Web Analytics Made Easy - Statcounter

لئو می‌گوید همسرش، از 7 سالگی بهترین دوستش بوده است.

طرفداری - لیونل مسی، فوق ستاره بارسلونا اخیرا با نشریه اسپورت کاتالونیا مصاحبه مفصلی داشته است. در ادامه مهم ترین بخش‌های این مصاحبه را ملاحظه می‌کنید:

سالی فوق العاده به لحاظ فردی و توپ طلا؟ در واقع فصل گذشته بابت نحوه اتمامش، فوق العاده نبود. با این حال تا پیش از دو بازی پایانی، فصل فوق العاده‌ای داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازی با لیورپول برچسب بد را به روی تمام فصل زد. تا قبل از آن بازی همه چیز خوب بود. یک بازی مار را از همه چیز منع کرد. بعد هم در فینال کوپا دل ری مشخص بود که هنوز در شوک بازی با لیورپول هستیم. فقط در نیمه دوم جدی بازی کردیم و نیمه اول را به والنسیا تقدیم کرده بودیم. به لحاظ آماری فصل بدی بود چون فقط لیگ را بردیم. در زمینه فردی احساس بسیار خوبی داشتم اگرچه همیشه گفته‌ام مهم برای من عملکرد تیم است. فصل گذشته به اهدافمان نرسیدیم.

نمی‌دانم شانس اصلی کسب توپ طلا هستم یا نه. قضیه این جایزه دیگر متفاوت از قبل است و مشخص نیست چه کسی شانس نخست است. اخیرا بیشتر به نتایج تیم نگاه می‌کنند که بد هم نیست. لیگ قهرمانان اروپا اهمیت زیادی دارد. بعضا هم تحت تاثیر جام جهانی بود. این تورنمنت گاهی به معیار اصلی تبدیل می‌شود گاهی نه. نمی‌دانم. واقعیت این است که یک معیار و روال مشخص وجود ندارد که برنده توپ طلا را تعیین کند. هیچ وقت حس نکردم شانس نخست هستم یا نیستم. قبلا هم گفتم که جوایز فردی در رده دوم اولویت‌هایم قرار می‌گیرد.

مصدومیتت چگونه است؟ حس بهتری دارم. اتفاق خیلی بدی بود چون در اولین جلسه تمرینی رخ داد. مصدومیت ساده‌ای بود. دو هفته ریکاوری لازم داشتم. وقتی احساس کردم دیگر مشکلی ندارم، در یکی از جلسات تمرینی پیش از دیدار مقابل بتیس دوباره احساس ناراحتی کردم و چند روز بیشتر درگیر ریکاوری شدم. به من گفته شده بود که این ناحیه کمی حساس است. در واقع ساده ولی خطرناک است. هیچ وقت چنین مصدومیتی را تجربه نکرده بودم ولی حالا آن را می‌شناسم. به همین خاطر آرامم و هر وقت 100٪ آماده باشم، به میادین برمی‌گردم چون عود دوباره این مصدومیت، بیش از پیش مرا زمین گیر خواهد کرد. به شدت مشتاق بازگشت به میادین هستم چون زمان زیادی از آخرین بازی‌ام می‌گذرد. به بازی با والنسیا قطعا نمی‌رسم ولی باید دید برای بازی سه شنبه و گرانادا چه می‌شود.

نگران نتایج تیم در هفته‌های نخست لالیگا نیستم. شروع عجیب غریبی بود چون مصدومان زیادی داشتیم و این عادی نیست. مقابل اتلتیک ما عالی بازی کردیم. بازی در سن مامس آسان نیست. نتوانستیم گل بزنیم ولی مالکیت توپ را در اختیار داشتیم. لایق باخت نبودیم. نمایش معرکه‌ای از تیم در مقابل بتیس دیدیم و در نیمه دوم فوق العاده بودیم. بعد دوباره در خارج از خانه این بار مقابل اوساسونا به دردسر افتادیم. نگران نیستم. باید درک کنیم که نمی‌توانیم این طور فصل را شروع کنیم. حالا وقت برگرداندن ورق است و بردن بازی‌های پیش رو.

