Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@22:46:59 GMT

به وقت مویه طایفه بنی‌اسد

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۸۴۷۸۵

به وقت مویه طایفه بنی‌اسد

هیات‌های عزادار و عاشوراییان همدان نیز با همنوایی طایفه بنی‌اسد در سومین روز شهادت امام حسین‌(ع) در همدان مظلومیت شهدای کربلا را فریاد زدند و نوحه‌سرایی کردند.

تجمع عظیم عاشوراییان در سومین روز از شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفایش در این شهر به جلوه ای خاص از آیین‌های سوگواری مردم همدان مبدل شده که هر سال با شکوهی خاص و به سبک و شیوه ای منحصر به فرد به یاد مظلومیت اسرای دشت نینوا برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیات های سوگوار با بازسازی و به نمایش درآوردن اقدام قبیله بنی اسد در همراهی امام سجاد(ع) در تشییع و به خاک سپاری پیکر شهدای دشت کربلا، مظلومیت اسرای دشت نینوا را به تصویر می‌کشند و در سوگ آن عزاداری می‌کنند. 

هیات بزرگ عباسیه جولان و امامزاه یحیی آیین سومین روز شهادت شهدای دشت کربلا را با حضور شمار زیادی از هیات‌های عزادار برگزار می‌کنند.

همچنین هیات‌های قدیمی و معروف همدان از جمله هیاتهای شالبافان، نظربیگ و زینبیه نیز که اغلب نام محله قدیمی را برای خود برگزیده‌اند با بازسازی برخی از صحنه های کربلا، مظلومیت شهدای دشت نینوا و اسرای کربلا را تداعی می‌کنند. 

برپایی نمادین خنچه عقد حضرت قاسم(ع)، گهواره حضرت علی اصغر و تشییع پیکر سپیدپوش خون آلود بی سر ابا عبدالله(ع)، صحنه سازی خرابه های شام، به تصویر کشیدن صحنه اسرای دشت نینوا، به حرکت درآوردن شتر و نمایش خیمههای سوخته، ابعاد مختلف حادثه کربلا از آیین‌های سوم عاشورا در همدان است.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی همدان در این باره گفت: برنامه سوم امام حسین (ع) به صورت ویژه و خاص در شهرهای مختلف این استان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام محمدهادی نظیری افزود: در این آیین ها هیات‌های عزاداری به صورت یکپارچه و متحد با عنوان عاشوراییان همدان گردهم می‌آیند و نوای لبیک یا حسین(ع) سر می‌دهند. 

وی اظهار کرد: تجمع بزرگ عاشوراییان نشانه ارادت و دلدادگی مردم به اهل بیت (ع) بوده که به بهترین شکل در چند سال اخیر در همدان به نمایش گذاشته شده است. 

به گزارش ایرنا عزاداران و سوگواران حسینی در شهر دارالمومنین همدان پس از برگزاری آیین های عزاداری سومین روز شهادت سید و سالار شهدا امام حسین (ع) همزمان با اذان ظهر به عزاداری خود پایان داده و نماز ظهر را به صورت جماعت اقامه می‌کنند.

۷۵۲۳/۲۰۸۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: همدان محرم ۹۸ هیأت عزاداری دسته گردانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۴۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات تولیدات تعاونی‌های دانش‌بنیان به کربلا و مسکو

 آذرپناه، مدیر اداره کل تعاون کار و رفاه استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: دانش بنیان‌ها مقوله‌ای گسترده است و در دو، سه سال گذشته دولت تعداد زیادی بخشنامه و آیین‌نامه برای بحث شرکت‌های دانش بنیان مصوب کرد. تعاون ما در استان تهران در سال‌های گذشته بیشتر درگیر مباحث مسکن بوده است مخصوصا مسکن‌هایی که در تأمین زمین و انتخابات مشکل پیدا کرده بودند و ظرفیت‌های نهادی، حقوقی، مقررات و دانشی در بحث صادر محور و تولید را نبرده بودند.

شناسایی کمیسیون تعاونی‌های صادرات محور 

وی ادامه داد: از حدود ۶، ۷ ماه پیش یک کمیسیونی تشکیل دادیم و کمیسیون تعاونی‌های صادرات محور را شناسایی کردیم، در صادرات محور محصولی صادر می‌شود که کیفیت تولیدی آن باعث می‌شود حرفی برای گفتن در بازار‌های بین‌المللی داشته باشد. در حال حاضر بیش از ۱۲۰، ۱۳۰ شرکتی که ظرفیت دارد شناسایی کردیم. همچنین کمیسیون سه جانبه‌ای هم در بخش خصوصی با حضور اتاق تعاون، اتاق بازارگانی و اتاق اصناف تشکیل دادیم. ۶، ۷ جلسه تشکیل دادیم و در حال پیشبرد برنامه‌های عملیاتی برای حوزه‌های تولیدی و حوزه دانش بنیان هستیم.

آذرپناه افزود: حمایت ما بحث گسترده‌ای است و بخشی از حمایت‌های ما بازاری است. ما در استان تهران دو تفاهمنامه بین استان تهران و دو استان کشور‌های دیگر یعنی استاندار کربلا و مسکو داریم. یکی از زیرساخت‌هایی که در کربلا و مسکو داریم پیگیری می‌کنیم این است که در فروشگاه‌های زنجیره‌ای این دو استان به محصولات تولیدی تعاونی‌های دانش بنیان غرفه مشخصی اختصاص بدهند.

استفاده از اولویت دانش بنیان برای صادرات 

مدیر اداره کل تعاون کار و رفاه استان تهران تأکید کرد: از این ابزار با اولویت دانش بنیان برای صادرات سایر حوزه‌ها هم استفاده می‌کنیم که در زنجیره ارزش جهانی ورودی داشته باشیم. درمجموع در حال حاضر بحث‌های هماهنگی بین کشوری در قالب توافقنامه همکاری و بحث عملیاتی کردن فرا کارگاهی هم از طریق اتاق‌ها انجام شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آیین افتتاح سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار می‌شود
  • رویکرد جدید ارائه خدمات در شهرداری اصفهان/ تقویت خدمات‌دهی در ایام اربعین حسینی
  • پایان ۳۹ سال غربت/ تشییع پیکر معلم شهید در ورامین
  • قدیمی ترین تصاویر رنگی از عتبات عالیات
  • صادرات تولیدات تعاونی‌های دانش‌بنیان به کربلا و مسکو
  • نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان مُهر برگزار شد
  • نقطه عطف وارثان جبهه دفاع از حرم «حماسه خانطومان» است
  • اجرای طرح ساماندهی تردد موتورسیکلت‌ها در میدان امام اصفهان
  • برگزاری یادواره شهدای روستای ثانی آباد
  • مرجعیت علمی امام صادق (ع) انحراف را به حداقل رساند