Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@21:29:50 GMT

چند درصد از مردم در طرح نذر خون شرکت کردند؟

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۸۴۴۶۵

چند درصد از مردم در طرح نذر خون شرکت کردند؟

بشیر حاجی بیگی سخنگوی سازمان انتقال خون در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آمار اهدای خون مردم در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار کرد: در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی ۴۴ هزار نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون سراسر کشور مراجعه کردند که از این تعداد در حدود ۳۵ هزار نفر موفق به اهدای خون و فرآورده‌های خونی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او ادامه داد: میزان مراجعه مردم به مراکز انتقال خون در  سراسر کشور طی این ایام به اندازه یک درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است و بیشترین مراجعه مردم نسبت به اهدای خون مربوط به استان‌های خراسان شمالی، تهران، ایلام، همدان، فارس و قزوین بوده است که به ترتیب خراسان شمالی ۵۰ درصد، تهران ۴۰ درصد ایلام ۳۲ درصد، همدان ۳۰ درصد، فارس ۲۳ درصد و قزوین ۲۰ درصد میزان مراجعه رشد داشته است.

حاجی بیگی تاکید کرد: گروه‌های خونی O مثبت ۳۴ درصد، A مثبت ۲۷ درصد، B مثبت ۲۳ درصد، AB مثبت ۷ درصد اهدای خون داشته‌اند و ۱۰ درصد از مراجعه کنندگان هم  گروه خونی‌ منفی داشتند.

سخنگوی سازمان انتقال خون بیان کرد: میزان مراجعه بانوان در تاسوعا و عاشورای حسینی رشد قابل توجهی داشته است به طوریکه استان ایلام ۳ درصد، مرکزی ۳ درصد، کرمان ۲ درصد و کهکیلویه و بویر احمد ۲ درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: دنیا به سمت اهدا و پذیره نویسی داوطلبانه سلول‌های بنیادی می‌رود
او یادآوری کرد: به همه مردم توصیه می‌کنم که در تمام طول سال نسبت به اهدای خون اقدام کنند، زیرا فرآورده‌های خونی، نیاز بیماران در زمینه  تولید دارو‌های مشتق از پلاسما را برطرف می‌کند.

انتهای پیام/ آخرین جزئیات از آمار اهدا کنندگان خون در ایام تاسوعا و عاشورا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت اخبار پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۴۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدم کفایت مستمری نهادها و یارانه نقدی برای پوشش فقرمطلق

بررسیها نشان میدهد مجموع دو پرداختی به اقشار محروم، یعنی یارانه نقدی و مستمری نهادهای حمایتی نسبت به خط فقر کفایت نمی نمی‌کند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بررسی داده های کمیته امداد و سازمان بهزیستی نشان میدهد مجموع پرداختی به اقشار محروم شامل یارانه نقدی و مستمری نهادهای حمایتی نسبت به خط فقر شدید و مطلق کفایت نمیکند.

بر این اساس نسبت مجموع متوسط  مستمری و یارانه نقدی دو نفره به خطر فقر شدید دو نفره در سازمان بهزستی 75 درصد و در کمیته امداد 86 درصد  کفایت می‌کند.

نسبت مجموع متوسط مستمری و یارانه نقدی دو نفره به خطر فقر مطلق دو نفره در سازمان بهزستی 47 درصد و در کمیته امداد 54 درصد کفایت می‌کند.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عدم کفایت مستمری نهادها و یارانه نقدی برای پوشش فقرمطلق
  • دفاع مقدس برگرفته از تاسوعا و عاشورای حسینی است/ عملیات وعده صادق نتیجه خون شهداست
  • عابدینی: برند معنوی باشگاه پرسپولیس را فروختند/ با اهدای ۵ درصد سهام به پیشکسوتان شق‌القمر می‌کنند
  • آخرین مهلت ارسال اثر به دومین رویداد «اهدای جایزه جوانی جمعیت» در همدان 
  • مسمومیت تعدادی از مردم به دلیل مصرف قارچ‌های سمی در لرستان
  • لزوم فرهنگ سازی مراجعه به مشاوره، ضرورت جامعه مدرن
  • بازدید منتخبان مردم قم در مجلس از مرکز تحقیقات اسلامی نور
  • رشد ۲۶ درصدی ارزش صادرات از گمرکات سیستان و بلوچستان
  • افزایش ۵.۶ درصدی اهدای خون همدانی‌ها در سال گذشته
  • اهدای یک هزار سند مالکیت در دو شهرک به مردم