آیا حاضری لالیگا را فدای قهرمانی در اروپا کنی؟ نه. همیشه ابتدای فصل این حرف تکراری را می‌زنیم ولی یک واقعیت است. ما همه جام‌ها را می‌خواهیم. برای این هدف تلاش خواهیم کرد. سپس خواهیم دید چه می‌شود. امیدوارم خیلی زود به مسیر پیروزی برگردیم. واضح است که دوست دارم دوباره قهرمانی در اروپا را تجربه کردم چون زمان زیادی از آخرین قهرمانی می‌گذرد و من فکر می‌کنم به عنوان یک باشگاه هم وقت قهرمانی در اروپا فرا رسیده است. اما حاضر نیستم بگویم مایلم لالیگا را از حالا بیخیال شویم و اروپا را ببریم.

کدام تیم بهتر خودش را تقویت کرد؟ به نظرم همه با خریدهایشان تقویت شدند. اتلتی تیم بسیار خوبی بسته و خریدهای فوق العاده‌ای داشته است. ابتدا به نظر می‌رسید آنها خلع سلاح شده‌اند ولی تیم فوق العاده‌ای تشکیل دادند. رئال مادرید هم خیلی خوب خرید کرد. فارغ از همه حرف‌هایی که درباره‌شان زده می‌شود، همان تیم قوی همیشگی هستند و بازیکنی چون هازارد را به خدمت گرفتند. یووه خوب خرید؛ سیتی هم همین طور. در مجموع فکر می‌کنم فاصله‌ها از همیشه کمتر شده و تیم‌های مدعی قوی‌تر شده‌اند.

تجربه از بازی در آنفیلد و المپیکو؟ بحث یک بازی نیست. ما بارها در لیگ قهرمانان تجربه کرده‌ایم که یک شب بد برای حذف شما کافی است. حتی اگر بازی رفت را با نتیجه خوبی برده باشید. این را هم می‌دانیم که در انگلیس، جوی که تماشاگران ایجاد می‌کنند، به حریف کمک می‌کند و اگر همه چیز خوب پیش برود، کار سخت می‌شود. این را هم به یقین می‌دانیم که برای قهرمانی در اروپا باید در خانه حریفان گل بزنید. در هر بازی خارج از خانه باید گل بزنید. کلیدی است. وقتی قهرمان اروپا شدیم، همین طور بود و در خانه همه تیم‌ها گل زدیم. فارغ از اینکه بهتر از همه تیم‌ها بودیم، در همه بازی‌ها گل می‌زدیم. اگر در خانه حریفان گل نزنید، کارتان سخت می‌شود. به نظرم این درس اصلی است. البته این را از قبل هم می‌دانستیم ولی شرایط بازی طور دیگری پیش رفت.

با خریدهای انجام شده، نمی‌دانم امسال تیم بهتری داریم یا نه. فصل پیش هم ترکیب فوق العاده‌ای داشتیم. خریدهای بسیار خوبی کردیم و امسال هم همین اتفاق افتاد و حالا در خط میانی و حمله گزینه‌های بیشتری داریم. روی کاغذ تیم بسیار خوبی هستیم ولی نتایج انتهای فصل است که بهتر یا بدتر بودن تیم را مشخص می‌کند.

واقعا رختکن با خرید گریزمان مخالف بود؟ خودت چطور؟ همان طور که گفتم، من هرگز نقل و انتقالات را تعیین نکرده‌ام چون فقط یک بازیکن دیگر از تیم هستم. همه رختکن درباره بازیکنانی که احتمال دارد به تیم اضافه شوند، نظر می‌دهند. ما نظرمان درباره نیمار و گریزمان را گفتیم. هنوز فرصت نکرده‌ام زیاد با گریزمان صحبت کنم چون از وقتی آمدم مصدوم شدم و او در تمرینات بود. در آینده این کار را خواهم کرد.

نظرات و انتقادات زیادی نسبت به دمبله وجود دارد. نظر شما چیست؟ می‌بینم که او کیفیت تحسین برانگیزی دارد. اینکه می‌تواند هر کاری دلش خواست، در زمین انجام بدهد. دمبله جوان است و امسال برایش بسیار مهم است تا آن جهشی که همه هواداران از او انتظار دارند را ببینند. او باید یک سری چیزها را عوض کند تا حرفه‌ای شود؛ تا موفقیت در بارسا به ذهنیت و هدف او تبدیل شود؛ چیزی که خواسته خودش هم هست. امیدوارم امسال مثل قبل به لحاظ مصدومیت‌ها بدشانسی نیاورد چون سال گذشته وقتی بیش از هر زمانی به او نیاز داشتیم، نبود. امیدوارم امسال آماده باشد و کیفیت بالایش را نشان بدهد. به عنوان یک فوتبالیست، دمبله تحسین برانگیز است.

