Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@06:08:35 GMT

خرید تضمینی گندم در اصفهان کمتر از پیش بینی بود

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۸۴۶۴۲

خرید تضمینی گندم در اصفهان کمتر از پیش بینی بود

مهران توکلی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : وضعیت خرید تضمینی امسال با سال‌های گذشته متفاوت بود و پایین بودن قیمت خرید تضمینی نسبت به بازار آزاد علت کاهش خرید این محصول است به گونه‌ای که  تاکنون تنها ۸۷ هزار تن گندم از کشاورزان اصفهانی خریداری شد.
وی با بیان اینکه میزان تولید امسال محصول گندم این استان نسبت به سال گذشته بیش از ۲ برابر افزایش یافته است گفت: پیش بینی کارشناسی حاکی از آن بود که امسال ۲۰۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شود اما با توجه به وضعیت قیمت خرید تضمینی نسبت به بازار آزاد، این پیش بینی‌ محقق نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس زراعت گندم سازمان جهاد کشاورزی اصفهان ارزش خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان را تاکنون ۱۴۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان برآورد کرد و افزود: تاکنون ۸۵ تا  ۹۰ درصد از مطالبه‌ گندمکاران اصفهان پرداخت شده است.

به گفته وی، خرید تضمینی گندم از کشاورزان اصفهانی از اواخر اردیبهشت ماه امسال آغاز و تا مهر ادامه دارد.

وی اظهار داشت: اکنون ۴۸ مرکز شامل سیلوی شهید مطهری اصفهان، کاشان، شاهین‌شهر و ۴۵ مرکز خرید مباشری آماده خرید گندم از کشاورزان استان اصفهان است.

توکلی با اشاره به این که امسال سطح زیر کشت و تولید گندم در استان افزایش یافته است، تصریح کرد: پارسال ۳۴ هزار هکتار گندم در استان داشتیم که از مجموع ۱۵۷ هزار تن تولید، ۱۰۰ هزار تن آن به صورت خرید تضمینی انجام شد.  

وی اضافه کرد: براساس مصوبه هیات دولت، قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم برای سال جاری ۱۷ هزار ریال تعیین و ابلاغ شده است.  

کارشناس زراعت گندم سازمان جهاد کشاورزی اصفهان خاطرنشان کرد : سرانه گندم در استان بطور متوسط ۱۷۰ کیلوگرم است که حدود ۷۰ درصد آن به نان و ۳۰ درصد از آن هم به کیک، کلوچه، شیرینی، نان‌های فانتزی و ماکارونی اختصاص دارد.

 سطح زیر کشت گندم آبی استان ۶۵ هزار و ۲۳۹ هکتار و دیم ۲۶ هزار و ۱۵ هکتار است.  
 / ۶۰۲۲ / ۷۱۵۰ 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گندم کشاورزی اصفهان خرید تضمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۴۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید شبانه روزی گندم از کشاورزان دهلران

حسن اسماعیلی مدیر غله و خدمات بازرگانی شهرستان دهلران اظهار کرد: هفت سیلوی تمام مکانیزه ذخیره گندم با ظرفیت بیش از ۲۰۰ هزار تُن کار خرید گندم از کشاورزان دهلرانی را بدون وقفه و به صورت شبانه روزی انجام می‌دهند.

وی تشریح کرد: ناظرین اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان ایلام کار نظارت بر روند خرید را به صورت حضوری انجام می‌دهند.

اسماعیلی تصریح کرد: قیمت گندم معمولی در سال زراعی جاری هر کیلو ۱۷۵ هزار ریال و نرخ گندم دوروم نیز ۱۸۰ هزار ریال است.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • خرید گندم کشاورزان سیستان و بلوچستان از مرز ۲۱ هزار تن فراتر رفت
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • برداشت گندم از مزارع کرمانشاه آغاز شد
  • بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد
  • خرید بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان+فیلم
  • خریدبیش از ۷۷۰ هزار تن گندم ‌از کشاورزان استان خوزستان
  • ریالی از مطالبات گندمکاران پرداخت نشده است
  • خرید تضمینی گندم ۳۰ درصد افزایش یافت
  • خرید شبانه روزی گندم از کشاورزان دهلران
  • گندم معمولی هر کیلو۱۸۵۰۰تومان از کشاورزان استان خریداری می شود