Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-28@12:21:15 GMT

واکنش تل‌آویو به گزارش جاسوسی از کاخ سفید

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۸۸۱۴۹

واکنش تل‌آویو به گزارش جاسوسی از کاخ سفید

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به گزارش نشریه آمریکایی «پالتیکو» مبنی بر جاسوسی اسرائیل از واشنگتن، مدعی شد این گزارش یک دروغ محض است.
دفتر نتانیاهو با صدور بیانیه‌ای ضمن تکذیب خبر جاسوسی از کاخ سفید، ادعا کرد: «این یک دروغ آشکار است. این دستور دولت اسرائیل است که هیچ اقدام اطلاعاتی علیه آمریکا انجام نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دستور بدون استثنا و با قدرت اجرا می‌شود».
به نوشته رسانه‌های اسرائیلی، «اسرائیل کاتص» وزیر خارجه و اطلاعات رژیم صهیونیستی نیز با رد این گزارش، گفت: «اسرائیل هیچ عملیات جاسوسی در ایالات متحده انجام نمی‌دهد. آمریکا و اسرائیل با هم اشتراک اطلاعاتی داشته و برای جلوگیری از تهدید‌ها و تقویت امنیت دو کشور همکاری می‌کنند».
سخنگوی سفارتخانه رژیم صهیونیستی در واشنگتن نیز با تکذیب اتهامات مطرح شده از سوی پالتیکو، مدعی شد: «این اتهامات کاملا مهملات است. اسرائیل در آمریکا عملیات جاسوسی نمی‌کند، تمام!»
نشریه پالتیکو ساعتی پیش در گزارش به نقل از مقامات ارشد پیشین دولت آمریکا افشا کرد که نه تنها ماموران رژیم صهیونیستی عامل نصب دستگاه‌های جاسوسی نزدیک کاخ سفید و دیگر ساختمان‌های مهم واشنگتن هستند بلکه دولت ترامپ نیز با این موضوع بسیار سهل‌گیرانه برخورد کرده است.
بر این اساس طی دو سال قبل و در زمان ریاست‌جمهوری ترامپ، دستگاه‌های جاسوسی کوچکی که اصطلاحا به آن‌ها «استینگ‌رِی» (لقمه‌ماهی) گفته می‌شود در نزدیکی کاخ سفید و دیگر ساختمان‌های دولتی مهم در واشنگتن نصب شده بودند و نحوه عملکرد آن‌ها بدین شکل است که خود را به‌عنوان فرستنده مخابراتی جا زده و مکان تلفن‌های همراه و اطلاعات شناسایی آن‌ها را استخراج می‌کنند.
این دستگاه‌ها که از نظر صنعتی نام «گیرنده‌های هویت مشترکان تلفن‌های همراه بین‌المللی» یا IMSI-catchers به آن‌ها اتلاق می‌گردد، قادر هستند محتوای تماس‌ها و داده‌های اینترنتی مصرف‌شده را دریافت کنند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی دولت وزیر خارجه ایالات متحده واشنگتن دولت آمریکا کاخ سفید جاسوسی کاخ سفید آمریکا اسرائیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۸۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیئتی از مصر وارد تل‌آویو شد

یکی از مسئولان رژیم صهیونیستی تایید کرد که هیئتی از سرویس اطلاعات مصر برای انجام مذاکرات درباره تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی وارد تل‌آویو شد.

به گزارش ایسنا، وبسایت عبری واللا امروز جمعه به نقل از یکی از مسئولان رژیم صهیونیستی گزارش کرد هیئتی از سرویس اطلاعات مصر به منظور انجام مذاکرات درباره تبادل اسرا وارد فلسطین اشغالی شد.

دیگر رسانه‌های صهیونیستی هم ضمن اعلام ورود این هیئت، گزارش کرد دیدارهای این هیئت با مقامات ارشد نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی در مورد حمله زمینی ارتش این رژیم به شهر رفح واقع در جنوب غزه و نیز مذاکرات برای آزادی اسرا شروع شده است.

روزنامه «یسرائیل هیوم» نیز به نقل از یکی از وزیران رژیم صهیونیستی بدون افشای نام وی نوشت: احتمال دستیالی به توافق با میانجیگری مصر و پیشنهاد لغو عملیات در رفح وجود دارد.

این روزنامه نوشت: یشنهاد مصری‌ها به اسرائیل شامل آزادی ۲۰ گروگان در ازای آتش‌بس سه هفته‌ای و توقف عملیات برنامه‌ریزی شده اسرائیل در رفح است.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی هم به نقل از یک مقام صهیونیستی گزارش کرد: اراده بزرگی در مذاکرات برای دستیابی به توافق وجود دارد و این آخرین فرصت قبل از عملیات رفح است.

پیشتر، رسانه‌های عبری زبان فاش کرده بودند که سرلشکر «عباس کامل، رئیس اطلاعات مصر امروز در راس یک هیئت امنیتی به تل‌آویو سفر می‌کند تا درباره طرح پیشنهادی مصر برای آتش‌بس در نوار غزه گفت‌وگو کند.

وبگاه خبری آمریکا «آکسیوس» هم گزارش کرد: اسرائیل به هیئت امنیتی مصر تصریح کرد که آماده است فرصت نهایی را برای دستیابی به توافق در مورد تبادل اسرا بدهد و در صورت عدم پیشرفت در این مذاکرات، به رفح حمله خواهد کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تداوم مداخله جویی واشنگتن؛ کاخ سفید خواستار آزادی خواننده رپ ایرانی شد
  • ادامه مداخله جویی واشنگتن؛ کاخ سفید خواستار آزادی خواننده رپ ایرانی شد
  • تل آویو: به یک شرط حمله خود را عقب می اندازیم
  • تکرار ادعای کاخ سفید : مدرکی مبنی بر نسل کشی اسرائیل در غزه وجود ندارد
  • سفر هیات مصری به تل‌آویو برای انجام مذاکرات
  • اسرائیل مرتکب نسل کشی در غزه نشده است!
  • آمریکا: اسرائیل مرتکب نسل کشی در غزه نشده است!
  • هیئتی از مصر وارد تل‌آویو شد
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد
  • واکنش حزب‌الله به ادعای عجیب تل‌آویو