Web Analytics Made Easy - Statcounter

ذبیح الله غریب در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت:در بحران سیل  بهار سالجاری در بخش کشاورزی خسارت های شدیدی وارد شد که عمده این خسارت به زیرساخت هاو تاسیسات برداشت آب بوده است.

وی با اشاره به اقدامات سازمان جهاد کشاورزی در بحران سیل، گفت :در زمان وقوع سیل  ۲۲۰ مورد کنترل سدها، آماده باش نیروهای ستادی و شهرستانی، استقرار ۶۵ اکیپ عملیاتی در مدت سیل برای کاهش خسارت به بخش کشاورزی درحالت آماده باش بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بخش عمده عملیاتی در زمان سیل اجاره ماشین آلات برای آزادسازی مسیل های خروجی آب و کانال ها، تامین لوله برای انتقال آب از مهمترین اقدامات عملیاتی سازمان جهاد کشاورزی در بحران سیل بود.

۱۰۴ میلیارد تومان تسهیلات برای جبران خسارات سیل در بخش کشاورزی اختصاص یافت

وی در ادامه با بیان اینکه ۱۰۴ میلیارد تومان تسهیلات برای جبران خسارات سیل در بخش کشاورزی به استان اختصاص پیدا کرده است، افزود: ۵۲ میلیارد تومان از این تسهیلات به‌صورت بلاعوض به کشاورزان در تمامی عرصه‌ها از جمله شیلات، زراعی، باغی، زیرساخت، تلفات دام پرداخت می‌شود.

ذبیح الله غریب گفت تاکنون برای جبران خسارت کشاورزان در سیل اخیر در چهارمحال و بختیاری بیش از ۴ هزار و ۸۰۰ پرونده برای ارسال به بانک تشکیل شده است.

تشکیل 4800 پرونده برای پرداخت تسهیلات به کشاورزان

غریب افزود :اراضی استان چهارمحال و بختیاری به دلیل کوهستانی بودن به اراضی خرد کشاورزی تبدیل شده است که در زمان سیل بالغ بر چهار هزار و ۸۰۰ پرونده تشکیل که با تلاش های شبانه روزی در ستاد و شهرستان در سامانه سجاد ثبت اطلاعات و بعد از ثبت اطلاعات مرحله راستی آزمایی توسط کارگروه شهرستان صورت گرفت.

غریب با اشاره به اعطای  تسهیلات به خسارت دیدگان  سیل، گفت :در بخش تسهیلات یک هزار و ۶۴۳ متقاضی مورد بررسی و ثبت قرار گرفته  است که  تعداد ۲۱۱ مورد پرونده کارگروه مصوب شد و ۲۰۷ مورد به بانک های عامل معرفی شده اند که بالغ بر  ۱۲ میلیارد و هفتصد میلیون تومان توسط کارگروه استانی تایید و به بانک عامل معرفی می شوند.

ریاست سازمان جهادکشاورزی استان درادامه بیان کرد: بازسازی زیرساخت های بخش کشاورزی و مسیل های رودخانه ها برای جلوگیری ازاستقرار  واحدهای غیرمجاز(پرورش آبزیان) در حریم رودخانه که مانع از خروجی آب، آزادسازی بستر رودخانه و مسیرها از مهمترین اقدامات برای کاهش خسارت در مواجهه با بحران سیل برشمرد.

کد خبر 4716652

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرکرد جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ماه محرم بوشهر قزوین شیراز مراسم عزاداری ایلام عاشورا اربعین حسینی گرگان شهرکرد ماه محرم و صفر خرم آباد تاسوعا و عاشورا کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۶۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلعیده شدن خودروها در سیل تسوج + فیلم

محمد مطهری فرماندار شهرستان شبستر ضمن تاکید بر هشدارهای مکرر هواشناسی گفت:علی رغم هشدارهای هواشناسی تعدادی از گردشگران جهت رفتن به ارتفاعات روستای انگشتجان خودروهای خود را در بستر رودخانه پارک می‌کنند و خودشان به سمت ارتفاعات می روند .

وی افزود:جاری شدن سیل در مسیر رودخانه موجب خسارت به سه خودروی این گردشگران شد که خوشبختانه هیچ خسارت جانی وجود نداشته و نیروهای ستاد بحران شهرستان در محل حضور یافته و خودروها به بیرون کشیده شد .

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • پشت پرده کاهش اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی
  • آزادسازی سه هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز
  • ضرورت تکمیل طرح مدرن فاضلاب شهری هشترود
  • بازگشایی و رفع تصرف ۹۱ هکتار از اراضی رودخانه‌ای
  • هشدار رهاسازی آب سد سفیدرود در گیلان
  • سامانه بارشی جدید در راه جنوب غرب خوزستان 
  • جاری شدن سیل در بیش از ۴۰ نقطه در بستر رودخانه‌های شهرستان بردسکن
  • بلعیده شدن خودروها در سیل تسوج + فیلم
  • اراضی رودخانه‌های استان یزد رفع تصرف شدند
  • تسهیلات و کمک‌های بلاعوض دولت برای آتش‌سوزی شفت