Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول نهاد توسعه محله ۱۷ شهریور با بیان اینکه در حال حاضر ۱۴ پروژه در سند توسعه محله تعریف شده، گفت: اما متاسفانه بحث گسل زلزله بهانه ای برای عدم اجرای این پروژه‌ها و از زیر کار در رفتن شده است!

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، ستاد بازآفرینی شهری خراسان جنوبی امروز (21 شهریور) با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«سید کمال الدین میرجعفریان» معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در این جلسه با اشاره به اینکه برای تعادل بخشی به وضعیت معیشتی مردم در شهرها یکی از مولفه های مهم احیای بافت‌های فرسوده است، گفت: باید به جای تسطیح اراضی کشاورزی و تپه ها برای سکونت از ظرفیت بافت های فرسوده استفاده شود.

 

وی با تاکید بر لزوم ایجاد مشوق های برای تسهیل در فرآیند بازآفرینی شهری پایدار، درخواست کرد در بحث جامع محلات هدف بازآفرینی شهری با مشارکت سازمان ملی زمین قسمت‌هایی از اراضی که قابلیت سکونت ندارند  تملک و به آن ارزش افزوده داده شود.

 

«محمد قرائی» رئیس شورای اسلامی خراسان جنوبی نیز با اشاره به وجود خاطرات طبیعی متعدد در استان، بیان کرد:  با توجه به خشکسالی 20 ساله حاکم بر این استان درخواست می شود دولت توجه ویژه به استان داشته باشد.

 

وی پیشنهاد داد دولت به جای پرداخت تسهیلات، کمک کار مردم شود و واحدهای مسکونی را بسازد و با شرایط به مردم واگذار کند.

 

رئیس شورای اسلامی خراسان جنوبی بر لزوم انجام مطالعات کارشناسی شده قبل از اجرای پروژه های باز آفرینی شهری تاکید کرد و افزود: باید به شهرداری ها در بازگشایی معابر محلات هدف بازآفرینی شهری کمک شود و ترک تشریفاتی به شهرداری ها داده شود تا 21 پروژه بازآفرینی شهری استان که برزمین مانده سریعتر اجرایی شود.

 

«حسن رمضانی» مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی در این جلسه با اشاره به اقدامات خوبی که در بافت فرسوده انجام شده، اظهار کرد: بافت تاریخی امروز ثابت کرده که نه تنها یک گرفتاری نیست بلکه در صورت رسیدگی، حلالی برای مشکلات به ویژه در بخش اشتغال است.

 

وی با بیان اینکه محله تاریخی رنگرزها در بیرجند به دلیل مجاورت با بازار فرصت مناسبی برای اشتغال به ویژه در زمینه صنایع دستی و گردشگری است، ادامه داد: در این محله تاریخی تاکنون اقداماتی در راستای ایجاد هتل و رستوران انجام شده که نیازمند مساعدت است.

 

رمضانی افزود: بافت تاریخی «سردشت» در شهرستان فردوس یک موزه معماری است و ظرفیت ایجاد اشتغال برای 2 تا سه هزار نفر را دارد مشروط به اینکه از وضعیت فعلی خارج شود.

 

«مهدی عادل مقدم» مسئول نهاد توسعه محله 17 شهریور در این ستاد اظهار داشت: این محله قدیمی بیرجند تا قبل از سال 93 به فراموشی سپرده شده بود اما با شکل گیری نهاد توسعه محله پروژه های برای احیای آن در دست اجرا است.

 

وی با تاکید بر ضرورت به رسمیت شناختن نهاد توسعه محله و توجه به مشکلات این منطقه، گفت: در حال حاضر 14 پروژه در سند توسعه محله تعریف شده که برای جلوگیری آسیب های اجتماعی و رفاه مردم است که خواستار تحقق اجرای این پروژه ها هستیم.

 

مسئول نهاد توسعه محله 17 شهریور با بیان اینکه متاسفانه بحث گسل زلزله بهانه ای برای عدم اجرای این پروژه ها و از زیر کار در رفتن شده است، ادامه داد: در حالی  برای ایجاد یک کارگاه حوله بافی در این محله بهانه  قرار گرفتن روی گسل زلزله آورده می شود که هم اکنون خانه ها و فرهنگ سرای عظیم شهرداری روی خط همین گسل زلزله است!

 

عادل مقدم خواستار حمایت از پروژه های کارآفرینی در محلات هدف بازآفرینی شهری شد و گفت: باید اتاق فکر و برنامه های برای آموزش اهالی این مناطق ایجاد و اجرا شود.

 

نماینده انبوه سازان در خراسان جنوبی هم در این جلسه خواستار کاهش نرخ سود دوران مشارکت و طولانی شدن دوران فروش اقساطی تسهیلات بازآفرینی شهری در استان شد.

