می‌شود که یک ترکیب آلی با طعم ترش و بوی قوی است. واژه استیک از کلمه لاتین acetum، به معنای سرکه گرفته شده است.

حدود ۵ تا ۶ درصد از سرکه سیب از اسید استیک تشکیل شده است. همچنین این سرکه حاوی آب و مقادیر کمی از اسید‌های دیگر مانند اسید مالیک است. یک قاشق غذاخوری (۱۵ میلی لیتر) سرکه سیب حاوی حدود سه کالری است و تقریباً هیچ کربوهیدراتی ندارد.

اسید استیک برای چربی‌سوزی مفید است

اسید استیک یک اسید چرب با زنجیره‌ی کوتاه است که در بدن شما به اَسِتات و هیدروژن تجزیه می‌شود. برخی از مطالعات حیوانی نشان می‌دهد که اسید استیک موجود در سرکه سیب ممکن است به چندین روش باعث کاهش وزن شود:

سطح قند خون را کاهش می‌دهد: در مطالعه‌ای که روی موش‌ها انجام شد، اسید استیک توانایی کبد و ماهیچه‌ها را برای جذب قند از خون بهبود می‌بخشد.

سطح انسولین را کاهش می‌دهد: بر اساس همان مطالعه روی موش‌ها، اسید استیک همچنین نسبت انسولین به گلوکاگون را کاهش می‌دهد و همین موضوع به سوزاندن چربی کمک می‌کند.

بهبود متابولیسم: پژوهش روی موش‌ها نشان داد مصرف اسید استیک سطح آنزیم AMPK (پروتئین کیناز فعال شده توسط AMP) را افزایش می‌دهد که چربی‌سوزی را افزایش و تولید مواد قندی و چربی در کبد را کاهش می‌دهد.

ذخیره چربی را کاهش می‌دهد: درمان موش‌های چاق و دیابتی با اسید استیک یا استات، از آن‌ها در برابر افزایش وزن محافظت می‌کند و بیان ژن‌هایی را افزایش می‌دهد که ذخیره چربی شکم و چربی کبد را کاهش می‌دهد.

چربی‌سوزی: یک مطالعه بر روی موش‌هایی که با یک رژیم غذایی پرچرب همراه با اسید استیک تغذیه می‌شدند، نشان داد افزودن اسید استیک به رژیم غذایی پرچرب موش‌ها، باعث فعال‌تر شدن ژن‌های چربی‌سوز در موش‌ها می‌شود که کاهش تجمع چربی در بدن آن‌ها را به همراه دارد.

کاهش اشتها: مطالعه دیگری نشان می‌دهد که اَسِتات ممکن است مراکز کنترل اشتها در مغز شما را کنترل سرکوب کند و در نهایت منجر به کاهش مصرف غذا شود.

اگرچه نتایج مطالعات حیوانی امیدوارکننده به نظر می‌رسد، اما برای تأیید این اثرات، به تحقیقات روی انسان‌ها نیاز است.

دیگر خبرها

  • دلار باز هم سقوط کرد/ دلار احتمالا به این عدد می‌رسد
  • سقوط شدید فروش گوشی‌های اپل در چین
  • این اسید لاغرتان می‌کند
  • پاسخ محکم ایران نشان داد اسرائیل بسیار ضعیف است
  • حزب‌الله لبنان: پاسخ محکم ایران نشان داد اسرائیل بسیار ضعیف است
  • افت فروش آیفون در چین؛ اپل به رتبه سوم سقوط کرد
  • خرید آیفون در چین کاهش یافت
  • کیهان: مذاکره با آمریکا به نفع آمریکا است نه ایران
  • ایران قدرتی منطقه‌ای است که به تدریج به قدرت جهانی تبدیل خواهد شد
  • اهداف راهبردی عملیات «وعده صادق» ایران علیه رژیم صهیونیستی