Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@07:17:14 GMT

مرحله دوم مرمت گرمابه تاریخی شریفیه پایان یافت

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۸۸۶۷۷

مرحله دوم مرمت گرمابه تاریخی شریفیه پایان یافت

دکتر امیر ارجمند معاون میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان قزوین پنجشنبه شب با اعلام این خبر گفت: به دنبال اجرای پروژه‌های مرمتی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین جهت حفاظت و نگهداری از آثار ارزشمند تاریخی، فاز دوم پروژه ساماندهی و مرمت بنای تاریخی گرمابه شریفیه واقع در شهر شریفیه از اواخر خرداد ماه سال جاری در دستور کار کارشناسان مرمت این اداره قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول ادامه داد: در این مرحله از مرمت و ساماندهی این گرمابه تاریخی اقداماتی چون برداشت لایه های قدیمی و سقف، اندود کردن سقف و بندکشی سنگ های دیوار، کف سازی اجرای مجدد پله های آسیب دیده ، پاکسازی کامل مخزن ، اجرای بازشو و درب مخزن ، مرمت و بازسازی کامل بام و اجرای تاسیسات برقی بنا، نصب درب و پنجره ، تکمیل پله های دسترسی بازشوی بیرونی انجام شد.

گرمابه تاریخی شریفیه متعلق به اوایل دوره پهلوی در تاریخ ۴/۱۱/۹۶ با شماره ۳۱۹۲۲ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است. این بنا توسط شیخ محمدحسین اصفهانی ساخته شده و همانند حمام‌های دیگر خزینه‌ای و از دهه ۶۰ به دوشی تغییر کرده که تا اواخر دهه هشتاد نیز مورد بهره برداری قرار داشته است.

۳۰۱۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان قزوین مرمت میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۸۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرمت بخش تخریب شده شهر تاریخی بلقیس؛ بزودی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی؛ کهن شهر تاریخی بلقیس به عنوان دومین بنای خشتی و گلی کشور از یادگار‌های عصر ساسانی در اسفراین خراسان شمالی است که این روز‌ها نه تنها کاوش‌های باستان شناسی‌اش متوقف شده بلکه بخشی از دیوارش نیز به دلیل مرمت‌های غیراصولی در اثر بارندگی‌های اخیر فرو ریخته است.
رحمانی مدیر پایگاه شهر تاریخی بلقیس گفت: به زودی مرمت این با شروع می‌شود.
شهر تاریخی بلقیس اسفراین پس از ارگ بم، بزرگترین بنای خشتی ایران است.

{$sepehr_media_11036795_600_350 }

دیگر خبرها

  • تخصیص ۲۰ میلیارد تومان برای توسعه بافت تاریخی بوشهر
  • هفتاد اثر موزه شوش، مرمت شد
  • بررسی کاربرد فناوری‌های نوین درجلوگیری از آسیب‌های طبیعی به بنا‌های تاریخی
  • فرونشست دوباره زمین در شهر یزد + فیلم
  • اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه
  • مرمت طرح‌های مشترک میراث فرهنگی و شهرداری در میبد
  • خانه انصاری ارومیه مرمت می‌شود
  • مرمت بخش تخریب شده شهر تاریخی بلقیس؛ بزودی
  • ۷۰ اثر موزه شوش مرمت شد
  • اختصاص ۸۰۰ میلیاردریال برای اجرای طرح‌های مرمتی در آذربایجان غربی