Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پنجشنبه رویترز، توئیتر در اقدامی که انجمن روزنامه‌نگاران کوبا آن را «سانسور گسترده» خواند، حساب‌ های کاربری «رائول کاسترو» رهبر سابق کوبا و رهبر فعلی حزب کمونیست، وزارت ارتباطات، رسانه‌های دولتی و شماری از روزنامه‌نگاران این کشور را مسدود کرد.
رسانه‌های کوبایی گزارش دادند که توئیتر توضیحی در این باره نداده و یا پیشتر هشداری صادر نکرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمار دقیقی در مورد تعداد حساب‌های مسدودشده اعلام نشده است.
این حساب‌های توئیتری پس از آن مسدود شد که «میگل دیاز کانل» رئیس جمهوری کوبا در سخنانی تلویزیونی درباره بروز بحران انرژی به دلیل تحریم‌های کوبا هشدار داد.
ونزوئلا تامین‌کننده اصلی سوخت و انرژی کوبا به شمار می‌آید. تحریم‌هایی که آمریکا بر نفت ونزوئلا وضع کرده، کوبا را نیز با بحران مواجه کرده است.
حساب توئیتری برنامه‌ای که دیاز کانل در آن صحبت کرد، مسدود شده است. حساب کاربری رئیس جمهوری کوبا مسدود نشده است. وی بیانیه انجمن روزنامه‌نگاران کوبا را در حساب خود منتشر کرد.
انجمن روزنامه‌نگاران کوبا در این بیانیه اعلام کرد: ما با یک جنگ گسترده سایبری روبرو هستیم که هدف از آن محدود کردن آزادی بیان نهادها و شهروندان کوبایی و خاموش کردن رهبران انقلاب است.
بی.بی.سی نوشت که توئیتر نقض سیاست‌های این شبکه اجتماعی را علت مسدود شدن این حساب‌ ها عنوان کرده است اما مشخصا به مصادیق آن اشاره‌ای نکرد.
«جک دورسی» مدیرعامل و موسس توئیتر اخیرا به کوبا سفر کرد. مقام‌های وزارت خارجه آمریکا از وی خواستار توضیحاتی درباره این سفر شده‌اند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کوبا توئیتر آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۹۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کودتا در کاخ سفید/ تلاش‌های نافرجام برای برکناری سخنگوی دولت بایدن

روزنامه نیویورک پست به نقل از منابع آگاه نوشت: برخی دستیاران جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در پاییز ۲۰۲۳ در حال تدارک یک «کودتا در کاخ سفید «بودند. آنها قصد داشتند کارین ژان پیر، سخنگوی مطبوعاتی دولت او را برکنار کنند.

این نشریه تاکید می‌کند که ژان پیر اولین سخنگوی مطبوعاتی سیاه پوست کاخ سفید با گرایش جنسی غیر سنتی است. 

به گفته یک منبع، آنیتا دان، همسر باب بائر، وکیل شخصی بایدن، که روزنامه او را «سرکرده کودتا»‌ی بخش ارتباطات کاخ سفید می‌نامد، با نمایندگان برجسته حزب دموکرات تماس گرفت تا ژان پیر را متقاعد کند که «زمان آن فرا رسیده است که برود.»

با این حال به نوشته نیویورک پست کاخ سفید در تلاش است تا "راهی زیبا" برای کارین بیابد تا از احتمال اخراج بر خلاف میل او جلوگیری کند.

به گفته وی، افشای اطلاعات مربوط به تدارک «کودتای نافرجام» احتمالاً وضعیت ناخوشایندی را ایجاد می‌کند، اما بعید است که منجر به خروج ژان پیر شود که می‌خواهد «در هر صورت» بماند.

کارین ژان پیر نه تنها اولین مقام بلندپایه دولتی با تبار هائیتی، بلکه اولین دبیر مطبوعاتی سیاه پوست کاخ سفید و در عین حال اولین مقام کاخ سفید با گرایش جنسی غیر سنتی در چنین مقام بالایی شد.

ژان پیر، ۴۵ ساله، بیش از دو دهه است که با دموکرات‌ها همکاری می‌کند. او پیش از این در دولت اوباما پست پایینی داشت و بایدن ژان پیر را از دفتر کامالا هریس، معاون فعلی رئیس جمهور ایالات متحده دریافت کرد.

قبل از آن، جن ساکی در سمت خود بود. بسیاری امیدوار بودند که کارین ژان پیر، که جایگزین جنیفر ساکی به عنوان سخنگوی کاخ سفید شد، به نحوی وضعیت را اصلاح کند. اما او انتظارات کسی را برآورده نکرد؛ و او توانست به عنوان "متخصصی که پاسخ سوالات را روی یک تکه کاغذ می‌خواند" شهرت پیدا کند. ژان پیر همچنین دوست دارد به سؤالاتی که به طور خاص توسط روزنامه نگاران مطرح می‌شود پاسخ دهد، چیزی مانند: "من چیزی در این مورد نشنیده ام. "

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • اپل کاربران را از اپل آی دی بیرون می اندازد
  • کودتا در کاخ سفید/ تلاش‌های نافرجام برای برکناری سخنگوی دولت بایدن
  • انعقاد پیوند خواهرخواندگی میان دو بندر مهم ایران و کوبا
  • چرا ‌حساب‌های شهرداری مشهد بسته شد؟
  • علم گرفتار سانسور و تبعیض رسانه‌ای/ وقتی اسمی از دانشمندان آسیایی و آفریقایی به میان نمی‌آید
  • غیبت ستاره‌های کوبایی در هفته نخست VNL
  • جنگ تن‌هاخ با روزنامه‌نگاران: حق سوال پرسیدن ندارید!
  • دانشجویان فرانسوی ورودی دانشگاه «سیانس پو» پاریس را مسدود کردند+ عکس
  • دانشجویان فرانسوی ورودی دانشگاه «سیانس پو» پاریس را مسدود کردند
  • ماجرای نظامی اسرائیلی که بخاطر عشق، اطلاعات گنبدآهنین را به ایران لو داد!