Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی آخرین روند بررسی طرح شفافیت آراء نمایندگان مجلس در پارلمان را تشریح کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اسدالله عباسی سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، با اشاره به رد دو فوریت طرح شفافیت آراء نمایندگان مجلس، گفت: براساس آیین‌نامه داخلی قوه‌مقننه، اصل بر این است که طرح‌ها و لوایح به صورت عادی در جلسه علنی بررسی شوند و نمایندگان تنها زمانی به یک یا دو فوریت یک طرح یا لایحه رأی می‌دهند که جلوگیری از وقوع خسارت احتمالی و فوت فرصت ضرورت داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: رد دو فوریت، به منظور مخالفت با اصل طرح نبود، بلکه نمایندگان با بررسی فوریتی این طرح در جلسه علنی مخالفت کردند.

سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس در توضیح روند بررسی این طرح در مجلس اظهار داشت: طرح شفافیت آراء نمایندگان مجلس برای بررسی و کارشناسی دقیق به کمیسیون‌ آیین‌نامه داخلی مجلس ارجاع شده تا به دقت مورد بررسی قرار گیرد.

عباسی، ضمن موافقت با طرح شفافیت آراء نمایندگان مجلس، یادآور شد: همان‌گونه که درباره CFT رأی‌مان را به دید مردم گذاشتیم تا مشخص باشد نمایندگان چه رأیی داده‌اند، از این به بعد  هم در هر موردی که مردم مدنظر داشته باشند از رأی نمایندگان مطلع می‌شوند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس با تأکید بر اینکه مردم نامحرم نیستند، به همین دلیل باید رأی نمایندگان برای مردم شفاف باشد، اضافه کرد: همه مردم باید بدانند نمایندگان‌شان به چه طرح یا لوایحی رأی داده‌اند و نظرشان درباره موضوعات مختلف چیست؟

عباسی تأکید کرد: نماینده باید پاسخگوی عملکرد و رأی خود در مجلس باشد، از این رو ما می‌خواهیم رأی‌مان را به بازدید مردم بگذاریم تا مشخص باشد وکلای‌ ملت چه رأیی داده‌اند، همانطور که رأی نمایندگان درباره CFT نیز اعلام شد.

انتهای‌ پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۶۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ در جلسه علنی امروز (یکشنبه، ۹ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در واکنش به تذکر یکی از نمایندگان مبنی بر اینکه جداول بودجه شفاف نیست، اظهار کرد: گاهی گفته می‌شود که عده‌ای مجلس را تضعیف می‌کنند، در حالی که نیازی به این تضعیف‌ها نیست و ما خودمان در داخل این کار را می‌کنیم.

وی ادامه داد: آنچه کمیسیون تلفیق تصویب کرده است، شفاف بوده و درباره ریال به ریال آن پاسخگو هستیم و به کسی اجازه ورود ندادیم. همه اعداد و ارقام شفاف است و برای اولین بار کاری انقلابی در خصوص جداول انجام شد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جداول را ارائه دادیم و نمایندگان بدانند صفر تا صد آن در اختیارشان است و همه آن‌ها در اختیار هیأت رئیسه قرار گرفته است و در خصوص ریال به ریال آن اگر کسی حرف، حدیث و مطلبی دارد می‌تواند مطرح کند.

کد خبر 6090560 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • قالیباف: جداول بودجه برای نخستین بار به رای گذاشته می‌شود
  • برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود
  • قالیباف: نباید به مجلس ظلم شود، نخستین بار است که مجلس یازدهم جداول را به رأی نمایندگان می گذارد
  • جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • بررسی نقض در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری
  • دولت و بذرپاش، نمایندگان مجلس را دور می‌زنند؟
  • اعتراض نمایندگان به وحیدی درباره تغییرات شهرستان ری
  • گیر واردات خودرو‌های کارکرده کجاست؟
  • گیر واردات خودروهای کارکرده کجاست؟