از میان 21 خریدی که از سال 2014 انجام شده، تنها 6 بازیکن در تیم مانده‌اند. چرا بازیکنان اینقدر در جا افتادن در بارسا مشکل دارند؟ چون بازی در بارسا بسیار مشکل است. بارسا بزرگ ترین باشگاه دنیا است و هر چیزی در این باشگاه، سخت است. همه سخت‌گیرند؛ باشگاه، هواداران، رسانه‌ها و ... جا افتادن در نیوکمپ کار آسانی نیست. بعضی بازیکنان فشاری حس نمی‌کنند ولی برخی واقعا تحت تاثیر قرار می‌گیرند. وقتی ذهنیت فردی قوی باشد، همه این مسائل را کنار می‌گذارد و به پیش می‌رود ولی همه مثل هم نیستند. بازی کردن در بارسا به خاطر ماهیت بارسا کار آسانی نیست.

احتمال می‌دادی والورده اخراج شود؟ وقتی اوضاع خوب پیش نمی‌رود، همه طبعا بدترین سناریوی ممکن را تصور می‌کنند. فصل خوب تمام نشد و اتفاق مشابهی با سال قبل برای ما رخ داد. اتفاقی حتی بدتر. همه فکر می‌کردند والورده اخراج می‌شود. البته قبلا هم گفتم شکست آنفیلد تقصیر ما بازیکنان بود و کادر فنی هیچ تقصیری نداشت. تا قبل از آن بازی همه چیز عالی بود. از ابتدا تا انتها صدرنشین لیگ بودیم؛ به فینال کوپا دل ری راه پیدا کرده بودیم. آن بازی را به خودمان باختیم نه مربی.

آینده مسی در بارسلونا؟ نمی‌توانم هیچ حرفی درباره قراردادم بزنم چون همه چیز محرمانه است. اگر حرفی بزنم، بند محرمانه بودن قرارداد را زیر پا گذاشته‌ام. اما می‌توانم بگویم که مایلم تا جای ممکن در بارسا بمانم چون اینجا خانه من است. اگر بشود تمام دوران فوتبالم را. همچنین دوست ندارم قراردادی طولانی مدت امضا کنم و صرفا به خاطر قرارداد داشتن بمانم. بلکه دوست دارم تا وقتی بمانم که به لحاظ بدنی در سطح تیم باشم و ببینم که باشگاه یک پروژه خوب و قوی را دنبال می‌کند.می‌خواهم به پیروزی در این باشگاه ادامه بدهم. پول یا بند جدایی برای من هیچ اهمیتی ندارد. به چیزهای دیگری فکر می‌کنم. مهم ترین چیز داشتن یک پروژه جاه طلبانه است. هیچ برنامه‌ای برای جدایی ندارم ولی خواهان یک پروژه برنده و قوی هستم.

آیا شده که گاهی از مسی بودن خسته شوی؟ خسته؟ نه. به لطف خدا چیزهای فوق العاده زیادی تجربه‌ کرده‌ام؛ اتفاقاتی بسیار زیبا. بله ترجیح می‌دادم در کانون توجهات نباشم و به خصوص وقتی بچه هایم را به مدرسه می‌برم یا در خیابان‌ها، راحت‌تر باشم. گاهی ساعت 8:30 بچه ها را به مدرسه می‌برم و آن موقع هم خیلی‌ها تقاضای عکس یا امضا دارند در حالی که من و آنها همه خوابیم! ولی گلایه‌ای ندارم.

کریستیانو اخیرا گفت شاید در آینده از تو برای شام خوردن دعوت کند. دعوتش را خواهی پذیرفت؟ هیچ مشکلی ندارم. همیشه گفته‌ام با او مشکلی ندارم. دوست نیستیم چون هم تیمی هم نبوده‌ایم و فقط در مراسم‌ها یکدیگر را دیدیم. ولی با کریستیانو مشکلی ندارم. در آخرین مراسم بیشتر از دفعات قبل حرف زدیم. نمی‌دانم شام خوردن ما با هم اتفاق خواهد افتاد یا نه چون هر کسی زندگی خودش را دارد ولی اگر فرصتش پیش بیاید، من مشکلی ندارم. 

