Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@21:39:52 GMT

برداشت زیتون در ایذه آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۸۳۱۸۱

برداشت زیتون در ایذه آغاز شد

مصطفی هنرمندیان روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: برداشت زیتون از ۱۶۰ هکتار از سطح زیر کشت باغ‌های زیتون بارور در شهرستان ایذه آغاز شد.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری در هر هکتار از باغ‌های زیتون شهرستان،‌ حدود ۲ تن محصول برداشت شود؛ این آمار در مجموع باغ‌های بارور شهرستان ایذه به ۳۲۰ تن خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنرمندیان افزود: برداشت ارقام کنسروی محصول زیتون در شهرستان ایذه تا اواخر مهر ادامه دارد و برداشت ارقام روغنی محصول زیتون از اواسط مهر تا اواسط آذر برای تهیه روغن زیتون انجام می‌شود.

وی ارقام زیتون کشت شده در باغ‌های ایذه را از نوع دزفولی، باغملکی، شنگه، ماری، روغنی و کنسروی بیان کرد و گفت: نوع کنسروی آن بیشتر در شهرستان ایذه مصرف می‌شود و نوع روغنی نیز به کارخانه‌های روغن کشی استان های همجوار انتقال می‌یابد.

وی از استقبال کشاورزان و باغداران ایذه‌ای از کشت زیتون در سالیان اخیر سخن گفت و خاطرنشان کرد: روغن زیتون به دلیل داشتن مقادیر کافی و مناسب از اسیدهای چرب غیر اشباع اولئیک و لینولئیک بهترین منبع تامین انرژی برای افرادی که از ناراحتی‌های قلبی و عروقی رنج می‌برند به شمار می‌رود و از بافت‌های دستگاه گوارش محافظت می‌کند. 

در شهرستان ایذه کشاورزان و باغداران چند سال است که به کشت زیتون روی ‌آورده‌اند؛ این درخت سازگاری بالایی با آب و هوای این منطقه داشته است. 
۹۴۳۴ /۶۰۳۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برداشت محصول ایرنا کشاورزی ایذه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۳۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گل محمدی از فضای سبز شهری قم

به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، پیام جوادیان،مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم اظهار کرد: در چند سال اخیر مدیریت شهری و سازمان سیما، منظر در راستای استفاده از ظرفیت‌های موجود علاوه بر اینکه کاشت درختان مثمر مانند زیتون و پسته در عرصه‌های جنگلی را آغاز کرده، گونه‌های سودمند مانند گل محمدی را نیز در عرصه‌های مناسب مدنظر قرار داده است.

به گفته وی، از روز گذشته برداشت گل محمدی از چهار هکتار از عرصه ۱۱ هکتاری بوستان گل محمدی واقع در کمربندی امام علی (ع) آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود که در هر هکتار دو تن گل محمدی برداشت شود.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم ابراز کرد: سیاست ما استفاده از این ظرفیت‌ها در راستای توسعه و استفاده از گونه‌های مثمر است که امیدواریم این روند در سال‌های آتی ادامه داشته باشد.

وی عنوان کرد: دو عرصه بزرگ کاشت گل محمدی در شهر قم در بوستان غدیر و بزرگراه امام علی (ع) واقع‌شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • رهاسازی مصدومان دو حادثه سقوط خودرو به دره در باغملک و دزفول
  • سطح زیرکشت کلزا در آذربایجان‌غربی ۲ برابر شد/پیش‌بینی برداشت حدود ۱۲ هزار تنی
  • برداشت گندم از مزارع کرمانشاه آغاز شد
  • آغاز برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع  گيلانغرب
  • آغاز برداشت گل محمدی از فضای سبز شهری قم
  • آغاز برداشت محصولات صیفی جات از مزارع مهران
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع مناطق گرمسیر
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع کرمانشاه
  • کشت کلزا در ۳۲۷۰ هکتار از اراضی آذربایجان شرقی