Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-29@16:30:33 GMT

سوگ‌نشینی قرآنی در عزای حسین(ع)

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۹۰۲۸۸

سوگ‌نشینی قرآنی در عزای حسین(ع)

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ خانه‌ای در خیابان مصطفی خمینی پائین‌تر از چهارراه سرچشمه از قدیمی‌ترین محله‌های تهران، دیشب به رسم سالیان گذشته، میزبان ده‌ها نفر از اهالی قرآن بود که به شوق تلاوت و استماع کلام خداوند خود را از نقاط مختلف تهران به آن جا رسانده بودند. اینجا منزل پدری دو تن از اساتید پیشکسوت قرآنی، سیدمحسن و سیدحسین موسوی‌بلده است که سالیانی است، راه مرحوم پدر را در برپایی محفل قرآنی و اکرام عزاداران اباعبدالله‌ الحسین(ع) استمرار می‌بخشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شب گذشته را می‌توان نماد وحدت بین فعالان قرآنی نیز دانست؛ چراکه از پیشکسوتان و قاریان دوران طلایی چون عبدالرسول عبایی و هادی فروزان در این جمع حضور داشتند تا قاریان نوجوان و جوان کمتر پیش می‌آید این دو طیف را در کنار هم دید و نیز جمعی از مدیران امور قرآنی کشور که پیش از این کمتر در چنین مراسمی دیده می‌شدند، اما دیشب حضوری پررنگ داشتند.

میهمان ویژه مراسم شب گذشته، شیخ عصفور، قاری مصری بود که مدتی است در ایران به سر می‌برد. حضورش در این جمع با آن عبای بلند خاکستری و کولاه قرمزرنگش یاد قاریانی چون مرحومین غلوش و شحات را که سالیان قبل در جمع قرآنیان ایران حضور پیدا می‌کردند، زنده کرد. گویی جلسه دیشب در منزل موسوی‌بلده شده بود همانند جلساتی که در دهه‌های قبل توسط اساتیدی چون ابراهیم پورفرزیب(مولایی) برگزار می‌شد و همه پیشکسوتان از شکوه آن یاد می‌کنند.

این مراسم هرساله همزمان با سومین شب از ماه محرم‌الحرام و در ایام عزاداری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) برپا و شب‌گذشته، 21 شهریورماه مصادف با ۱۲ محرم ۱۴۴1 با حضور گسترده و چشم‌گیر قرآنیان و اساتید قرآنی در منزل اخوان موسوی‌بلده برگزار شد.

مراسم با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء آغاز و پس از اقامه نماز به تعداد حاضران در جمع افزوده شد. تلاوت نخستین این مراسم توسط حجت‌الاسلام موسوی‌درچه‌ای، قاری و مدرس قرآن انجام شد. سپس قاری نوجوان، محمدرضا طاهری تلاوت داشت. شعرخوانی در وصف حضرت عباس(ع) توسط محمدرضا پورمعین از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

یکی از تلاوت‌های سوگ‌نشینی قاریان به مرتضی یادگاری، پیشکسوت قرآنی اختصاص داشت و اجرای همخوانی توسط گروه تواشیح محمد رسول الله(ص) از دیگر بخش‌های این مراسم بود. تلاوت محمدرضا حاتمی و مرثیه‌سرایی پیشکسوت قرآنی سیدعباس میرداماد نیز صورت گرفت.

این مراسم باشکوه قرآنی حدود ساعت ۲۲ با ذکر مصیبت و دعای ختم جلسه و برپایی سفره اطعام اباعبدالله‌الحسین(ع) به‌پایان رسید.

گزارش تصویری این مراسم را اینجا ببینید.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: تلاوت محرم عاشورا تلاوت قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۰۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) لحظه تکان‌دهنده فوت دکتر آیت‌الله‌زاده شیرازی پشت میکروفن پس از تلاوت قرآن

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: خبرآنلاین

tags # تاریخ معاصر ایران سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • تبادل نظر ایران و عراق درباره برگزاری مراسم اربعین در مرز خسروی
  • «عینک قرمز» ِ حامد بهداد با «تگزاس۳» اکران می‎‌شود
  • «عینک قرمز» و «تگزاس۳» اکران می‎‌شوند
  • تلاوت آیات سوره بقره از سوی گروه تواشیح بین المللی تسنیم
  • عکس| پیام احساسی کاپیتان استقلال به جانشینش در تبریز
  • ذخیره ۳۰ میلیون متر مکعب آب در بند‌های خاکی و ملاتی استان
  • (ویدئو) لحظه تکان‌دهنده فوت دکتر آیت‌الله‌زاده شیرازی پشت میکروفن پس از تلاوت قرآن
  • ۳۰ میلیون مترمکعب آب در سازه‌های آبخیزداری اصفهان استحصال شد
  • هر صبح و شام در آستانه مقدسه رضوی قرآن تلاوت نمایند / نگاهی به شواهد تاریخی درباره پیشینه قرائت قرآن در حرم مطهر امام رضا(ع)
  • عکس پدر زاکانی با پسر جهان پهلوان تختی!