مسی همچنین در این مصاحبه از مرگ دختر لوئیز انریکه ابراز تاسف کرد و به حمایت از انتصاب پویول به عنوان مدیرورزشی بارسلونا پرداخت. 

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۶۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوسمار مقصر حذف پرسپولیس را اعلام کرد

سرمربی تیم پرسپولیس تأکید کرد، تیمش در مصاف با آلومینیوم بازی همیشگی خود را انجام نداده و عملکرد ضعیف خط دفاعی باعث حذف تیمش در مرحله یک‌هشتم نهایی شده است.

به گزارش تابناک ورزشی، اوسمار ویرا پس از شکست تیمش مقابل آلومینیوم اراک در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی اظهار داشت: این بازی از نظر احساسی و فیزیکی برای ما سخت و سنگین شد. در این مسابقه ما نتوانستیم بازی همیشگی خودمان را انجام دهیم. آلومینیوم اما توانست با یک ریتم ثابت بازی کند. ما باید سعی کنیم اشتباهات را برطرف کنیم، چون لیگ را روبه‌رو داریم که بازی‌های آنجا سخت است.

 

مشکل ما امروز در بخش دفاعی بود، نه بخش تهاجمی

وی در پاسخ به سؤالی درباره دلایل تعویض بازیکنانی مانند ترابی، سروش رفیعی و عبدالکریم حسن گفت: بعضی وقت‌ها باید تعویض‌هایی انجام دهیم که بازیکنان حس رقابت بیشتری داشته باشند. شما دیدید آلومینیوم با بازیکنانی که داشت خوب بازی کرد. ما با تعویض‌ها توانستیم در وقت اضافه دو گل بزنیم و دوباره جلو بیفتیم؛ امروز مشکل ما در بخش هجومی نبود، در بخش دفاعی بود. در بازی حذفی شما نمی‌توانید یک گل در دقیقه 90 و یک گل در دقیقه 100 بخورید.

 

فرق ما با بازی قبلی این بود که می‌دانستیم چه کاری باید انجام دهیم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس تصریح کرد: در بازی لیگ هم که یک بر صفر اینجا شکست خوردیم گفتم که بازی با آلومینیوم اینجا سخت است. در این بازی نسبت به بازی لیگ متفاوت بودیم. فرق ما با بازی قبلی این بود که می‌دانستیم چه کاری باید انجام دهیم. حتی وقتی گل اول را خوردیم در نیمه دوم شانس دو به یک داشتیم و اگر گل را می‌زدیم شاید بازی تمام شده بود. ما باید بیشتر تلاش کنیم، چون سال دیگر هم ما اینجا بازی داریم و باید مشکل را برطرف کنیم.

 

خوردن 4 گل ناراحتم می‌کند!

«هواداران پرسپولیس باخت با چهار گل را به یاد ندارند.»، اوسمار در واکنش به طرح این موضوع توضیح داد: چهار گل خوردن نه تنها در ایران، بلکه کلاً در فوتبال خوب نیست و ناراحتم می‌کند. بعد از چند بازی که گل نخوردیم به نظرم دریافت چهار گل خوب نیست.

دیگر خبرها

  • اوسمار مقصر حذف پرسپولیس را اعلام کرد
  • شکست تیم ملی ایران برابر ازبکستان در نیمه اول
  • سیتسیپاس: نادال در زمین بی‌رحم است
  • دعوای عجیب مدیران بارسا: ژاوی باید اخراج شود
  • شمسایی: برای شکست دادن ازبکستان آماده هستیم
  • تونی کروس: ال‌ کلاسیکو؟ خوب نبودیم وگرنه 4-0 بارسلونا را می‌بردیم!
  • اعتراف سرمربی قرقیزستان بعد از شکست مقابل ایران
  • علی البلیهی به سمت الهلالی ها یورش برد | شعار هواداران علیه مدافع باتجربه؛ مقصر حذف ما، تویی!
  • پوچتینو: نمی‌توانم بازیکنانم را سرزنش کنم
  • پوچتینو: چلسی ریسک کرده است؛ نمی‌توانم بازیکنانم را سرزنش کنم