Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-26@18:19:59 GMT

افزایش یکصد میلیارد دلاری کسری بودجه آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۹۰۱۹۴

کسری بودجه دولت ترامپ از مرز یک تریلیون دلار گذشت. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که کسری بودجه دولت آمریکا در سال جاری مالی از مرز یک تریلیون دلار عبور کرده است.

این وزارتخانه در گزارشی که روز پنجشنبه منتشر شد، نوشت که در یازده ماهه نخست سال جاری مالی کسری بودجه دولت به یک تریلیون و ۶۷ میلیارد دلار رسیده است که در مقایسه با مدت مشابه سال مالی قبل بیش از یکصد میلیارد دلار افزایش نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سال مالی جاری در آمریکا از اول اکتبر ۲۰۱۸ (نهم مهر ۱۳۹۷) شروع شده و ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۹ (هشتم مهرماه ۱۳۹۸) به پایان می‌رسد.

هفته گذشته «اداره بودجه کنگره» هم اعلام کرد که کسری بودجه دولت در یازده ماهه نخست سال جاری میلادی از یک تریلیون دلار فراتر رفته است، اما انتظار می‌رود تا پایان سال مالی این رقم کاهش پیدا کند.
این درحالی است که وزارت خزانه داری آمریکا تضمینی درخصوص کاهش کسری بودجه نداده و گفته که این رقم در پایان سال مالی یک تریلیون و ۶۹ میلیارد دلار خواهد بود.
افزایش کسری بودجه دولت، بدهی عمومی را بالا برده و به نگرانی‌ها در مورد سلامت مالی آمریکا دامن می‌زند.
کاهش مالیات‌ها و برنامه‌هایی مانند بیمه تامین اجتماعی و خدمات بهداشت و درمان که بر دولت هزینه‌های زیادی تحمیل می‌کند موجب کاهش درآمد‌های دولت و افزایش کسری بودجه آن شده است.
افزایش کسری بودجه درحالی است که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در جریان مبارزات انتخاباتی سال ۲۰۱۶ میلادی وعده داده بود که بدهی دولت فدرال را کاهش دهد، اما تاکنون موفق عمل نکرده است.   همچنین بنا به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی راشا تودی، تازه‌ترین گزارش‌ها نشان می‌دهد میزان بدهی واقعی آمریکا احتمالا حدود ۴۰۰ تریلیون دلار یا معادل ۲۰۰۰ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور است.
به موجب این گزارش این محاسبه، دیون دولتی اعم از دیون ایالتی، محلی و مالی موسوم به دیون استحقاقی را شامل می‌شود.
یک شرکت مدیریت دارایی‌های جهانی موسوم به‌ای بی برنستاین AB Bernstein مستقر در وال استریت، با لحاظ کردن نه تنها سطوح سنتی دیون دولتی مانند اوراق قرضه، بلکه دیون مالی و آمار مربوط به تعهدات آتی در قبال برنامه‌های استحقاقی از جمله هزینه‌های تامین اجتماعی، مراقبت‌های بهداشتی وحقوق بازنشستگی به تحلیل و بررسی‌های خود، به این آمار و ارقام رسیده است.
این شرکت در گزارش خود ضمن بررسی دیون از منابع مختلف آن را با تولید ناخالص داخلی مقایسه کرده است. با این روش مجموع دیون دولتی فدرال، ایالتی و محلی بالغ بر ۱۰۰ درصد تولید ناخالص داخلی برآورد می‌شود. ولی با احتساب بدهی‌های دیگر شامل دیون مالی شرکت‌ها و برنامه‌های بیمه اجتماعی و تعهدات مالی دیگر، میزان کل بدهی آمریکا تا بیش از ۲۰ برابر تولید ناخالص داخلی آمریکا افزایش می‌یابد.
فیلیپ کارلسون اقتصاد دان برجسته در شرکت‌ای بی برنستاین در این باره می‌گوید: رقم بدهی آمریکا بزرگ است. ولی اگر بخواهیم به مشکلات دیون در بخش‌های مختلف نگاهی کلان داشته باشیم، شرایط چشمگیرتر از سطح بدهی‌ها ارزیابی می‌شود.
شبکه سی ان بی سی اخیرا گزارش داده بود کل بدهی‌های فدرال آمریکا اخیراً به ۲۲/۵ تریلیون دلار یا معادل ۱۰۶ درصدتولید ناخالص داخلی رسیده است.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: کسری بودجه امریکا بدهی عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۰۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاندزوی: بدهی‌های ایران تا سال قبل را به صفر رساندیم

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: یکی از مهم‌ترین مراجع بین‌المللی که برای تامین مالی پروژه‌ها استفاده می‌شود، بانک توسعه اسلامی است و هفته آینده پنجاهمین سالگرد تأسیس این بانک در عربستان سعودی با حضور ۴۷ کشور برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: خاندوزی: روند نرخ بیکاری کاهشی است

وی افزود: متأسفانه در سال‌های گذشته تأمین مالی از سوی این بانک صورت نمی‌گرفت و یکی از اولویت‌های ما رفع موانع پرداخت اقساط کشور بود تا کاری کنیم این بانک برای ۱۱ پروژه عمرانی ما تأمین مالی کند.

خاندوزی خاطرنشان کرد: این اتفاق رخ داده و ما مسیر دور زدن تحریم در پرداخت بدهی ایران به این بانک را پشت سر گذاشتیم و بدهی‌های ایران را تا سال ۱۴۰۲ به صفر رساندیم و فرآیند بازپرداخت اقساط ۱۱ پروژه عمرانی آغاز شده است.

وزیر اقتصاد گفت: تا امروز بیش از ۴۰ میلیون یورو بازپرداخت جدید برای تکمیل پروژه‌ها دریافت کردیم و امیدواریم هفته آینده در ریاض نیز بتوانیم مجوز پرداخت‌های بیشتر و پروژه‌های دیگری را بگیریم.

کد خبر: 1228288 برچسب‌ها اقتصاد ایران

دیگر خبرها

  • ضربه سنگین خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل به تشدید ناترازی بنزینی و کسری بودجه ارزی کشور
  • هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی
  • خط و نشان تند رئیسی برای بانک‌ها / انتقاد از حمله و آزار و اذیت پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • خط و نشان تند رئیسی برای بانک‌ها / انتقاد از برحورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد | مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم
  • بانک‌هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/ مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم
  • دولت توانسته بخش قابل توجهی از اهداف خود برای رفع ناترازی‌ها و مشکلات اقتصادی را محقق کند
  • مروری بر بودجه در سال ۱۴۰۳؛ دست دولت در جیب مردم برای جبران کسری!
  • سود ۳ میلیون دلاری پرسپولیس از خصوصی‌سازی
  • خاندزوی: بدهی‌های ایران تا سال قبل را به صفر رساندیم