Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، احسان قبول مدیر همکاری‌های علمی، بین المللی و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه فردوسی شمار درخواست‌های دانشجویان خارجی را برای تحصیل در این مرکز آموزش عالی، در تاریخ نظام آموزش دانشگاهی ایران بی نظیر توصیف کرد و گفت: در این چارچوب هزار و ۴۰۰ درخواست برای سال تحصیلی جدید دریافت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  او تصریح کرد: این تعداد درخواست برای سال تحصیلی جدید، با توجه به تعداد دانشجویان خارجی در حال تحصیل در دانشگاه فردوسی شمار دانشجویان خارجی سال تحصیلی آتی را در این مرکز آموزش عالی به افزون بر دو هزار نفر افزایش می‌دهد.

مدیر همکاری‌های علمی، بین المللی و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه فردوسی گفت: با توجه به گنجایش و استاندارد‌های دانشگاه فردوسی مشهد این امیدواری وجود دارد که بتوان به نیمی از هزار و ۴۰۰ درخواست ارائه شده یعنی ۷۰۰ متقاضی خارجی پاسخ مثبت داده شود.     قبول ادامه داد: علاوه بر کشور‌های همسایه، تقاضا‌هایی نیز از برخی کشور‌ها برای نخستین بار ارائه شده که نشانگر دستاوردی دیگر از موفقیت برنامه توسعه دیپلماسی علمی دانشگاه فردوسی مشهد است. بر این اساس شاهد توزیع مناسب سهم دانشجویان مختلف در رشته‌های تحصیلات عالی و تکمیلی دانشگاه فردوسی هستیم.   او با اشاره به هزار و ۷۰۰ نفر شمار دانشجویان خارجی سال تحصیلی گذشته  در این مرکز آموزش عالی تصریح کرد: به همین دلیل دانشگاه فردوسی رتبه نخست تعداد پذیرش دانشجویان بین المللی را در بین دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به دست آورد.   مدیر امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه فردوسی گفت: اکنون ۲۵۰ نفر از دانشجویان خارجی دانشگاه فردوسی مشهد در مرحله دانش آموختگی قرار دارند.

هم اینک هزار و ۷۰۰ دانشجوی خارجی از ۲۴ کشور جهان در دانشگاه فردوسی مشهد مشغول تحصیل هستند.

"فردوسی مشهد" سومین دانشگاه تاسیس شده در ایران پس از دانشگاه‌های تهران و تبریز با بیش از شش دهه قدمت، ۲۵ هزار دانشجو دارد که دو هزار و ۵۰۰ نفر آن‌ها در مقطع دکترا، شش هزار نفر در مقطع کارشناسی ارشد و بقیه در مقطع کارشناسی تحصیل می‌کنند. همچنین ۸۲۰ عضو هیات علمی در دانشگاه فردوسی مشغول فعالیت هستند که ۶۵۰ نفر از آنان دارای مدرک پی. اچ. دی، رتبه استادی یا پروفسوری هستند.

خراسان رضوی در مجموع ۲۶۰ دانشگاه و مرکز آموزش عالی در ۲۸ شهرستان، ۳۳۰ هزار دانشجو و سه هزار و ۷۵۷ نفر عضو هیات علمی در سطح مراکز آموزش عالی دارد. همچنین ۳۷ موسسه علم و فناوری و ۹۸ شرکت دانش بنیان در خراسان رضوی فعالیت دارند.   انتهای پیام// ز.م   استقبال  متقاضیان خارجی تحصیل در دانشگاه فردوسی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار دانشگاهی دانشگاه دانشجویان خارجی دانشگاه فردوسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۷۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در استان گفت: امسال ۳۹ هزار داوطلب در استان کرمانشاه در کنکور سراسری شرکت کردند که  از این تعداد ۶۲ درصد نفر زن و ۳۸ درصد هم مرد بودند.
سجاد دادفر افزود:  از مجموع شرکت کنندگان ۵۲ درصد در رشته تجربی، ۵ درصد در رشته ریاضی، ۲ در رشته زبان‌های خارجی و ۳۴ درصد هم در رشته علوم انسانی بودند.
آزمون سراسری کنکور امروز و فردا همزمان با سراسر کشور در استان کرمانشاه برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • قهر پسران دهه هشتادی با دانشگاه
  • رونمایی از نشان نود سالگی دانشگاه تهران
  • فیلم| عاقبت آزادی‌بیان درآمریکا؛ قرار دادن دانشجویان و اساتید اخراجی دانشگاه کلمبیا در لیست سیا و منع آنها از تحصیل و اشتغال
  • لوگوی نود سالگی دانشگاه تهران منتشر شد
  • آغاز آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در کرمانشاه
  • لوگوی ۹۰ سالگی دانشگاه تهران منتشر شد
  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی سیستان و بلوچستان مشغول به تحصیل هستند
  • رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد
  • خوابگاه دانشجویان بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مرحله تکمیل