Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@00:32:19 GMT

۱۷ هزار تن زیتون امسال از باغات رودبار برداشت می شود

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۸۴۸۸۹

۱۷ هزار تن زیتون امسال از باغات رودبار برداشت می شود

علی درجانی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه فصل برداشت زیتون از باغات شهرستان رودبار آغاز شده است، افزود: این شهرستان دارای بیش از هشت هزار و ۳۳۳ هکتار باغ زیتون است.

وی با بیان اینکه ۲۲ هزار باغدار رودباری برداشت انواع زیتون از باغات این شهرستان را آغاز کرده‌اند، گفت: براساس پیش بینی ‌ها امسال شاهد برداشت ۱۷ هزار تن زیتون از باغات رودبار خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی رودبار با اشاره به انواع زیتون‌های موجود در شهرستان رودبار، گفت: گلوله، زرد، ماری، روغنی، فیشمی، شنگه، مانزالینا، کنسروالیا و آربیکن از انواع زیتون‌های تولیدی باغداران در شهرستان رودبار است.

وی با بیان اینکه برداشت انواع زیتون تا پایان آذر ماه ادامه دارد، تصریح کرد: در حال حاضر رقم ماری از باغات زیتون رودبار در حال برداشت است و از پایان شهریور ماه نیز برداشت رقم کنسروی آغاز می شود.

درجانی توجه به صنعت فرآوری و بسته بندی زیتون نیز تأکید کرد و افزود: در حال حاضر شهرستان رودبار دارای ۱۰ کارگاه روغن کشی است.

وی در ادامه با بیان اینکه شهرستان رودبار در تولید زیتون جز سه شهرستان نخست کشور است، گفت: البته در چند سال گذشته شاهد شیوع نوعی آفات با عنوان مگس زیتون در باغات رودبار بوده‌ایم که مبارزاتی برای کنترل جمعیت این آفات انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه امسال نیز مبارزه غیرشیمیایی با مگس زیتون در ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار از باغات پائین دست رودبار انجام شده است، تصریح کرد: این کار با مشارکت باغداران رودباری به مدت دو ماه انجام شد.

وی ادامه داد: پاشیدن محلول پروتئین، تله گذاری و نصب کارت‌های زرد چسبنده از مراحل مبارزه غیرشیمیایی با مگس زیتون است.

گفتنی است ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار از این باغات در پایین دست رودبار به علت سنتی بودن و قدمت بیش از ۲۰۰ ساله درگیر آفت مگس زیتون هستند.

کد خبر 4716404

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد کشاورزی گیلان زیتون ماه محرم قزوین بوشهر شیراز مراسم عزاداری ایلام عاشورا اربعین حسینی گرگان شهرکرد ماه محرم و صفر خرم آباد تاسوعا و عاشورا کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۴۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بمپور گفت: کار برداشت گندم از دهه سوم فروردین ماه در شهرستان بمپور آغاز و تا اواسط خرداد ادامه خواهد یافت.
وی افزود: مهمترین ارقام کشت شده در منطقه مهرگان، سیروان، سارنگ و نارین است.
هودیانی گفت: بیش از ۳۰ دستگاه کمباین کار برداشت گندم آبی از سطح ۳۵۰۰ هکتار اراضی کشاورزی بخش‌های مرکزی و کلاتان برعهده خواهند داشت.
وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۱۱ هزار تن محصول گندم برداشت شود، افزود: امسال با هدف حمایت از کشاورزان صددرصد اراضی گندم در بمپور بصورت قراردادی کشت شده و بیش از هزار نفر در کار کاشت، داشت و برداشت گندم در بمپور مشغول به کار هستند.
بمپور از شمال به بخش بزمان شهرستان ایرانشهر، از مشرق به شهرستان سرباز و از جنوب به شهرستان نیک‌شهر و از مغرب به شهرستان دلگان محدود می‌شود.

دیگر خبرها

  • برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب
  • پیش بینی برداشت افزون بر ۶ هزار تن غلات در گراش
  • مسدود شدن ۹ حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان رودبار
  • برداشت کلزا در بهبهان
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • کاشت ۸۰ هکتار باغ زیتون در لرستان
  • جلوه زیبای گل محمدی در باغات اشکذر
  • دستان قاچاقچی گردو در پوست گردو
  • برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم
  • ۱۶ هزار تن سیر در طارم برداشت می‌شود