Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-07@09:17:29 GMT

سردار سلامی: تحریم‌ها نسخه بی نیازی ملت است

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۸۸۳۳۷

ساعت 24-فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌گوید که ایستادگی ملت در برابر تحریم‌های اقتصادی دشمنان به منزله ایستادن و سکون نبوده، بلکه به معنای حرکت و پیشرفت است.

سرلشکر حسین سلامی عصر پنجشنبه در حاشیه بازدید از سد در حال ساخت نرماب چهل‌چای شهرستان مینودشت در شرق استان گلستان به خبرنگاران گفت: امروز کشور ما در حال نبرد اقتصادی است و بایستی در این نبرد کشور را بسازیم و قوی شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه تحریم‌ها نسخه بی نیازی ملت است، افزود: باید با کار و تلاش بیشتر آثار تحریم بر مردم را کاهش دهیم و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در راستای منویات رهبری انقلاب علاوه بر مجاهدت در این بخش یعنی ساخت و تکمیل زیرساخت‌ها و نیز اجرای طرح‌های محرومیت زدایی، در حوزه دفاعی هم هر روز بر قدرت خود می‌افزاید.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه بایستی پیشرفت کنیم و کشور خود را بسازیم تا از بیگانان به صورت کامل بی‌نیاز شویم، تصریح کرد: البته اکنون هم از آنان بی‌نیاز هستیم، اما باید سرعت کار و تلاش‌ها را بیشتر کنیم.

وی با تاکید برضرورت تخصیص اعتبارات لازم ازسوی دولت برای تکمیل طرح‌های عمرانی و زیرساختی در دست ساخت از سوی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا سپاه پاسداران، خاطرنشان کرد: درصورت تحقق این مهم، سپاه آمادگی دارد طرح‌ها را در زمان کوتاه‌تر از موعد مقرر تکمیل و به دولت و ملت تحویل دهد، زیرا کشور به این طرح‌ها که عمدتا زیرساختی است، نیاز دارد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از پیشرفت ۷۸ درصدی سد نرماب چهل چای مینودشت خبر داد و گفت: درصورت تامین اعتبار مورد نیاز، عملیات احداث مخزن این سد که ۱۲۵ میلیون متر مکعب یعنی به اندازه سه سد "گلستان، بوستان و وشمگیر" استان گلستان ظرفیت دارد، تا پایان سال جاری تکمیل خواهد شد.

سرلشکر سلامی افزود: هم اکنون قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا سپاه پاسداران ۵۰ درصد از سدها و مخازن مورد نیاز ذخیره ۵۰ میلیارد متر مکعب آب کشور را احداث کرده و بقیه را نیز در دستور کار دارد.

به گزارش ایرنا، فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در حاشیه این دیدار گفت: درصورت تخصیص ۱۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار ازسوی دولت (وزارت نیرو و سازمان برنامه بودجه)، عملیات احداث مخزن سد نرماب چهل‌چای مینودشت تکمیل خواهد شد.

سعیدمحمد اسلامی افزود: هم اکنون قرارگاه خاتم ۲۴۰۰ تا ۲۵۰۰ میلیارد ریال بابت احداث سد نرماب چهل چای مینودشت از دولت مطالبه دارد که بدون در نظر گرفتن آن، برای تکمیل فقط مخزن این سد به ۱۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که درصورت تخصیص آن می‌توان این سد را در سال آبی آینده آبگیری کرد.

وی اضافه کرد: علاوه بر احداث مخزن، برای جابجایی چند روستا و احداث یک جاده جایگزین نیز نیاز به تامین اعتبار است که جداگانه بایستی ازسوی وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه کشور تامین شود.

به گزارش ایرنا، عملیات اجرایی سد نرماب چهل چای از سال ۱۳۹۰ با اعتبار اولیه چهار هزار میلیارد ریال بر روی سه رودخانه "نرماب، چهل چای و خرمالو" شهرستان مینودشت واقع در شرق گلستان آغاز شده است.

این سد بزرگ از نوع خاکی همگن به ارتفاع ۶۰ متر و حجم کل مخزن ۱۲۵ میلیون متر مکعب توسط وزارت نیرو و پیمانکاری قرارگاه خاتم‌الانبیا درحال احداث است و علاوه بر تامین آب شرب چهار شهر و ۱۳۰ روستا، کنترل و ذخیره سیلاب، توسعه و بهبود کشاورزی در اراضی تحت پوشش، استفاده صحیح از منابع آب زیر زمینی و تلفیق آن با آب سطحی و نیز توسعه صنعت گردشگری از دیگر اهداف احداث سد نرماب چهل چای مینودشت است.

به گزارش ایرنا، دراین بازدید استاندار گلستان و فرماندار مینودشت نیز حضور داشتند.

ایرنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: سردار سلامی احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۸۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده سپاه امام رضا (ع) رحلت سردار «ایافت» را تسلیت گفت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سپاه امام رضا علیه السلام، سردار هاشم غیاثی در پیام تسلیت آورده است: رزمندگان دلاور لشکر ویژه شهدا در طول صحنه‌های دفاع از این مرز و بوم به ویژه در ۸ سال دفاع مقدس جان فشانی‌ها و دلاور مردی‌های سید مجید ایافت را به یاد دارند، او که در عملیات مرصاد به اتفاق همرزمانش، داغ پیشروی منافقین را از تنگه چهار زبر در کرمانشاه بر دل دشمنان این انقلاب گذاشت.

فرمانده سپاه امام رضا علیه السلام در پیام خود به مناسبت رحلت سردار ایافت آورده است: رضوان پروردگار بر این سردار پر افتخار و مجاهد فی سبیل الله که بعد از دفاع مقدس برای ترویج پیام انقلاب اسلامی و رفیقان شهیدش لحظه‌ای از پای ننشست و با حضور در میدان‌های فرهنگی همیشه به دنبال زنده کردن راه شهیدان بود که این تلاش‌ها در یاد و خاطره اهل فرهنگ و هنر انقلاب خواهد ماند.

وی در پایان این پیام آورده است: از درگاه خداوند رحمان برای همه بازماندگان صبر و شکیبایی و علو درجات و همنشینی با رفقای شهیدمان را برای این مجاهد نستوه مسالت می‌کنم.

کد خبر 6096720

دیگر خبرها

  • سرلشکر سلامی: در شرق مدیترانه راه را بر دشمن می‌بندیم
  • ۵۰ درصد پروژه‌های وزارت جهاد کشاورزی مربوط به آب و خاک است
  • چرا سردار زاهدی نمی خواست لباس سپاه را بپوشد؟
  • (ویدیو) گفت‌و‌گوی سردار سپاه با سی‌ان‌ان به زبان انگلیسی درباره حمله به اسرائیل
  • «مکران» می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ بی‌نیازی کشور از نفت با استفاده از ظرفیت منطقه
  • تسلیت فرمانده سپاه امام رضا (ع) در پی رحلت سردار ایافت
  • فرمانده سپاه امام رضا (ع) رحلت سردار «ایافت» را تسلیت گفت
  • دقیقا این ۳ مدل موشک به اسرائیل شلیک شد
  • احداث تیرپارک کامیون‌ های ترانزیتی در آستارا نیاز اصلی مرز زمینی شمال کشور
  • دیگر نیازی به پلاک گذر موقت نیست!