Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری ای‌پی‌تی‌ان، وزیر امور خارجه مکزیک با رای دیوان عالی آمریکا در خصوص درخواست پناهجویی در خاک مکزیک و کانادا مخالفت کرد.

بر اساس محدودیت‌های جدید، هر پناهجویی که از کشور ثالث عبور کرده و به آمریکا آمده باشد و در کشور ثالث برای پناهندگی تقاضا نداده باشد، نمی‌تواند پناهندگی آمریکا را کسب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مارچلو ابرارد، وزیر امور خارجه مکزیک گفت: «آمریکا سیاست مهاجرتی بسیار سختگیرانه‌ای دارد. تصمیم دادگاه با توجه به تأثیری که دارد قابل توجه است. این دادگاه عالی آمریکا است؛ بنابراین ما باید چه کاری انجام دهیم؟ ما باید در مورد خطرات آن چه کاری انجام دهیم؟ ما نگران این مسئله هستیم. ما این مسئله را سازنده نمی‌دانیم. این رای هیچ گزینه‌ای را در برابر افراد قرار نمی‌دهد. شما باید گزینه‌هایی در برابر افراد قرار دهید که جان خود را به خطر نیندازند. ما این وضعیت را ایجاد نکرده ایم. این موضوع را دادگاه عالی آمریکا ایجاد کرده است.»

وی افزود: «ما قصد نداریم سیاست خود را تغییر دهیم. سیاست ما در خصوص پناهندگی در مکزیک یک سنت است و ما در مکزیک هرگز این نوع محدودیت‌ها را اجرا نمی‌کنیم. این چیزی نیست که در مکزیک درباره آن اجماع داشته باشیم.»

آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس‌جمهور مکزیک هم گفت: «هیچ اختلاف عمیقی وجود ندارد، اختلاف وجود ندارد، هیچ موضوعی که بتواند بر اقتصاد و توسعه کشور ما تاثیر گذار باشد وجود ندارد.»

رئیس‌جمهور افزود: «اما ما شرایط بی نظیری برای تأیید معاهده تجارت آزاد داریم، چیزی که به سود سه اقتصاد (مکزیک، آمریکا و کانادا)، سه ملت و ۳ کشور خواهد بود.»

سیاست‌های دولت «دونالد ترامپ» علیه پناهندگان، با رای دیوان عالی آمریکا که بامداد پنج‌شنبه به وقت تهران اعلام شد، یک گام به جلو نهاد.

سی‌ان‌ان این رای دیوان عالی را که به دولت آمریکا اجازه می‌دهد درحالی که هنوز رسیدگی‌های حقوقی ادامه دارند، محدودیت‌های جدید را اعمال کند، یک پیروزی برای دولت ترامپ خوانده است.

به این ترتیب، بسیاری از شهروندان آمریکای جنوبی که به قصد پناهندگی در آمریکا از مکزیک عبور می‌کنند، دیگر واجد شرایط پناهندگی در ایالات متحده نخواهند بود. مرز مکزیک، یکی از اصلی‌ترین گذرگاه‌هایی است که پناهندگان اهل آمریکای لاتین برای ورود به آمریکا از آن استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دونالد ترامپ آمریکا آمریکای لاتین بحران پناهجویان دادگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۰۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت آمریکا با استفاده اوکراین از سلاح‌های آمریکایی در خاک روسیه 

بریجت برینک، سفیر آمریکا در اوکراین اعلام کرد، ایالات متحده اوکراین را از حمله به خاک روسیه با سلاح‌های آمریکایی منع می‌کند.

او گفت: ما اجازه یا تسهیل استفاده از تسلیحات خود را در روسیه و خارج از خاک اوکراین نمی‌دهیم.»

برینک افزود که هدف کاخ سفید قبل از هر چیز کمک به اوکراین برای دفاع از خود و مهار فشار روسیه است.

سفیر آمریکا در حالی چنین اظهاراتی را بیان کرده است که به تازگی دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس گفته بود اوکراین اجازه دارد با تسلیحات انگلیسی به خاک روسیه حمله کند. این اظهارنظر یک هفته پس از آن صورت می‌گیرد که لندن بزرگترین بسته کمک نظامی خود را به اوکراین اعلام کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • رئیس دیوان عالی کشور: آمار وارده پرونده‌های «خانواده» مناسب نیست
  • تعجب رئیس دیوان عالی کشور از آمار پرونده‌های خانواده
  • رئیس دیوان عالی کشور: آمار پرونده‌های «خانواده» مناسب نیست
  • آمار وارده پرونده‌های خانواده مناسب نیست
  • بخش عمده پرونده‌های قضایی خانواده‌ها مربوط به طلاق است
  • نشریه تایم: حمله بایدن به ژاپن و هند/ آن‌ها بیگانه هراس هستند!
  • مخالفت آمریکا با استفاده اوکراین از سلاح‌های آمریکایی در خاک روسیه 
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • زندان‌های مازاد مولدسازی می شوند
  • حمله بایدن به ژاپن و هند/ آن‌ها بیگانه هراس هستند!