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه محرم عزاداری محرم عاشورا مسجد عاشورای حسینی تاسوعای حسینی محرم امام حسین ع شیرخوارگان حسینی عزاداری امام حسین ع سند توسعه محله اجرای پروژه بافت فرسوده اشتغالزایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۷۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه فیبر نوری در خوزستان ظرف ۴ ماه به پایان می‌رسد

ایسنا/خوزستان معاون راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از اجرای پروژه فیبر نوری در خوزستان ظرف ۴ ماه خبر داد.

مهدی روحانی نژاد در نشست ابرپروژه ملی توسعه شبکه فیبر نوری منازل و کسب و کارها که امروز (۵ اردیبهشت) در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های پروژه ملی توسعه شبکه فیبر نوری، این بوده که از شهرهای برخوردار آغاز نشده است و در هر شهری که مجوز داده شد، اپراتور مربوطه کار خود را آغاز کرده است. در این پروژه، عدالت اقتصادی و اجتماعی مدنظر است.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: در کل دنیا، این پروژه ۱۰ ساله انجام می‌شود اما ما به دنبال اجرای سه ساله آن هستیم. اپراتور نباید بالاشهر پایین‌شهر کند، بلکه باید کل شهر را پوشش دهد و ظرف ۳۰ روز اتصال برقرار ‌شود. حداقل اینترنت ارائه‌شده ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه است و مشترک نباید کمتر از ۱۰۰ مگابایت دریافت کند. اپراتورها اکنون اینترنت را با  ۳۰ تا ۵۰ مگابایت ارائه می‌دهند و حداکثر ۳۰۰ مگابایت است اما تعهد اکنون در شبکه فیبر نوری، حداقل ۱۰۰ مگابایت است.

روحانی نژاد ادامه داد: مردم برای اتصال به اینترنت شبکه فیبر نوری نباید پولی پرداخت کنند دولت یارانه فیبر نوری را پرداخت می‌کند پس نباید از مردم پول دریافت شود بلکه فقط کافی است هزینه سرویس اشتراک ماهانه را پرداخت کنند. بر اساس طرح وزارت ارتباطات در هیات وزیران، برای همه مدارس نیز اتصال مودم و سرویس یکساله رایگان ارائه می‌شود.  

معاون راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: خوزستان، جز اولین استان‌هایی بود که علاقه‌مندی برای اجرای این پروژه در آن دیده می‌شد اما کار آغاز نشد و علاقه‌مند هستیم بودجه اجرای طرح فیبر نوری ۱۴۰۳ در خوزستان مصرف شود. تا اردیبهشت ماه نیز شبکه فیبر نوری استان قم و تا خردادماه استان ایلام افتتاح می‌شود.

وی عنوان کرد: اپراتورها حداکثر ظرف چهار ماه باید حفاری لازم برای اجرای شبکه فیبر نوری را انجام دهند که متناسب با استانداردها خواهد بود. از نظر زمان‌بندی، شهر اهواز زودتر انجام می‌شود چون به دلیل پروژه فاضلاب، تاب‌آوری شهر پایین آمده است. البته سرعت کار با وجود شرکت مبین‌نت بیشتر خواهد شد.

روحانی نژاد افزود: برای شهر خرمشهر نیز برنامه‌ریزی شده است که تا سوم خرداد بتوانیم این پروژه را افتتاح کنیم و اولین شهر تحت پوشش در استان خواهد بود. سرعت حفاری و سرعت ترمیم معابر، دغدغه شهرداری‌ها است که حداکثر در چهار ماه باید انجام شود. تجربیات یک سال و نیم گذشته در ۲۹ استان، ارزشمند است و می‌توان این تجربیات را انتقال داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجرای برنامه ملی بازآفرینی/ مردم مشارکت کنند
  • بازدید وزیر کشور از پروژه‌های سازمان نوسازی شهر تهران
  • احداث زیرگذر حصه شمالی در ۱۴۰۳
  • اجرای ۸ پروژه عمرانی در پیربازار با اعتبار ۴ میلیارد تومانی
  • پروژه فیبر نوری در خوزستان ظرف ۴ ماه به پایان می‌رسد
  • استفاده از الگوهای نوین مشارکتی در پروژه‌های شهری اصفهان
  • مسیرگشایی خیابان انقلاب تبریز جزو پروژه‌های شاخص کشور اعلام شد
  • اجرای بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده شش شهرستان سیستان وبلوچستان
  • نوسازی ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور
  • ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۱۲ اصفهان/ اجرای فاز نخست پردیس خانواده به‌زودی