Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، علی امام  در مورد مقاومت ایستگاه‌های مترو در برابر حملات پرتویی با بیان اینکه ایستگاه مترو قیطریه، مقاوم در برابر حملات پرتویی طراحی شده است گفت: ایستگاه مترو قیطریه به عنوان ایستگاه پایلوت بگونه‌ای طراحی شد که در برابر حملات پرتویی از جمله حملات میکروبی، شیمیایی، هسته‌ای و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. مقاوم باشد.

وی با بیان اینکه در زمان مدیریت هاشمی در مترو، ساخت این ایستگاه نمونه در دستور کار قرار داشت اما با تغییر مدیریت این مهم فراموش شد افزود: برنامه‌ریزی بر این بود که ایستگاه مترو قیطریه به صورت پایلوت مقاوم در برابر حملات مختلف ساخته شود اما متاسفانه نیمه کاره رها شد و این الگو (مقاوم در برابر حملات) در طراحی سایر ایستگاه‌ها دیگر در مدیریت قبلی شهر مدنظر قرار نگرفت.

مدیرعامل متروی تهران  با تاکید بر اینکه تمامی ایستگاه‌های مترو در برابر زلزله مقاوم هستند، اظهار کرد: البته در مورد ساخت ایستگاه‌های جدید جلسات متعددی با سازمان پدافند غیرعامل داشتیم و کمیته مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت مترو نیز راه اندازی شده است اما دقت داشته باشید که ایستگاه‌های خط شش و هفت مترو ساخته شده و استانداردهای پدافندی برای خطوط جدید است.

امام با بیان اینکه اعمال ضوابط و مقررات پدافند غیرعامل در پروژه‌های زیرساخت شهری و لحاظ کردن آن در همه جوانب مطالعاتی، طراحی و اجرا بسیار حائز اهمیت است  گفت: چرا که خطوط مترو از زیرساخت‌های بزرگ شهر به شمار می‌آید که روزانه جمعیت قابل توجهی از شهروندان را در نقاط مختلف جا به جا و خدمت‌رسانی می‌کند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: مترو زلزله مدیریت بحران زلزله مترو تهران علی امام ایستگاه های مترو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۰۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) ساعت فوق‌مقاوم شیائومی با ۱۵ استاندارد نظامی

بلک‌شارک که یکی از برند‌های زیرمجموعه‌ی شیائومی محسوب می‌شود، ساعت هوشمند مقاوم جدیدی به‌نام GS ۳ معرفی کرد.

به گزارش خبرآنلاین، ساعت فوق مقاوم GS ۳ به صفحه‌نمایش اولد ۱٫۴۳ اینچی ۶۰ هرتزی و دکمه‌ی چرخان مجهز است. حداکثر روشنایی نمایشگر به ۶۰۰ نیت می‌رسد و پوششی از جنس شیشه‌ی گوریلا گلس از آن محافظت می‌کند.

ساعت هوشمند GS ۳ بیش از ۱۰۰ فعالیت ورزشی را پوشش می‌دهد و توانایی اندازه‌گیری ضربان قلب و سطح اکسیژن خون را دارد. جدیدترین ساعت هوشمند شیائومی می‌تواند کیفیت خواب کاربران را پایش کند.

ساعت GS ۳ از GPS داخلی استفاده می‌کند و تا فشار پنج اتمسفر (عمق ۵۰ متری) در برابر نفوذ آب مقاومت دارد. ساعت هوشمند مورد بحث موفق به کسب گواهی IP ۶۹ K شده و حتی برای استفاده در محیط‌هایی با دما و فشار آب بالا هم مناسب است.

محصول جدید بلک‌شارک براساس استفاده‌ی هر فرد، واچ‌فیس‌های مخصوصی را به او پیشنهاد می‌دهد. ساعت از هوش مصنوعی بایدو استفاده می‌کند و می‌تواند به‌کمک دستیار صوتی این شرکت به خواسته‌ی کاربران پاسخ بدهد.

ساعت فوق مقاوم GS ۳ از NFC و تماس صوتی پشتیبانی می‌کند و می‌تواند سطح نویز را کاهش بدهد. ساعت نام‌برده برای قرار گرفتن در بین ساعت‌های هوشمند فوق مقاوم، ۱۵ گواهی‌نامه‌ی نظامی مختلف را گذرانده است.

ساعت GS ۳ به‌لطف باتری پرظرفیت و پردازنده‌ی کم‌مصرفش شارژدهی ۲۱ روزه دارد و برای استفاده‌های طولانی‌مدت، گزینه‌ای مناسب به‌حساب می‌آید. قیمت ساعت هوشمند جدید GS ۳ حدود ۷۰ دلار اعلام شده است و این محصول درحال‌حاضر فقط در بازار چین به‌فروش می‌رسد.

دیگر خبرها

  • دفاع شهردار تهران از وام میلیاردی به مدیران شهرداری
  • ماجرای تخصیص وام به مدیران شهرداری تهران برای مسکن
  • حل مسائل کشور در حوزه زلزله‌های بزرگ ۵ کلانشهر ایران
  • استقلال و پرسپولیس در ایستگاه بیست و ششم؛ نوبت جبران سرخابی‌ها رسید
  • برنامه امسال شهرداری تهران برای مترو چیست؟
  • (تصاویر) ساعت فوق‌مقاوم شیائومی با ۱۵ استاندارد نظامی
  • آغاز نشاء ارگانیک برنج در مازندران
  • مترو قم به ایستگاه پایانی بهره‌برداری نزدیک می‌شود
  • قطع‌نامه‌ای در حوزه تاب‌آوری و مدیریت بحران برای مسئولان تدوین می شود
  • کار نکونام سخت‌تر از قبل شد/ شرط موفقیت استقلال در ۵ هفته آخر لیگ