Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته سیاسی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اروپایی ها از لحاظ سیاسی می توانند حامی جمهوری اسلامی در سطح بین الملل باشند، گفت: اروپایی ها این توان را دارند که مانع شکل گیری اجماع بین المللی علیه ایران شوند اما اینکه انتظار داشته باشیم که اروپا بتواند وعده هایی که آمریکا در برجام داده است را اجرایی کند بعید بنظر می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلال میرزایی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اظهارات اخیر وزیر امور خارجه آلمان در رابطه با اینکه اگر ایران نخواهد اروپا به تنهایی نمی‌تواند برجام را حفظ کند، گفت: ایران از ابتدا تمام تلاش خود را برای حفظ برجام به کار گرفت و در یکسال اخیر و بعد از خروج آمریکا از برجام به اروپا فرصت داد تا در راستای اجرای تعهدات خود گام بردارد و اروپایی ها نیز تلاش خود را به کار گرفتند تا تعهدات برجامی خود را اجرا کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: اما واقعیت این است که اجرایی شدن تعهدات برجامی از توان اروپایی ها خارج است و در عمل نیز آن ها با محدودیت هایی روبه رو هستند.  اروپایی ها از لحاظ سیاسی می توانند حامی جمهوری اسلامی بوده و دلگرمی برای سایر کشور ها برای ادامه همکاری های خود با ایران باشند اما از هامان روزی که آمریکا از برجام خارج شد برای مسئولان ما روشن بود که اروپایی ها توان اجرایی کردن تمام تعهدات برجام را ندارند.

نماینده مردم ایلام در مجلس تصریح کرد: می توان در قبال ناتوانی اروپایی ها در اجرای تعهدات برجامی دو واکنش نشان داد. اول اینکه بدون توجه به منافع ملی به اروپا پشت کرده و راه خود را پیش بگیریم و یا اینک به واقعیت های جامعه بین الملل توجه کرده و به دنبال آسیب شناسی و پیدا کردن راه حلی برای برون رفت از وضع کنونی باشیم.

وی در ادامه تاکید کرد: باید به دیپلماسی میدان دهیم و سر هر مسئله فورا انگشت را به سمت وزارت خارجه و دیپلماسی نگیریم. اروپایی ها این توان را دارند که مانع شکل گیری اجماع بین المللی علیه ایران شوند اما اینکه انتظار داشته باشیم که اروپا بتواند وعده هایی که آمریکا در برجام داده است را اجرایی کند بعید بنظر می رسد. توقع ما از اروپا نیز باید مبتنی بر واقعیت های بین المللی باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۰۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند

به گزارش جام جم آنلاین، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه در حاشیه نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد در ریاض اعلام کرد که چندین کشور اروپایی تا پایان ماه می (ماه آتی میلادی) دولت فلسطینی را به رسمیت می شناسند.

خبرگزاری رویترز به نقل از مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این ارتباط اعلام کرد: انتظار می رود چندین کشور اروپایی تا پایان ماه می کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.

به گزارش العربیه، در ماه مارس، اسپانیا، ایرلند، مالت و اسلوونی اعلام کردند که به طور مشترک برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین تلاش خواهند کرد. این در حالیست که اشغالگران قدس مخالفت صریح خود را با با این اقدام اعلام کردند.

از سوی دیگر، پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا پیشتر گفته بود که انتظار دارد مادرید تا ماه جولای به رسمیت شناختن فلسطینیان را اعمال کرده و معتقد است به زودی یک «توده بحرانی» در اتحادیه اروپا وجود خواهد داشت که چندین عضو را برای اتخاذ موضع مشابه تحت فشار نیز قرار دهد.

دیگر خبرها

  • بورل در تماس تلفنی با امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا خواهان تنش با ایران نیست
  • امری: سطح بالای لیگ برتر مانع موفقیت تیم‌های انگلیسی در اروپا است
  • دریسن: امیدواریم توماس توخل بایرن مونیخ را با جام اروپایی ترک کند
  • با 11 مدال طلای کشتی، توقع یک طلا از تیم ملی، واقعا بی‌انصافی است
  • تیم جدید و اروپایی اکرم عفیف مشخص شد؟
  • پیشنهادات اروپایی برای رونالدینیوی قطری‌ها
  • حمایت نمایندگان از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی غزه
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • تلاش مهدی طارمی برای دریافت شهروندی پرتغال