Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار گیلان گفت: کارخانجات دارای سرمایه چوبی در گیلان جهت ارتقاء تولید خود، سالانه به ۵ میلیون تن مواد اولیه چوبی نیاز دارند که باید تأمین شود. ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۹ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، ارسلان زارع پیش از ظهر امروز در جلسه زراعت چوب استان گیلان اظهار داشت: هدف اصلی ما در استان گیلان، کاهش نرخ بیکاری و افزایش اشتغال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار گیلان با بیان اینکه زراعت چوب یک مؤلفه بسیار مهم برای حفاطت از محیط زیست به شمار می‌رود گفت: حفظ جنگل‌های طبیعی در استان بسیار ضروری است و امروز برداشت غیرمجاز از جنگل‌ها و قاچاق چوب یکی از تهدیدات موجود است.

زارع تصریح کرد: باید با نگاه استفاده از ظرفیت ارزشمند منابع طبیعی و حفظ جنگل‌ها در استان و همچنین با نگاه رونق این منابع و ایجاد اشتعال در این زمینه نقش‌آفرینی کنیم تا از این طریق به تولید ناخالص ملی و ارز کشور هم کمک شود.

فیلم| کمبود محصولات اولیه صنایع چوبی و مشکلات نجّارها؛ در حال ورشکستگی هستیمبجنورد| یک صنف دیگر در آستانه ورشکستگی؛ چوب «بی تدبیری» بر تولیدکنندگان صنایع چوبیوعده استاندار گیلان برای تامین اعتبار تصفیه‌‌خانه شهرک صنعتی رشت

وی با بیان اینکه نیاز فعلی کارخانجات دارای سرمایه چوبی در گیلان حدود 5 میلیون تن در سال برآورد شده است افزود: توجیهات اقتصادی باید در بخش زراعت چوب وجود داشته باشد و بخشی از این توجیهات متأثر از اقتصاد ملی و بخشی نیز مربوط به ارائه تسهیلات به صنوبرکاران می‌شود.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: باید از طریق ارائه تسهیلات لازم به صنوبرکاران استان گیلان، حمایت‌های لازم و تقویت نهالستان‌ها جهت توسعه زراعت چوب در استان گام‌های جدی برداریم و شاهد اثرات مثبت اقتصادی در این زمینه نیز باشیم.

وی با بیان اینکه تأمین نیازهای اولیه صنایع و کارخانجات چوبی در استان گیلان بسیار الزامی است افزود: اداره کل منابع طبیعی استان نیز با همکاری مرکز تحقیقات و دانشگاه گیلان باید نسبت به بررسی کشت‌های متراکم در استان، اراهکارهای لازم را ارائه دهند.

مجری طرح توسعه زراعت چوب در سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور نیز گفت: گیلان یکی از استان‌های مستعد در زمینه زراعت چوب است و در تلاش هستیم که در بخش اراضی ملی، اراضی که از ظرفیت خوبی در زمینه زراعت چوب برخوردار هستند را شناسایی کنیم.

جواد میرعرب رضی بیان کرد: با توجه به شرایط فعلی، سطوح و عرصه‌های موجود برای توسعه زارعت چوب در کشور و همچنین اراضی که قابل رشد و کاشت هستند را شناسایی می‌کنیم.

وی افزود: از طریق راه‌اندازی بورس چوب نیز می‌توان میزان شفافیت‌ها در بخش قیمت چوب را افزایش داد و در حقیقت یک بورس تضمین خرید ایجاد کرد که این کار موجب اطمینان خاطر برای فعالان صنعتی و تولیدکنندگان چوب هم می‌شود و افزایش اشتغال‌ را هم به‌دنبال دارد.

میرعرب رضی با بیان اینکه افزایش قیمت چوب موجب افزایش رغبت تولیدکنندگان و صنوبرکاران برای تولید چوب شده است گفت: شرایط اقلیمی گیلان موجب شده که در زمینه صنوبرکاری و توسعه آن شاهد نتایج مثبتی باشیم، تا جایی که این استان یکی استان‌های مهم در زمینه تولید چوب معرفی می‌شود.

مجری طرح توسعه زراعت چوب در سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور اظهار داشت‌: در استان گیلان باید از ظرفیت اراضی ملی و استثنائات به‌نحو مطلوب در راستای توسعه زراعت چوب استفاده کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان نیز در این جلسه با اشاره به اجرای طرح تنفس جنگل‌ها در اکثر استان‌های شمالی اظهار داشت: اجرای این طرح باعث شد تا عملاً از قطع درختان توسط برخی افراد در استان‌های شمالی جلوگیری شود.

آرش فرزام صفت از افزایش کارخانجات دارای سرمایه چوبی، سلولوزی، پالت‌سازی در استان گیلان خبر داد و عنوان کرد: با در نظر گرفتن این کارخانجات، میزان نیازمندی چوب نیز در استان افزایش می‌یابد تا نیاز این کارخانجات به بهترین نحو تأمین شود.

انتهای پیام/ش

R7877/P/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۷۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | تصاویر هولناک جدید از بقایای آتش‌سوزی در گیلان | اینجا دیگر ویرانه است!

به گزارش همشهری آنلاین، آتش‌سوزی در امامزاده ابراهیم شفت در استان گیلان ساعت ۱۲ شب آغاز شد و اطفای آن بامداد امروز ادامه داشت؛ منطقه ای که به ماسوله چوبی و شهرک چوبی مشهور است.

تصاویر آخرالزمانی از ویرانه‌های آتش‌سوزی در ماسوله چوبی آتش‌سوزی مهیب در شهرک چوبی گیلان | ۴۰ واحد چندطبقه در آتش سوخت + ویدئو

کد خبر 848905 برچسب‌ها مجله آتش‌ و آتش سوزی استان گیلان خبر مهم آتش‌ سوزی حوادث ایران

دیگر خبرها

  • آموزش ساخت پمپ آب قوی با مواد اولیه ساده و ارزان در خانه (فیلم)
  • ۵۰ هزارتن شیرخشک در کارخانجات دپو شده است
  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 
  • تصاویری تلخ از داخل کوچه‌های شهرک چوبی سوخته در گیلان | آتش از کجا شروع شد؟
  • (تصاویر) خسارات آتش‌سوزی در شهرک چوبی امامزاده ابراهیم گیلان
  • تصاویری از روستای چوبی شفت پس از آتش سوزی + ویدئو
  • ببینید | تصاویر هولناک جدید از بقایای آتش‌سوزی در گیلان | اینجا دیگر ویرانه است!
  • تصاویر آخرالزمانی از ویرانه‌های آتش‌سوزی در ماسوله چوبی
  • تفاهم‌نامه همکاری اقتصادی بین استان‌های بوشهر و قزوین منعقد شد
  • سمنان|وقتی تحریم‌ باعث کاهش هزینه مواد اولیه یک شرکت می‌شود