Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرکز پژوهشهای مجلس، پیشنهادهای دوازده‌گانه اصلاحات در حوزه‌های مختلف بازرگانی از جمله حذف ثبت سفارش و راه اندازی سامانه الکترونیکی هوشمند جهت نظارت بر فرایند واردات را برای تحقق رونق تولید ارائه کرده است. ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۹ اقتصادی اقتصاد ایران نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مرکز پژوهشهای مجلس، پیشنهادهای دوازده گانه‌ای را برای رونق تولید با محور حوزه بازرگانی ارائه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس در محور سیاستیِ بهبود مقررات و تسهیل امور و رویه‌های گمرکی به تکمیل سامانه جامع گمرکی و تبادل اطلاعات این سامانه با سایر سامانه‌های موضوع قانون، به روز رسانی قوانین و مقررات در سامانه مزبور و همچنین تسهیل و کوتاه‌تر شدن فرایندهای ورود مواداولیه و واسطه‌ای مورد نیاز تولید در قالب کاهش زمان و هزینه تشریفات گمرکی ترخیص کالا در رویه‌های واردات و صادرات با محوریت وزارت اقتصاد و گمرک اشاره شده است.

در محور ساماندهی قاچاق کالا  به اصلاح عملکرد بازارچه‌های مرزی و ساماندهی معافیتها با محوریت وزارت اقتصاد، ایجاد و راه اندازی سامانه الکترونیکی هوشمند جهت نظارت بر فرایند واردات و صادرات با محوریت وزارت صمت و کنترل ارز منتقل شده در مبادلات خارجی با محوریت 2 وزارت خانه اقتصاد و صمت پرداخته شده است.

در حوزه تسهیل و مدیریت واردات نهاده‌های تولید به ارائه فهرست دقیق گروه بندی کالایی و تهیه ارز مورد نیاز مواد اولیه، کاهش یا معافیت حقوق ورودی و مالیات ارزش افزوده کالاهای واسطه‌ای و حذف یا تسهیل ثبت سفارش و مدارکی مانند گواهی مبدا   با محوریت 2 وزارت اقتصاد و صنعت معدن و تجارت اشاره شده است.

در حوزه اصلاحات نهادی حوزه تجاری نیز به وضع عوارض صادراتی بر کالاهای اساسی و یارانه‌ای و همچنین ساماندهی فرایند صدور و تمدید کارت بازرگانی و رتبه بندی کارت بازرگانی و تجار اشاره شده است.

انتهای پیام/

R1389/P/S7,77,78/CT7 واژه های کاربردی مرتبط سال رونق تولید

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سال رونق تولید سال رونق تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۰۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزرده خاطر شدن شهروند تهرانی از نیمه کاره ماندن مجتمع‌های میدان شهدا

به گفته شهروند خبرنگار ما ساخت و ساز تعدادی از مجتمع‌های واقع در میدان شهدا شهر تهران به صورت نیمه کاره رها شده است. به همین جهت با ارسال پیام از مسئولان درخواست رسیدگی کرد.

متن پیام شهروند خبرنگار 
باسلام، باسلام چرا این همه مجتمع‌های میدان شهدا به صورت نیمه کاره رها شده است در حالی که این همه جوان بیکار دنبال کسب کار هستند و این مکان‌ها می‌تواند محلی برای کسب و کار بسیاری از جوانان باشد.

نکته بعدی چرا پل عابر پیاده را راه اندازی نمی‌کنند هر روز مردم اینجا برای تردد از خیابان رد می‌شوند و با سانحه تصادف دچار مشکل می‌شوند از پایانه اتوبوس پیاده می‌شوند و می‌خواهند از مترو استفاده کنند باید به طور پر خطر از خیابان عبور کنند.

منبع: صفدر شیروانی - تهران

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • افتتاح هتل پارک سیفیه ملایر در دهه فجر
  • کاهش تصدی گری دولتی و ارتقای بخش خصوصی لازمه رونق اقتصاد
  • آزرده خاطر شدن شهروند تهرانی از نیمه کاره ماندن مجتمع‌های میدان شهدا
  • رییس جمهور برتکمیل پروژه نیمه کاره مونوریل و فرودگاه قم تاکیددارد
  • امنیت غذایی پایدار و رونق صادرات محور؛ نقشه راه تولیدات کشاورزی است
  • اعلام اولویتهای تولیدی از سوی رئیس سازمان سینمایی
  • واردات خودرو‌های کارکرده در انتظار ابلاغ دولت به وزارت صمت
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • نیمه کاره رها شدن پروژه گازرسانی در بخش کوهنانی از زبان اهالی
  • ثبت سفارش ۱۳۰ هزارتن برنج در ۲ ماهه ابتدای سال