Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا؛ سخنرانی حجت‌الاسلام پناهیان در مراسم عزاداری شب دهم محرم و مباحثی که در مورد مجلس شورای اسلامی بیان کرد، با واکنش‌ها و عکس‌العمل‌های مختلفی همراه شد.

کانال افسران جوان جنگ نرم در پستی با عنوان  «هجمه‌ی هماهنگ عده‌ای از مجلسیان به حجت‌الاسلام پناهیان...!» نوشت: «پس از انتقاد حجت‌الاسلام پناهیان از امتناع مجلسیان از شفاف شدن رای‌شان در مجلس، عده‌ای که صرفا اسم‌ نماینده ملت را به دوش می کشند، با حمله‌ی سازماندهی شده سعی در مخدوش کردن موضوع شفافیت رای نمایندگان مجلس دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان ظاهرا فلاحت‌پیشه و محمود صادقی از همه بیشتر سوزش گرفته‌اند تاجایی که نتوانستند خشم خود را پنهان کرده و با توهین و تهمت، کَفِ توییتر شروع به عربده سردادن کرده‌اند... »

«محمود صادقی»، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در خصوص سخنان پناهیان و شفافیت آراء نمایندگان، در گفتگو با خبرنگار سیاسی برنا، اظهار کرد: اشتباه ایشان این بوده که فکر کرده‌اند طرح شفافیت آراء نمایندگان، رای نیاورده در صورتی که اینگونه نیست که طرح شفافیت آراء نمایندگان رای نیاورده باشد، بلکه فوریت آن رای نیاورده است.

وی افزود: طرح در نوبت عادی قرار گرفته تا بررسی شود، یعنی نمایندگان با فوریت آن موافقت نکرده‌اند.

صادقی با تاکید بر ضرورت شفافیت آراء نمایندگان، بیان کرد: من به شدت با شفافیت آراء نمایندگان موافقم و آن را ضروری می‌دانم. این امر باعث تقویت کیفیت مجلس در کار نمایندگی و پاسخگویی می‌شود و می‌تواند برای سایر نهادها الگو شود.

وی افزود: مجلس یک نهاد انتخابی است، اگر ما از شفاف شدن آرائمان پرهیز کنیم و گریز داشته باشیم، چگونه می‌توانیم از نهادهای غیرانتخابی انتظار شفافیت داشته باشیم. بنابراین شفافیت آراء نمایندگان از همه جهات لازم است.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه همواره از کسانی بوده که در دو سه سال اخیر این طرح را دنبال کرده است، گفت: نکته‌ای که وجود دارد این است که مطالبه شفافیت از جانب مردم و افکار عمومی را امر مناسبی می دانم اما نحوه بیان مطالبه با این لحن توهین آمیز جای انتقاد دارد؛ به خصوص از طرف کسی که منبر می‌رود، روحانی است و کسوتی را به تن دارد که باید مروج اخلاق باشد. اکثر نمایندگان هم به نحوه بیان ایشان انتقاد کردند.

صادقی ادامه داد: اگر موضوع به جایی را بد تبلیغ یا مطالبه کنیم، بیشتر آسیب می زنیم. بیان و لحن ایشان مناسب نبود. نمایندگان طیف اصولگرا هم از بیانات پناهیان انتقاد کرده بودند، از جمله ابطحی از جبهه پایداری.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در برابر مطلب توهین‌آمیزی که کانال افسران جوان جنگ نرم علیه او عکس‌العمل حقوقی انجام خواهند داد یا خیر، گفت: اگر من بخواهم علیه کسی اقدام حقوقی انجام بدهم باید روزی ده تا شکایت از کیهان و این و آن انجام دهم. معتقدم که به این صحبت‌ها باید پاسخ رسانه‌ای داد نه پاسخ قضائی.

این عضو فراکسیون امید با بیان اینکه من موافق نیستم که با رسانه‌ها برخورد قضائی صورت گیرد، بیان کرد: توهین‌های زیادی رسانه‌ها به من کرده‌اند و برخی اصلا کارشان همین است. اگر زیر توئیت‌های من را ببینید، عده‌ای دائم توهین می‌کنند ولی من معتقدم باید به اینها به صورت رسانه‌ای پاسخ داد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اخلاق جنگ رسانه عزاداری مردم تهران در مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۰۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش و پرورش علیه یک سریال نمایش خانگی شکایت کرد

به گزارش خبرآنلاین، مدیرکل حقوقی، املاک و معاضدت قضایی وزارت آموزش و پرورش از شکایت و اعلام جرم رسمی آموزش و پرورش علیه دست اندرکاران اصلی یکی از سریال‌های نمایش خانگی خبر داد.

مهر در خبری نوشت: امید رضاوند مدیرکل حقوقی، املاک و معاضدت قضائی وزارت آموزش و پرورش از شکایت و اعلام جرم رسمی دفتر حقوقی و قضائی وزارت آموزش و پرورش علیه دست اندرکاران اصلی یکی از سریال‌های نمایش خانگی خبر داد.

رضاوند با اشاره به شأن و جایگاه رفیع و والای معلم در جامعه، اظهار کرد: علیرغم این مهم که معلّم به عنوان مهمترین و اصلی‌ترین رکن نظام تعلیم و تربیت، از نقش و جایگاه منحصر به فردی در جامعه برخوردار بوده و نقش وی در هدایت آینده‌سازان این جامعه غیرقابل انکار است، چندی پیش در یکی از سریال‌های نمایش خانگی نسبت به این قشر فرهیخته، توهین و اهانت و هتک حرمتی صورت گرفته که این رفتار ناشایست موجب جریحه‌دار شدن احساسات عمومی جامعه به ویژه فرهنگیان شده است.

مدیرکل دفتر حقوقی، املاک و حمایت قضائی با تاکید بر اینکه وزارت‌آموزش و پرورش اولین مدافع حقوق معلمان است و یکی از وظایف دفتر حقوقی و واحدهای حقوقی تابعه در سراسر کشور نیز معاضدت قضائی از جامعه یک میلیونی فرهنگیان است اعلام کرد: در جهت برخورد با این اقدام ناشایست و غیر اخلاقی نویسنده و کارگردان و عوامل سریال یاد شده، شکایت و اعلام جرم رسمی وزارت آموزش و پرورش به دادستان عمومی و انقلاب ارائه و توقف پخش سریال مورد اشاره و برخورد قانونی لازم تقاضا شده است.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903422

دیگر خبرها

  • شکایت آموزش و پرورش از یک سریال نمایش خانگی
  • شکایت آموزش و پرورش از یک سریال‌ نمایش خانگی
  • آموزش و پرورش علیه یک سریال نمایش خانگی شکایت کرد
  • روی کین دست از سر هالند بر نمی‌دارد؛ بچه لوسِ بی‌ادب!
  • حواشی فوتبال جنجالی بهانه دست کیهان داد: دیدید ورود زنان غلط بود؟
  • کیهان مدعی شد: دیدید ورود زنان به ورزشگاه غلط بود؟
  • کیهان: دیدید ورود زنان به ورزشگاه‌ها غلط بود؟
  • قالیباف پدیده انتخابات شد، مفتح رکورددار شد
  • جوکار: طبق قانون شفافیت قوای سه گانه آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد
  • جوکار: طبق قانون " شفافیت قوای سه گانه " آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد + فیلم