Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-01@23:52:35 GMT

واکنش تل‌آویو به گزارش جاسوسی از کاخ سفید

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۸۶۹۷۹

واکنش تل‌آویو به گزارش جاسوسی از کاخ سفید

دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به گزارش نشریه آمریکایی «پالتیکو» مبنی بر جاسوسی اسرائیل از واشنگتن، مدعی شد این گزارش یک دروغ محض است.

دفتر نتانیاهو با صدور بیانیه‌ای ضمن تکذیب خبر جاسوسی از کاخ سفید، ادعا کرد: «این یک دروغ آشکار است. این دستور دولت اسرائیل است که هیچ اقدام اطلاعاتی علیه آمریکا انجام نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دستور بدون استثنا و با قدرت اجرا می‌شود».

به نوشته رسانه‌های اسرائیلی، «اسرائیل کاتص» وزیر خارجه و اطلاعات رژیم صهیونیستی نیز با رد این گزارش، گفت: «اسرائیل هیچ عملیات جاسوسی در ایالات متحده انجام نمی‌دهد. آمریکا و اسرائیل با هم اشتراک اطلاعاتی داشته و برای جلوگیری از تهدیدها و تقویت امنیت دو کشور همکاری می‌کنند».

سخنگوی سفارتخانه رژیم صهیونیستی در واشنگتن نیز با تکذیب اتهامات مطرح شده از سوی پالتیکو، مدعی شد: «این اتهامات کاملا مهملات است. اسرائیل در آمریکا عملیات جاسوسی نمی‌کند، تمام!»

نشریه پالتیکو ساعتی پیش در گزارش به نقل از مقامات ارشد پیشین دولت آمریکا افشا کرد که نه تنها ماموران رژیم صهیونیستی عامل نصب دستگاه‌های جاسوسی نزدیک کاخ سفید و دیگر ساختمان‌های مهم واشنگتن هستند بلکه دولت ترامپ نیز با این موضوع بسیار سهل‌گیرانه برخورد کرده است.

بر این اساس طی دو سال قبل و در زمان ریاست‌جمهوری ترامپ، دستگاه‌های جاسوسی کوچکی که اصطلاحا به آنها «استینگ‌رِی» (لقمه‌ماهی) گفته می‌شود در نزدیکی کاخ سفید و دیگر ساختمان‌های دولتی مهم در واشنگتن نصب شده بودند و نحوه عملکرد آنها بدین شکل است که خود را به‌عنوان فرستنده مخابراتی جا زده و مکان تلفن‌های همراه و اطلاعات شناسایی آنها را استخراج می‌کنند.

این دستگاه‌ها که از نظر صنعتی نام «گیرنده‌های هویت مشترکان تلفن‌های همراه بین‌المللی» یا IMSI-catchers به آنها اتلاق می‌گردد، قادر هستند محتوای تماس‌ها و داده‌های اینترنتی مصرف‌شده را دریافت کنند.

310311

کد خبر 1298859

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی اسرائیل لیگ برتر نوزدهم ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ جان بولتون باشگاه پرسپولیس ایران و آمریکا آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب فوتبال اروپا بنیامین نتانیاهو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۶۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات جدید از پیشنهاد مصر درباره غزه؛ تل‌آویو با خروج نیروهایش از «نتزاریم» موافقت کرد

رسانه‌های رژیم صهیونیستی عصر دوشنبه جزئیات جدیدی از پیشنهاد مصر در خصوص آتش‌بس در نوار غزه فاش کردند.

به گزارش ایسنا، طبق گزارش کانال عبری زبان «کان»، پیشنهاد مصر روی میز به صراحت بیان می‌کند که هیچ بازرس اسرائیلی در کریدوری که شمال و جنوب نوار غزه را جدا می‌کند، وجود نخواهد داشت.

بر اساس این پیشنهاد، تفتیش ساکنانی که به شمال خواهند بازگشت توسط نیروهای مصری و نیروهای دیگر انجام خواهد شد و اسرائیل آنها را با ابزارهای دیگر ردیابی خواهد کرد.

این کانال اشاره کرد رژیم صهیونیستی با خروج نیروهای خود از کریدور نتزاریم به عنوان بخشی از آنچه آن را انعطاف پذیری بیشتر در مذاکرات خواند، موافقت کرد.

این کانال گزارش داد حماس خواستار شفاف سازی و تضمین در خصوص اجرای خواسته‌های اساسی خود مانند آتش‌بس دائمی و عقب‌نشینی از غزه است.

در رابطه با تهاجم به رفح، سازمان پخش «کان» خبر داد که «اسرائیل» پس از گفت‌وگوی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر صهیونیست‌ها تاکید می‌کند که هنوز وتوی آمریکا برای ورود به رفح وجود دارد.

سازمان پخش «کان» تاکید کرد که یک هیئت اسرائیلی در سطح حرفه‌ای که شامل رهبران شین بت و موساد نمی‌شود، روز سه شنبه یا چهارشنبه به عنوان بخشی از مذاکرات برای معامله مبادله اسیران پس از پیشنهاد مصر، به قاهره می‌رود.

این کانال اشاره کرد که هیئت اطلاعاتی مصر که در روزهای گذشته در اسرائیل بود به قاهره بازگشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بلینکن خطاب به نتانیاهو: واشنگتن همچنان مخالف عملیات رفح است
  • واکنش کاخ سفید به تسخیر دانشگاه کلمبیا توسط دانشجویان
  • واکنش روسیه به مخالفت واشنگتن با تحقیقات دادگاه لاهه در مورد اسرائیل
  • جزئیات جدید از پیشنهاد مصر درباره غزه؛ تل‌آویو با خروج نیروهایش از «نتزاریم» موافقت کرد
  • تل‌آویو سست تر از خانه عنکبوت/ رژیم صهیونیستی چطور منزوی شد؟
  • روز ۲۰۷ طوفان‌الاقصی|تداوم حملات هوایی اسرائیل به غزه
  • تلاش لابی‌های صهیونیستی برای جلوگیری از صدور حکم ضدسران تل‌آویو
  • تلاش لابی‌های صهیونیستی برای جلوگیر از صدور حکم ضدسران تل‌آویو
  • احتمال صدور مخفیانه حکم بازداشت مقامات اسرائیل
  • بلینکن: روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می‌شود