Web Analytics Made Easy - Statcounter

برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری امشب به بررسی آخرین اقدامات صورت گرفته در مناطق سیل‌زده پرداخت.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری امشب (پنجشنبه، ۲۱ شهریور) با حضور عزیزالله مهدیان معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و با موضوع بررسی آخرین اقدامات صورت گرفته در مناطق سیل‌زده برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای برنامه، مهدیان معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه قریب به اتفاق واحد‌های تعمیری کارشان تمام شده است، ولی بخشی از تسهیلات را بدهکار هستیم و انشاالله پرداخت صورت خواهد گرفت، گفت: ۱۰۰ درصد واحد‌های خسارت دیده بلاعوض دریافت کردند و علاوه بر بلاعوض تعمیری، بلاعوض معیشتی نیز در نظر گرفته شد.

او با اشاره به اینکه واحد تعمیری به آن صورت دیگر در دست اجرا نداریم، افزود:بنیاد مسکن در بخش مسکن فعالیت دارد و برای بازسازی مدارس  تخریب شده آموزش و پرورش و خیرین فعالیت می‌کنند.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به این که تسهیلات مرحله اول قرض الحسنه بود، گفت: تسهیلات مرحله دوم از منابع خود بانک‌ها است و به صورت یارانه پرداخت می‌شود و دولت ما به التفاوت سود را به بانک‌ها پرداخت می‌کند.

او با اشاره به اینکه باید سیستم پرداختی قرارداد‌ها تغییر پیدا کند، گفت: این مسئله مشمول زمان شد و به نظر می‌رسد از این هفته همه بانک‌ها شروع به پرداخت کنند و در این رابطه مشکل وجود ندارد.

مهدیان با اشاره به ایجاد پرونده احداثی برای خانه‌هایی که ساز‌ه های آنها دچار مشکل شده بود، ادامه داد: خانه‌هایی که بعد از بازسازی دچار ترک شده اند برای آنها دوباره تشکیل پرونده داده می شود مسئله نشست ثانویه زمین پس از ساخت خانه‌ها ممکن است به وجود آید، برای این خانه‌ها مشکلی وجود ندارد لذا کار کارشناسی صورت می‌گیرد و منابع این امر پیش بینی شده است به طوری که برای این گونه خانه‌ها پرونده احداثی می‌زنیم البته برخی از این خانه‌ها صرفاً کف خانه نشست پیدا کرده است که قابل تعمیر هستند.

او با اشاره به این که جمعا حدود ۶۶ هزار واحد احداثی در شهر و روستا داریم، اظهار کرد: برای همه این واحد‌ها پرونده تشکیل و به بانک‌ها معرفی شدند که بانک‌ها به بیش از ۱۲۹ هزار واحد معرفی شده‌، با ۹۲ هزار واحد از آنها قرارداد  منعقد کرده‌اند. لازم به ذکر است که  واحد‌های احداثی جمعاً حدود ۳۸ هزار واحد بودند که به بانک معرفی و عقد قرارداد کردند.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه واحدهای معرفی نشده‌ به بانک‌ها مربوط به اعتبارات مرحله دوم می‌شوند اظهارکرد: از ۲۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات مرحله اول حدود ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان را به بانک معرفی کرده ایم بانک‌ها با آن بخشی که اعتبارات داشته‌اند عقد قرارداد کردند و از هفته آینده تسهیلات مرحله دوم شروع خواهد شد لذا کار سرعت پیدا می‌کند.

او با بیان اینکه در ۲۰۰ هزار واحد فونداسیون اجرا شده است ادامه داد: ۲۶ هزار واحد پی کنی و اسکلت حدود ۱۲ هزار واحد نصب شده است، همچنین دیوار چینی حدود ۵ هزار واحد نیز اجرا شده است.

مهدیان با اشاره به اینکه چند ماه آینده اوج کار خواهد بود گفت: پایان سال پایان واحد‌های احداثی اعلام شده بود. البته ممکن است بحث تاخیر در پرداخت تسهیلات سبب تاخیر در کار شود، اما امیدواریم به زمان اعلام شده برسیم.

او با اشاره به اینکه در بخش مسکن مشکل تسهیلات نداریم لذا هیچ مشکلی در رابطه با منابع تا انتهای بازسازی نداریم خاطرنشان کرد: تا پایان سال کار تمام خواهد شد و منابع به صورت صد در صدی تامین شده است.

خبر در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گفتگوی ویژه خبری سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۹۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰۰ واحد مسکن ویژه مددجویان کمیته امداد در بوشهر ساخته می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی فخرایی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران از ابلاغ تفاهم‌نامه مشترک بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و کمیته امداد امام (ره) جهت احداث ۳۰ هزار واحد مسکونی در سطح کشور که سهمیه استان بوشهر هزار واحد خواهد بود، خبر داد و افزود: در این تفاهم‌نامه مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات ساخت مسکن روستایی ارزان قیمت با نرخ سود پنج درصد و ۱۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به ازای هر واحد مسکونی جهت ساخت مسکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پرداخت خواهد شد.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر خاطر نشان کرد: در استان بوشهر تاکنون ۷۷۲ واحد در قالب سه تفاهم‌نامه مشترک با کمیته امداد امام (ره) در حال پیگیری و اجرا است که با ابلاغ این تفاهم‌نامه تعداد هزار و ۷۷۲ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد در سال جاری ساخته خواهد شد و در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

فخرایی به سایر تفاهم‌نامه‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با نهادهای حمایتی اشاره کرد و افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در جهت تأمین مسکن محرومان استان همزمان تفاهم‌نامه‌های دیگری نیز با سازمان بهزیستی و بنیاد مستضعفان در حال اجرا دارد که به متقاضیان علاوه بر تسهیلات ساخت مسکن، کمک‌های بلاعوض و مصالح رایگان نیز اعطا می‌گردد

کد خبر 6091989

دیگر خبرها

  • آغاز مجدد ثبت‌نام دریافت تسهیلات بازسازی ناوگان اتوبوسی
  • ۸۸ درصد متقاضیان در قم تسهیلات ازدواج دریافت کردند
  • ۱۰۰۰ واحد مسکن ویژه مددجویان کمیته امداد در بوشهر ساخته می‌شود
  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی
  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • تداوم پرداخت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۳
  • بهترین وام خرد سال ۱۴۰۳: راهنمای کامل دریافت وام برای مردم عادی
  • تشکیل هیئت ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • تشکیل هیات ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • معرفی بیش از ۹۷۰۰ گیلانی برای دریافت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی