Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ بهنام ویسی پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال ۹۳ نفر در تصادفات جاده ای کهگیلویه و بویراحمد جان خود را از دست دادند.

وی افزود: سوانح رانندگی منجر به جرح در این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ درصد کاهش یافته است.

ویسی پور بیان کرد: عوامل مختلفی از جمله سرعت غیر مجاز و غیر مطمئنه، انحراف به چپ و توجه نکردن به جلو و رعایت نکردن فاصله طولی مناسب از عمده دلایل بروز سوانح جاده ای در این استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: توجه نکردن به جلو، خستگی و خواب آلودگی رانندگان به سبب نداشتن استراحت مناسب در برخی از ساعات روز از جملهساع ۱۳ظهر، ساعات پایانی شب و اوایل صبح از دیگر دلایل تصادفات محسوب می شوند.

رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بسیاری از جاده های کهگیلویه و بویراحمد به صورت رفت و برگشت بوده و دارای جداکننده فیزیکی نیستند و با کوچکترین خطا یا اشتباه راننده ، تصادف های وحشتناکی روی خواهد داد.

وی ابراز داشت: همچنین نبودن جاده های چهارخطه، جاده های دارای پیچ های خطرناک همراه با شیب تند و کوهستانی از دیگر عوامل بروز سوانح جاده ای در کهگیلویه و بویراحمد است.

سرهنگ ویسی پور بیان کرد: تمامی سرنشینان خودروها باید توجه کنند که بستن کمربند ایمنی برای آن ها ضروری است و در بسیاری از موارد از بروز تلفات جاده ای جلوگیری می کند.

وی گفت: یکی از معضلاتی که کهگیلویه و بویراحمد گریبانگیر آن بوده است حمل سرنشین اضافه در خودرو هاست که این ظرفیت بار، ایمنی خودرو را کم و مانع از بستن کمربند توسط همه سرنشینان می شود.

حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد از سال ۱۳۹۰ تا ۹۵ بیش از یک هزار کشته، ۳۰ هزار زخمی و ۱۵۰ ضایعه نخاعی در پی داشت .
افزون بر ۶ هزار کیلومتر راه ارتباطی شامل اصلی، فرعی، روستایی و بزرگراه در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد پیش از این تعداد فوتی‌های ناشی از سوانح رانندگی در سال گذشته در این استان را حدود ۱۷۰ نفر ذکر کرد که ۱۵ نفر از این تعداد در حدفاصل دشت روم تا تنگاری بوده است.
بر اساس سالنامه آماری سازمان پزشکی قانونی کشور، استان کهگیلویه و بویراحمد در سال ۹۶ رتبه سوم میزان مصدومان ناشی از حوادث رانندگی را بر حسب جمعیت داشته است.
این استان با داشتن کمتر از ۱۷۰ کیلومتر بزرگراه و شرایط خاص توپوگرافی و کوهستانی یکی از استان‌های خطرناک در زمینه سوانح رانندگی است.

استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی حدود ۷۲۳ هزار نفر جمعیت دارای هشت شهرستان، ۱۷ بخش و یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه در جنوب غربی ایران واقع شده است.

بر اساس برآوردها هزینه هر کیلومتر بهسازی و آسفالت راه‌های اصلی در این استان حدود دو تا سه برابر استان‌های کویری است.

از مجموع حدود ۶ هزار کیلومتر راه موجود در این استان بیش از چهار هزار کیلومتر آن راه‌های روستایی است که بیش از ۵۰ درصد آن همچنان خاکی و شوسه است.

۹۸۶۸/۱۶۶۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد حوادث رانندگی تصادفات جاده ای یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۳۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوانح رانندگی در خراسان رضوی ۱۱ نفر را راهی بیمارستان کرد

محمد علیشاهی گفت: در حادثه نخست بر اثر تصادف ۲ دستگاه خودروی سواری پژو پارس و سمند در بلوار «مجد» مشهد که صبح امروز رخ داد، ۶ نفر مصدوم شدند.

وی ادامه داد: برای امدادرسانی به مصدومان این حادثه سه دستگاه آمبولانس اورژانس به محل حادثه اعزام و تمامی مصدومان به بیمارستان امدادی شهید کامیاب مشهد منتقل شدند.

مسوول روابط عمومی مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حادثه دیگر تصادف ۲ دستگاه خودروی سواری آردی با سمند ساعت ۱۱ و ۲۲ دقیقه امروز در محور سرخس به «چاهک» رخ داد که این حادثه پنج مصدوم در پی داشت.

وی بیان کرد: برای امدادرسانی به مصدومان یک دستگاه آمبولانس اورژانس و یک دستگاه آمبولانس هلال احمر به محل حادثه اعزام و تمامی مصدومان توسط اورژانس به بیمارستان امدادی شهید کامیاب مشهد منتقل شدند.

مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ۱۶۴ پایگاه عملیاتی شامل ۱۰۰ پایگاه شهری، ۶۲ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۱۰ دستگاه موتورلانس و مرکز ارتباطات و فرماندهی عملیات با تحت پوشش داشتن ۱۵ شهرستان به صورت شبانه روزی و رایگان در حال ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • آغاز به کار نخستین مدرسه طرح ترافیک کشور در کرمانشاه
  • ۷۲۱آموزش دهنده در حوزه سوادآموزی کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند
  • ۸۲ نفر در سوانح رانندگی مشهد مصدوم شدند
  • آبرسانی به ۹۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد
  • ۸۲ مصدوم در سوانح رانندگی یک روز مشهد
  • سهم ۴۹ درصدی شهری کرمان در تصادفات فوتی درون شهری
  • سوانح رانندگی در خراسان رضوی ۱۱ نفر را راهی بیمارستان کرد
  • سهم ۴۹ درصدی شهر کرمان در تصادفات فوتی درون شهری
  • پایان رنج بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز عشایر/ حوزه‌های امتحان کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
  • پایان رنج بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز عشایری/ حوزه‌های امتحان کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت