Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@05:35:22 GMT

آیا می‌توان ورثه خود را از ارث محروم کرد؟

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۸۳۸۶۰

آیا می‌توان ورثه خود را از ارث محروم کرد؟

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  پس از فوت هر فردی، بر اساس قانون ارثیه مشخصی به هر یک از ورثه متوفی تعلق می‌گیرد.

هر یک از ورثه نسبی و سببی می‌تواند سهم مشخصی از اموال متوفی را به خود اختصاص دهد، اما در این میان فرد متوفی می‌تواند پیش از مرگ برای خود وصیت نامه‌ای را تنظیم و برای بخشی از آن تعیین و تکلیف کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدامین حسین‌آبادی وکیل پایه یک دادگستری اظهار کرد: هر فردی با تنظیم وصیت‌نامه‌ای برای خود می‌تواند بخشی از اموالش را در قالب آن وصیت نامه به هر شخصی که می‌خواهد، بدهد.

این وکیل پایه یک دادگستری درباره بخشی از اموال که می‌توان آن‌ها را پیش از مرگ تعیین و تکلیف کرد، گفت: هر یک از افراد می‌توانند برای یک سوم اموال خود پیش از مرگ تعیین و تکلیف کنند و به هر فردی که می‌خواهند آن را بدهند یا در هر بخش و حوزه‌ای که دوست دارند آن را خرج کنند.

نمی‌توان ورثه خود را از ارث محروم کرد

او با اشاره به چگونگی محروم کردن فردی از ارث بیان کرد: هیچ فردی نمی‌تواند ورثه خود را از ارث محروم کند، زیرا ارث یک حق آمره است که نمی‌توان آن را از کسی سلب کرد.

حسین آبادی تصریح کرد: پیش از فوت می‌توان برای یک سوم اموال خود وصیت‌نامه‌ای را تنظیم کرد، این وصیت نامه یا به صورت عادی یا به صورت رسمی و در دفاتر ثبت اسناد ثبت می‌شود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تقسیم ارثیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۳۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوی جهادی دامپزشکی در شوراب خرم آباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، شش گروه جهادی دامپزشکی به روستای محروم شوراب چنار بگالی خرم آباد اعزام و خدماتی از قبیل واکسیناسیون رایگان دام و طیور بومی، سمپاشی اماکن دامی، ویزیت و نسخه نویسی برای بهره برداران را به مردم این روستا ارائه کردند.

دامپزشکی لرستان سال گذشته ۳۱ اردوی جهادی را در مناطق محروم برگزارکرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تکذیب صحبت‌های غضنفری درباره وعده مالی و کمیسیون‌ها
  • تست شخصیت با کلید؛ انتخاب کلید دلخواه از شخصیت پنهان شما می گوید!
  • سردار اشتری: شهید حجازی از بازوان اصلی محور مقاومت بود
  • مزایده اموال متهم پرونده صندوق سرمایه گذاری بهمئی
  • احترام به قانون، اصل رقابت انتخاباتی است
  • اردوی جهادی دامپزشکی در شوراب خرم آباد
  • وصیت هوادار استقلال و واکنش نکونام؛ با پرچم دو ستاره دفنم کنید! + عکس
  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • نقشه زن خیانتکار برای قتل شوهر
  • آزادی فردی و اجتماعی باید مطابق شریعت باشد