Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج، در روزهای اخیر موضوع لغو ممنوعیت فصلی واردات برنج و همچنین تاکید مجدد بر ممنوعیت فصلی برنج ابهاماتی را درخصوص ترخیص این کالا از گمرکات اجرایی ایجاد کرده است.

گفتنی است، ستاد تنظیم بازار ابتدا در اردیبهشت ماه مجوز واردات برنج در فصل ممنوعیت را صادر کرده بود. بر این اساس واردات برنج و لغو ممنوعیت فصلی واردات به گمرکات اجرایی ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که مدتی بعد با ورود رئیس سازمان برنامه و بودجه ستاد تنظیم بازار مصوبه دیگری در این خصوص تصویب کرد و ممنوعیت واردات در فصل برداشت ابلاغ شد.

در حال حاضر از سرنوشت برنجهای وارداتی در گمرکات کشور اطلاعی در دست نیست. همچنین ستاد تنظیم بازار گزارش مشخصی از عملکرد خود در خصوص میزان عرضه و تقاضای برنج وارداتی و تولید داخلی در سال جاری ارائه نکرده است. از سوی دیگر ماجرای قیمت گذاری سبوس از دیگر چالهای ستاد تنظیم بازار بوده که در روزهای اخیر ورود رئیس جمهور را نیز در پی داشته است.

بیشتر بخوانید

لزوم شفاف سازی دولت درباره "ممنوعیت و لغو ممنوعیت" واردات برنج

رفت و برگشت عجیب تصمیم واردات برنج/ مکاتبه نوبخت با وزیر و تغییر تصمیم ستاد تنظیم بازار + سند

مکاتبه نوبخت با دژپسند برای ممنوعیت واردات برنج/سازمان برنامه هم به تجارت خارجی ورود کرد؟ + سند

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۵۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبودی در عرضه چای نداریم

رضا کنگری، رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان از آرامش حاکم بر بازار برنج خبر داد و گفت:  قیمت کنونی هر کیلو برنج هاشمی در بنکداری‌ها به ۱۱۶ هزار تومان، برنج فجر  ۷۰ هزار تومان و شیرودی ۷۵ هزار تومان رسیده است.

به گفته او، هم اکنون کمبودی در عرضه اقلام اساسی همچون برنج و شکر نداریم و تنها در حوزه قیمت باید نظارت دقیق در بازار صورت بگیرد.

کنگری با بیان اینکه چای یکی از اقلام پرمصرف سبدخانوار محسوب می شود، افزود: علی رغم تغییر قیمت چای، این محصول به‌ وفور در بازار موجود است و کمبودی در این زمینه نداریم.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی ادامه داد: در بازار شکر برخی تولیدکنندگان و تجار به بهانه مالیات ارزش افزوده، قیمت را افزایش داده‌اند، به طوریکه قیمت شکر در بازار به ۴۰ هزار تومان رسیده است. همچنین تولیدکنندگان به دلیل شفاف نبودن موضوع ارزش افزوده برای کالا‌های اساسی چک ۱۰ درصدی دو ماهه از خریداران دریافت می‌کنند.

او افزود: تا زمانیکه عرضه و تقاضا با یکدیگر همخوانی نداشته باشد، قیمت کالا با نوساناتی در بازار روبروست، در حالیکه با ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا، بازار ثبات دارد.

کنگری گفت: علی رغم وفور کالاهای اساسی همچون شکر، روغن و برنج در بازار، اما برخی تولیدکنندگان و تجار به بهانه تغییر نرخ مالیات ارزش افزوده سلیقه‌ای عمل می کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • تا پرتاب ماهوار از پایگاه فضایی چابهار وقت زیادی باقی نمانده
  • تصویب ممنوعیت واردات اورانیوم از روسیه در سنای آمریکا
  • کمبودی در عرضه چای نداریم
  • توزیع 1.5 تن گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در بهشهر
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمدگمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمد گمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • صدور بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان
  • سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود