Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، محمد اخباری کارشناس مسائل منطقه در خصوص اهداف حملات اخیر رژیم صهیونیستی به مواضع نیروهای حشد شعبی عراق در راستای تضعیف ایران و جبهه مقاومت، اظهار داشت: این حملات نشان دهنده ترس و هراس برخی قدرت های منطقه ای و فرامنطقه ای از نفوذ، قدرت و اعتبار نیروهای مردمی عراق است و به همین دلیل تلاش می‌کنند که حشد شعبی در عراق تزلزل پیدا کرده و جایگاه و توانمندی خود را از دست بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: نیروهای مردمی عراق در میان مردم آن کشور به دلیل تاثیر بسزایی که در بیرون راندن نیروهای تروریستی به خصوص داعش از خاک عراق داشتند از جایگاه و اعتبار بالایی برخوردار هستند که البته بخشی از این جایگاه و اعتبار کنونی حشد شعبی، ناشی از حمایت های جمهوری اسلامی ایران از آنها است. این موضوع موجبات نگرانی آمریکا و رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای مرتجع عرب منطقه از جمله امارات و عربستان را فراهم آورده و بر این اساس، اقدامات مختلفی را در راستای تضعیف نفوذ و توان حشد شعبی به کار بسته اند.

اخباری تصریح کرد: یکی دیگر از اهدافی که می توان از حملات اخیر به مواضع حشد شعبی عراق متصور بود، تضعیف جمهوری اسلامی ایران و جبهه مقاومت در منطقه است. عراق و به خصوص نیروهای مقاومت آن کشور به عنوان یکی از اعضای موثر جبهه مقاومت در منطقه به حساب می آیند و تضعیف هر یک از اعضای این جبهه، در راستای تامین امنیت رژیم صهیونیستی قابل تفسیر است.

کارشناس مسائل منطقه با اشاره به هدف تعیین شده در دست یابی به حجم تجارت ۲۰میلیارد دلاری ایران و عراق، افزود: دشمنان و بدخواهان تهران و بغداد که از عمق روابط راهبردی میان این دو کشور ناراضی هستند و آن را در تضاد منافع و امنیت خود تلقی می‌کنند، تمام توانشان را به کار بستند تا بازوهای توانمند ایران در عراق را با توطئه، تهاجم نظامی، تحریم اقتصادی و همچنین تبلیغات منفی روانی تضعیف کنند، این عامل می تواند به عنوان یکی از موانع تحقق افزایش روابط تجاری میان ایران و عراق به حساب آید. 

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران تا کنون، حمایت های لازم خود را از نیروهای مقاومت عراق در قالب تلاش های دیپلماتیک، موضع گیری ها و رایزنی ها با طرف های عراقی و دیگر طرف های منطقه ای انجام داده است.

اخباری با اشاره به اهمیت برگزاری مراسم اربعین در قدرت نمایی جبهه مقاومت و توان عراق در تامین امنیت آن مراسم، اظهار داشت: بر پایی هرچه باشکوه تر مراسم اربعین در سال جاری هم نقش و اهمیت نیروهای حشدالشعبی در تامین امنیت مراسم مزبور را با وجود تهدیدات امنیتی موجود در آن کشور، بار دیگر به رخ بکشاند.

کارشناس مسائل منطقه گفت: به اعتقاد من در برهه فعلی، ایران نباید چندان به‌طور مشخص در حمایت از نیروهای مقاومت مردمی عراق اقدامی انجام دهد. باید این نکته را توجه بیشتر داشته باشیم که حشد شعبی به این حد از بلوغ و خودکفایی رسیده که بتواند در برابر تهدیدات و توطئه ها از خود مراقبت کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به دلیل ارتباط مرجعیت شیعیان عراق با نیروهای مقاومت مردمی در آن کشور، تخریب ها و توطئه‌های دشمنان خارجی علیه حشد شعبی، نه تنها به نتیجه نخواهد رسید، بلکه جواب عکس خواهد داد. فشارهای آمریکا و متحدان منطقه ای آن، باعث ترقی و نزدیکی بیشتر آنها به جمهوری اسلامی ایران می شود که قطعا موجبات نگرانی بیشتر دشمنان و بدخواهان را فراهم می آورد.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: عراق محمد اخباری وزارت امور خارجه ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۸۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقطه عطف وارثان جبهه دفاع از حرم «حماسه خانطومان» است

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار سیاوش مسلمی در پیامی فرارسیدن هشتمین سالگرد حماسه کربلا خان طومان شهادت ۱۶ مدافع حرم و خط شکن لشکر ۲۵ کربلا در راه دفاع از حرم و حریم ولایت در منطقه خان طومان سوریه را گرامی داشت.

وی در این پیام آورده است، اردیبهشت ماه برای مازندرانی‌ها یادآور حماسه بزرگ و پرغروری است، حماسه‌ای که تقویم سراسر افتخار علوی‌ها را با نام و واژگانی نام آشنا از تاریخ مردمان همین دیار مزین کرده و آن اردیبهشت مقاومت و حماسه کربلای خان طومان است.

حال که هشتمین سال از آن تاریخ و حماسه مقتدرانه و غرورآفرین و در عین حال غم انگیز به واسطه از دست دادن جمعی از بهترین نیروهای لشکر همیشه پیروز ۲۵ کربلا می‌گذرد برای خیل عظیمی از اقشار و آزادگان ابعاد و جنبه‌های وسیع‌تری از حماسه کربلای خان طومان و اتفاقات و رشادت‌هایی که توسط ظفرمندان مازندرانی در فروردین و اردیبهشت ماه ۱۳۹۵ در راه دفاع از حرم اهل بیت علیه السلام صورت گرفته، آشکار و عیان شده است.

اگر نقطه عطف لشگر ویژه ۲۵ کربلا در جنگ ۸ ساله فتح فاو بوده، نقطه عطف وارثان آن فاتحان در جبهه دفاع از حرم حماسه خانطومان است؛ هر چند فتحی در این مقطع از تاریخ صورت نگرفته اما آن مقاومت و دفاع جانانه رزمندگان قوی و خط نگهدار مازندرانی در مقابل آن تهاجم همه جانبه گروه‌های تروریستی و تکفیری با آن ادوات و تجهیزات بی شماری که به میدان آورده بودند، برای همیشه در اذهان ماندگار شده است؛ مقاومتی که به اذعان همه فرماندهان ارشد نظامی حاضر در جنگ سوریه، اگر صورت نپذیرفته بود نه تنها فتوحات قبلی محور مقاومت به دست دشمنان تکفیری می‌افتاد بلکه پیروزی‌های بعدی محور مقاومت نیز در بازپس گیری و نابودی داعشی ها به همین راحتی‌ها به دست نمی‌آمد

حال آنچه یقین است و در آینده ابعاد آن روشن‌تر خواهد شد و هیچ شک و تردیدی هم در آن نبوده و نخواهد بود حماسه‌ی بزرگی است که توسط غیورمردان لشکر ۲۵ کربلا در منطقه خانطومان سوریه خلق شده، آنگاه که این مدافعان حرم مازندرانی مأمور به تکلیف بوده‌اند در مقابل آن جنگ نابرابر و فتنه پلید دشمن تا آخرین نفس و تا پای جان جانانه ایستادند و مایه سربلندی و سرافرازی نه تنها این خطه بلکه جهان اسلام شدند

اما در همه این ۸ سال از همان روزهای اول اعلام خبر شهادت تا بازگشت پیکرهای مطهر و بعد از آن، این صبر و سیره زینبی خانواده‌های این مدافعان حرم خود حماسه‌ای دیگر بوده، بصیرت و استقامت پدران، مادران، همسران و فرزندان این ستاره‌های درخشان آسمان ایثار و جهاد نه تنها بسیاری از فتنه‌های دشمن را نقش برآب کرد بلکه تبیین گر راه سرخ شهادت و مسیر سبز ظهور و پرورش دهنده هزاران هزار مدافع حرم در راه دفاع از آرمان‌های انقلاب بوده و هست که جا دارد خاضعانه در پیشگاه والای آنان ادای احترام کنم

و حال در پایان در سالی که برگزاری دومین کنگره بزرگداشت شهدای مازندران را پیش رو داریم باید این حماسه بخش ویژه ای از این رویداد بزرگ شهدایی را در برگیرد، ضمن آنکه بر همه قشرها، نسل‌ها به خصوص دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی، رسانه‌ای و هنری استان همواره یک تکلیف است که بیش از گذشته در بزرگداشت و گرامیداشت حماسه کربلای خانطومان همت گمارند و نام اردیبهشت مقاومت را برای همیشه زنده، بزرگ و بلندآوازه بدارند.

کد خبر 6097705

دیگر خبرها

  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر عسقلان اسرائیل/ اعلام آغاز مرحله چهارم نبرد انصارالله یمن علیه اسرائیل/ بازداشت یک نظامی آمریکا توسط روسیه/ تهدید دادگاه لاهه توسط ۱۲ سناتور آمریکایی
  • اقلیم در پی ترمیم روابط‌ با ایران/اهداف سفر بارزانی به تهران چیست
  • تشدید حملات مقاومت عراق به اهداف صهیونیستی همزمان با حمله به رفح
  • دیدار رئیس حشد شعبی با بشار اسد
  • استقبال از نظامیان صهیونیست با نارنجک و بارانی از گلوله در«طوباس»
  • «وعده صادق» بخشی از توانایی های ایران را نشان داد
  • نقطه عطف وارثان جبهه دفاع از حرم «حماسه خانطومان» است
  • 5 محور مهم سفر بارزانی به تهران چیست؟ | درخواست ویژه اربیل از تهران
  • بررسی تاثیر حملات حماس، اسرائیل و اتفاقات اخیر منطقه بر بازار‌های مالی
  • امروز نظام جمهوری اسلامی باعث سربلندی محور مقاومت و کل جهان اسلام شده‌ است